انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 15· ایا جبران خسارت به شخصی که فوت کرده بدهکار هستم ؟ چه چیز خاصی در م
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
· ایا جبران خسارت به شخصی که فوت کرده بدهکار هستم ؟ چه چیز خاصی در مورد آن شخص وجود دارد که ممکن است به من در نوع انتخاب جبران خسارت کمک کند ؟
کاملا شخصی
تا اینجا ما بر روی اینکه لازم است تا قبل از اقدام، تک تک موارد جبران خسارت خود را با راهنمای مان بررسی کنیم ، تأکید فراوان کرده ایم . اگر چه این مسئله خیلی مهم است اما به این معنی نیست که باید تبدیل به یک ادمک مسخ و بی مغز شویم و بترسیم از اینکه برای خودمان فکر کنیم و یا عملی بدون اطلاع راهنمای خود انجام دهیم . اکثر ما این تجربه را داشته ایم که ناگهان با شخصی که از قدیم می شناختهایم روبرو شده ایم که می بایست در فهرست قدم هشتم ما گنجانده می شد . اما ما او را فراموش کرده بودیم . بعضی مواقع جبران خسارتی که به این افراد بدهکاریم آنقدر واضح و اشکار است که احمقانه خواهد بود اگر ما از این موقعیت و حسن تصادف استفاده نکنیم . یا بعضی اوقات ممکن است با شخصی روبرو شویم و از ایت ملاقات بدون اینکه دلیلش را بدانیم به ما احساس ناخوشایندی دست دهد . در اینصورت بهتر است که ما اول فرایند قدم چهار و پنج را در این رابطه طی کنیم تا مسئله برایمان واصح تر شود . بهرحال ما هیچ وفت نباید فهرست قدم هشتم را کامل و تمام شده فرض کنیم . احتمالاًما تا اخر عمر مجبوریم اسامی جدیدی به ان اضافه نماییم . افرادی که نمی توانیم انها را پیدا کنیم چطور ؟ ایا باید از آنها هم غیر مستقیم جبران خسارت کنیم ؟ احتمالا جواب مثبت است . اگرچه خیلی از اعضاء ما این تجربه را داشته اند که ناگهان در مکانی که اصلاًانتظار نداشته اند ، شخصی که فکر می کردند هرگز پیدا نخواهند کرد را دیده اند . در اینگونه تجارب ، ما مطمئناًبه این نتیجه می رسیم که خواست نیروی برتر باعث این اتفاق و حسن تصادف شده حتی اگر اینگونه هم نباشد ما نباید شانس جبران خسارت مستقیم را از دست بدهیم . شاید یخواهیم که صبر کنیم تا شخصی را که در فهرست جبران خسارت ما وجود دارد را پیدا کنیم . تا ان زمان باید به حداکثر تلاش برای پیدا کردنش ادامه دهیم و در همان حال باید سعی کنیم تا از وارد اوردن خسارتهای مشابه به دیگران اجتناب کنیم و تمایل خود را حفظ کنیم زمانی که جبران خسارت به واقع ممکن نباشد روحیه تمایل به جبران خسارت اغلب می تواند در خدمت هدف و منظور ما قرار گیرد . پس از در نظر گرفتن پیچیدگی های موجود در جبرا نخسارت غیر مستقیم ممکن است به نظر اید که جبران خسارت مستقیم آسانتر یا حداقل ساده تر است . ما به کسی خسارت زده ایم و حالا لازم است که از ائ معذرت بخواهیم و خسارتی را که زده ایم جبران کنیم . به همین سادگی ، اینطور نیست ؟ غالباً یا شاید هرگز اینطور نیست . همانطور که قبلاً گفتیم ، فرایند جبران خسارت ، آغاز و پایان مشخصی ندارد . بنوعی ما اغلب به محض اینکه پاک می شویم ، جبران خسارت را شروع کرده ایم . اکثر مواقع ما فوراًبعضی از رفتارهایمان را اصلاح وجبران می کنیم . این قسمت از فرایند جبران خسارت –که در آن خود را تغییر می دهیم خیلی فراتر و مدتها بعد از اینکه از کسی که به او خسارت زده ایم ، جبران خسارت مستقیم کردیم ، ادامه می یابد
اگر فوت کرده باشد یا به خانواده و یا به ورثه و یا غیر مستقیم در راهش خیرات کنیم ؛جبران خسارت یا مستقیم است ویا غیر مستقیم . مثال کسانیکه می توانیم با آنها روبرو شویم و جبران کنیم و یا کسانیکه نمی شود به هر دلیل روبرو شویم ،ولی راهی برای جبران هست .برای فوت شدگان با مشورت راهنما جبران خسارت می کنیم .
15_بله...
چیزخاص اینکه چون طرف مقابلم دیگر وجودخارجی نداردوبخاطر عدم حضورش وروبرونشدن باآن شخص دیگرترسی ازقضاوت وسرزنش ومقابله به مثل وجودنداردپس خیلی راحتتر میتوان باکمک خداوندومشورت با راهنمایمان به صورت غیرمستقیم نسبت به علاقه وتمایلاتی که طرف فوت شده درزمان حیاتش داشت ازطرفش درکارهای خیروعام المنفعه هزینه کرد وبه اینصورت جبران خسارت نمود البته اگرامکان جبران خسارت مستقیم ازخانواده و ورثه اش وجودنداشته باشد.
چیزخاص تر دراین سؤال اینکه،مطالب فوق بمایادآوری میکند که به این درک ومعرفت برسیم که ممکن است شخصی که امروز به آن خسارت میزنیم فردا درقیدحیات نباشد پس علاوه برناراحتی وعذاب وجدان دیگرنخواهیم توانست بصورت مستقیم جبران خسارت کنیم وچه بساکه خودمان درقیدحیات نباشیم وابدالدهر مدیون دیگران باقی بمانیم.
پس بیاییم در رفتارمان اندیشه کرده وتجدیدنظرکنیم.?