انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 1· آیا به هیچ شکلی در کارکرد قدم هشتم مردد هستسم چرا؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
· آیا به هیچ شکلی در کارکرد قدم هشتم مردد هستسم چرا؟
خیر.کتاب در مورد این قدم گفته بود که در صورت انجام ندادنش بهبودی و مسیرش به مخاطره می افتد و من خیلی سریع لیست کسانی که صدمه زده بودم تهیه کردم

در ابتدا قدم هشتم باعث وحشت مان خواهد شد چرا که ممکن است انقدر خسارت وار کرده باشیم که ایگر قابل جبران نباشد
ویا اصولا از روبرو شدن با کسانی که ازارشان دادیم بترسیم یا این که در فکر این خواهیم بود
که چگونه مارا خواهند پذیرفت وبا پذیرفت وبا ما برخوردی خواهند داشت
بعضی از ما به شکلی دیگر در این قدم افراط می کنیم : ما نمی توانیم صبر کنیم و می خواهیم هر چه سریعتر همه چیز را درست کنیم . غافل از اینکه ممکن است باعث صدمات جدیدی شویم . ما ناآگاه و غافل به پیش می رویم و نزد همسر و دوستان خود اعتراف می کنیم . خانواده خود را گرد می آوریم و آنها را مجبورمی کنیم که به داستان اعتیاد ما با همه جزئیات گوش دهند ، که ما با این کار خود بدترین ترسهای انها را تأئید می کنیم و نکاتی را که از شانس خوب ما تا آنروز نمی دانستند تعریف می کنیم . در عین هیجان زدگی برای فرزندان خود در مورد اینکه چگونه بیماری داریم که مسئله آن نیستیم و چطور عاشق بهبودی خود هستیم ، و اینکه از این به بعد زندگی چقدر خوب خواهد بود ، صحبت می کنیم . و یادمان می رود که در گذشته چقدر به انها قولهای تو خالی داده ایم . ما یک روز سر زده وارد اتاق صاحب کار خود می شویم و به او اعلام می کنیم که معتاد هستیم و به او می گوییم که تا به حال از راههای خیلی زیرکانه مقدار زیاد پول از او اختلاس یا حیف و میل کرده ایم اما از این کار خود متأسفیم و دیگر آن کار را تکرار نمی کنیم . اگر چه ممکن است تجربه ما از شتاب در جبران خسارت به این شدت نباشد اما مطمئناً منظور متن فوق را درک می کنیم که : اگر سعی کنیم بدون مشورت با راهنمای خود و بدون طرح و برنامه جبران خسارت کنیم ، ممکن است باعث خسارت جدیدی بشویم .
اکثر ما برای کار کرد این قدم ترس و تردید داریم .علت آن است .که به قدم 9 و جبران خسارت فکر می کنیم .مادر قدم 8 فقط لیست خسارات وارده به خود و دیگران را می نویسیم . و آماده می کنیم خود را برای جبران خسارت هاییکه راهنما تشخیص می دهد و خودم شتاب زده عمل کنم و باعث خسارت های بدی شوم
1_مرددبودن یعنی اینکه دو دل باشم یعنی شک وتردید داشته باشم یعنی اینکه اعتمادواطمینان نداشته باشم یعنی اینکه امکان کارنکردن این قدم برایم وجودداشته باشد،یادمان باشد انجمن ما 12قدمی است وانجام ندادن این قدم بهبودیمان را متوقف وزندگیمان راحتما به خطر می اندازد.
قدم 8شایدنامش باعث ترس من بشود چون ممکن است شهامت صادق بودن را نداشته باشم ترس روبروشدن باخودواقعی ام راداشته باشم یابترسم ازاینکه واردمسیری ناشناخته بشوم ترس ازمرورخاطرات ناشناخته داشته باشم ازگندکاریهایی که باخبرنبودم که باکارکردن این قدم ازآنهاآگاه بشوم ترس ازکنترل وقضاوت وسرزنش دیگران خصوصا عوض شدن دیدراهنمایم نسبت بمن،ترس ازاینکه ببینم چقدرخسارت زده ام وشایدنتوانم آنهاراجبران کنم ویاازروبرو شدن بااعمال ورفتارگذشته ام شرمنده شوم ویااینکه چگونه باکسانی که به آنهاخسارت زده ام رودرروشوم.
بایدمراقب باشیم گاهی اوقات مسایل ساده وپیش پاافتاده ازنظرما،وترس های بی موردی که داریم سد راه شفافیت ترازنامه قدم هشتم میشود،گاهی اوقات فکراینکه دیگران هم بمن خسارت زده اند. ممکن است جلوی نوشتنم رابگیرد.
مهم واساسی دراین قدم نوشتن است ونبایدبه قدم 9 وجبران خسارتهافکرکرد مادرقدم8باکمک گرفتن از خداوند فقط لیست خساراتی راکه به خودمان ودیگران واردکرده ایم رامینویسیم البته بدون هرگونه پیش داوری.
قدم8فقط نوشتن ولیست کردن صدماتی است که درطول زندگی زده ایم وهمین نوشتن باعث قبول خطاهاوخساراتی که زده ایم میشودومارابانوع خساراتی که زده ایم وزیربناوچگونگی آن آشنامیسازد. قدم8مارابرای خسارت نزدن وخسارت ندیدن آماده میکند.
پس من به هیچ عنوان تردیدی درکارکردن قدم هشتم ندارم.
من بایدسهم واقدام وعمل خودم را انجام دهم من درحال خلاصی وجبران خسارت ازاعمال ورفتارهای خودمحورانه خودم هستم .?