انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 18· چه اقداماتی جهت آماده شدن خود انجام داده ام ؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
· چه اقداماتی جهت آماده شدن خود انجام داده ام ؟

دعا روبرو شدن با مشکلات تمرین قدم های ششم وهفتم تمرین تواضع وفروتنی ارتباط با نیروی برتر تمرین اصول
خسارت کوچک .کم هزینه برای جبران تلاش برای رسیدن به رشد مالی تغیر رفتارهای قدیمی
تکرار روزانه اصول روحانی قدم سوم مشورت با اعضای که جبران را انجام داده اند
دعا کردن ما را به منبع قدرت وصل می کند که خداوند است و توانایی می گیریم .عمل کردن به قدم های قبل تعهد به برنامه بهبودی ایمان و تکیه به خداوند و سپردن (سپردن قدم سوم )انجام سهم خودم در برنامه اعتماد و ارتباط با راهنما و استفاده از تجربیات او و دیگران. نوشتن و لیست کردن خسارات و شناخت کامل از نوع خسارت معنوی مادی عاطفی آبرویی و...
تمایل مهم ترین عامل برای به اجر ا گذاردن این تصمیم می باشد تا تمایل نباشد هیچ وقت نمی توانیم این تصمیم را بگیریم کار کردن قدم ها مشورت کردن اگهی از انجام سهم خودم در قبال کارها دعا کردن انتقال چیزهایی که اموختم و در تمام روز سعی می کنم با مشورت و رفتار سالم انچه را که خدا در نظر دارد انجام دهم حتی اگر بر خلاف نظر و عقاید من باشد صبح را با دعا کردن و کمک خواستن از نیروی برتر شروع می کنم و سعی دارم دست از خود خواهی ها و خود پسندی ها بردارم و در پس وسوسه ها هیچ اقدامی نکنم در انتهای روز خودم را ارزیابی کنم و برنامه ای برای فردای خود خواهم داست و در انتها از خداوند برای یک روز بدور از نواقص شکر گزاری خواهم کرد .
18_جبران خسارت بخش مهمی اززندگی من خصوصأبهبودی شخصی من میباشد.
مابایدهمزمان باکارکردن این قدمها به درک ورشد اصول روحانی قدمهاهم برسیم ودر دل این رشد روحانی فرآیندجبران خسارت راهم به مرورانجام دهیم وخودمشغولی واشتغال فکری وخودمحوری وانکاروترسهایمان که جزئی از بیماری ومرض مامیباشندوبیشترین تأثیرمنفی رادر رشدروحانی مادارندراکم رنگترکرده وسعی کنیم ازآنهااستفاده نکنیم وازهمه مهمتراینکه بااشخاصی که به آنهاخسارت زده ایم روبروشده واقراری صادقانه داشته باشیم ودر راستای خسارتهایمان علیرغم عکس العمل طرف مقابل باید دراین مسیر، اصل روحانی فروتنی راپیشه کنیم واحساس زیبای رهایی رابعدازجبران خسارتهایمان تجربه کنیم.
برای جبران خسارتهای مالی بایدمقداری پول متناسب باخسارتی که واردکرده ایم راکناربگذاریم وبااعمال ورفتارمان حسن نیت خودرابه کسانیکه جبران خسارت بدهکاریم نشان بدهیم واز دوستانی که مشابه خسارت ماراداشته اندوجبران کرده اند تجربه بگیریم.
تردید وشک ودودلی راازخودمان دورکرده وشجاعت وشهامت رادرخودمان با الگوبرداری ازدوستان موفق دراین راه تقویت کنیم.
لیست خودراآماده کرده وآنرا الویت بندی کرده وروی پذیرشمان کارکنیم وروحیه تمایل داشتن نسبت به جبران خسارت کردن رادرخودمان حفظ وتقویت کنیم .
رابطه مان راباراهنمایمان بهتروصمیمی تر کنیم وازتجربه هاوراهنمایی هایش استفاده کنیم اهداف روحانی این قدم رافراموش نکنیم،وباراهنمایمان برنامه ریزی کنیم،وحالمان رابادعاومراقبه و شکرگزاری وتصویرذهنی مثبت ازآثار خوب وصحیح بعداز جبران خسارت مساعدترکنیم واصول روحانی شهامت،فروتنی،پذیرش وایمان واعتماد رادرخودقویترکنیم.
دعاکردن مارابه منبع قدرت لایزال الهی وصل میکندواین خداونداست که کمک میکندتامادرمسیرمان ثابت قدمترباشیم.ودرنهایت لیست قدم 8 و ترازنامه های قدم 4 رامرورمیکنیم.?