انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 19· آیا مواقعی بوده که بتوانیم از عمل از روی نواقص خود اجتناب کنم و به جای آن یک ا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
· آیا مواقعی بوده که بتوانیم از عمل از روی نواقص خود اجتناب کنم و به جای آن یک اصل روحانی تمرین نمایم ؟ ایا اینان را بعنوان عمل و تأثیر خداوند بر زندگیم تشخیص می دهم ؟

قدم هفتم به عنوان درمان یک شفا نیست . ولی انجام ان مارا به ازادی انتخاب می دهد . ما می دانیم که اگر برطبق اصول روحانی بهبودی زندگی کنیم دیگر نیازی به این نداریم که خود را برای ردیف کردن وقایع وچگونگی نتیجه انها خسته کنیم ما به خداوند خود برا ی زندگی مان اعتماد داریم. احتمالا هنوز گاه دچار تر سهای می شویم . اما دیگر محتاج به ان نیستیم که در مقابله با این ترسها از روشهای استفاده کنیم ویا اینکه وقتی صلاح بدانیم دیگر به ستیز ومقابله نمی پردازیم
قدم هفتم از من میخواهد صار را جایگزین عجله حرکت را جایگزین تنبلی فروتنی را جایگزین غرور و نکات روحانی را جایگزین بیماری کنم ومواقعی که من اینگونه عمل کرده ام حال روزم خوب بوده استو ارامش داشتم
بله خیلی زیاد اتفاق افتاده که درست و منطقی و خداگونه رفتار کرده امالبته خیلی هم شده که بر اساس نواقصم رفتار کرده باشم و درک میکنم من روحانیتر و معنویتر شده ام و در رفتارها و روابطم انسانی تر برخورد میکنم البته گاهی هم اشتباه میکنم اما با درک آن و دعا و درخواست فروتنانه از او میخواهم مرا در مسیر درستی قرار دهد تا آن شوم که او میخواهد زیرا امروزهرچه در خودم میگردم میبینم فقط لطف خدا بوده تا امروز زنده ام و خداوند کاری را برای من انجام داد و مرا از شر خودم و کمبودهایم رها ساخت

تکرار و تمرین و دعا ودرخواست از خداوند باعث تغییر میشود .
رشد روحانی ما زمانی است که چیزهایی را رها می کنیم .(غرور ،رنجش،ترس،قضاوت،خودمحوری....)نه چیزهایی که بدست می آوریم .
تمرین اصول روحانی .مثل صبر پذیرش ،عاجز عمل کردن .تسلیم بودن .و.....این اصول روحانی باعث رشد و بلوغ می شود .هیچ تغییری امکان ندارد .مگر به لطف خداوند و تمرین تکرار و صبر پشتکار خود ما .
19_آگاهی وتمایل وتکراروتمرین واقدام وعمل، ودرخواست ودعاازخداوندباعث تغییردرمامیشودومازمانی به آن رشدروحانی میرسیم که ازعمل به نواقص خوددرلحظه اجتناب کنیم وبجای آن ازیک اصل روحانی استفاده کنیم.
خیلی اتفاق افتاده که مادرست وخداگونه رفتارکرده ایم امامواقعی هم بوده که ازنواقصمان استفاده کرده ایم، حال مهم به این درک وفهم رسیدن است که درلحظه میتوانیم ازآغوش بیماری ومرض به آغوش مهربان خداوندپناه ببریم.
قدم هفتم مارادرمان نمیکندامادرحق انتخابمان بماآگاهی میدهدتاطبق اصول زندگی کنیم.مابرای ادامه زندگی به خداوند اعتمادکرده ایم وشاهدتاثیر خداوند درتمامی لحظات زندگی هستیم ورهاشدن ازاین کمبودهاوجایگزین کردن یک اصل روحانی بجای استفاده از نواقص،فقط تاثیرولطف خداوندبرزندگیم بوده ومراازشرخودم حفظ کرده است.
حال بجای رنجش گذشت را،بجای دروغ وکتمان حقیقت صداقت را، وبجای تظاهروریاکاری حقیقت گویی را، یکرنگی ویکدلی را بجای خودمحوری، واحترام به رای وجدان گروه وجمع رابجای خودرایی،وبجای بدرفتاری وبداخلاقی، حسن معاشرت ومهربانی راتمرین میکنم.
مواقع بسیاری هم ازاین رفتارم سوءاستفاده شده امامهم این است که من کاردرست راانجام دهم تاتاثیرخداوند درزندگیم روزبه روز مشهودترشود.?