انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 26· تمرین اصل روحانی بخشش برای من چه منافعی دارد ؟ چند مثال در موردشرا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
· تمرین اصل روحانی بخشش برای من چه منافعی دارد ؟ چند مثال در موردشرایطی که طی آن این اصل روحانی را تمرین کرده اید بزنید .

وقتی که احساس بخشیده شدن را تجربه کنیم می توانیم ارزش بخشیدن دیگران را نیز درک کنیم .این باعث به وجود امدن انگیزه در ما برای تمرین اصول روحانی بخشش تا سرحد امکان می شود تا به رسمیت شناختن خودمان به عنوان یک انسان این ظرفیت را به ما می دهد تا دیگران را ببخشم ودیگر مثل گذشته در حال قضاوت دائم نباشیم شک وظن ما نسبت به دیگران محدود وکم می شود .ودیگران اگر شرایط طبق دلخواه ودر کنترل ما نباشد اولین احساس ما این خواهد بود
بخشش کمک می کند تا من به رهایی و آرامش و رضایت مندی برسم .برای زندگی انسانی بخشش لازم است .طبق اصولی که یاد گرفته ام می توانم ببخشم .وقتی خودم را می بخشم و مهرورزی می کنم از همه مهمتر است وقتی که خسارتی بدهکارم به خودم گیر می دهم و نمی توانم ببخشم .یکی از اصول مهم که با بخشش می توانم بخشیده شوم .افکار آشفته را را برای جبران خسارت کردن باید از بین برد چون لازمه جبران خسارت آرامش داشتن است زمانی که کینه ورنجشش دارم تقصیر را به گردن دیگران می اندازم و نمی توانم خودم و دیگران را دوست داشته باشم . بخشیدن احساس خدایی است و عزت نفس و اعتماد به نفس را بالا می برد
26_وقتی که بخشیده میشوم حال واحساسم خوب میشودپس میتوانم حس کنم حال کسی راهم که من بایدببخشمش ومیتوانم بفهمم نیازش رابه این بخشیده شدن.
واین باعث بوجودآمدن انگیزه درمن برای تمرین اصل بخشش میشودواینکه خودم رابه عنوان یک انسان به رسمیت میشناسم واین ظرفیت راپیدامیکنم که گذشت کرده وببخشم ودرمورددیگران قضاوت نکنم وبا تردیدوسوءظن بادیگران برخوردنداشته باشم.
بانیت خیر خودم ودیگران آشنا شوم.
به این باور رسیده ام که اگرکسی بمن خسارتی بزند حمل کردن کینه ورنجش حاصل ازآن خسارت فقط حال واحساس خوب وآرامشم راازمن خواهدگرفت.
پس سعی میکنم اوراببخشم.باتمرین اصل روحانی بخشش،به امنیت روحی وروانی خوبی میرسم.بابخشش،عزت نفس پیدامیکنم وروحم بزرگ میشود دچاراشتغال فکری نمیشوم وبه فکرانتقام هم نمی افتم.
بخشش مرا،مهربان،بزرگوار،قدرتمند،رها،شاد،آرام ومتکی بخودمیکندوباعث میشودحال واحساس دیگران راهم بفهمم وبا آنها همدل شوم.
بخشش باعث قطع کینه هاودشمنی ها وبدی های گذشته میشودوباعث میشودفکرگرفتن انتقام از دیگران هم ازفکرمان پاک شود.
باگذشت وبخشش یک نوع حال خاص راتجربه میکنیم.بخشش باعث میشود خودم رااحساس کنم وبه خداوند نزدیکتر شوم.?