انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-چهارم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

4 آبان راهی به سوی خویشتنپذیری

«مؤثرترین راه دستیابی به خویشتنپذیری،کارکرد قدمهای دوازدهگانه بهبودی است.»

جزوه خویشتن پذیری

v

اعتیاد برای بسیاری از ما مایه خجالت بوده است. خود را از دیگران پنهان کردهایم و مطمئن بودیم اگر کسی متوجه هویت واقعی ما شود، ما را طرد خواهد کرد. NA به ما کمک میکند خویشتنپذیری را یاد بگیریم.

بسیاری از ما صرفاً با حضور در جلسات آرامش زیادی به دست میآوریم، به شرح حال دیگران گوش میدهیم و متوجه میشویم آن ها هم همان احساسی را دارند که ما نسبت به خود داشتهایم. وقتی دیگران صادقانه در مورد واقعیت وجود خود با ما صادقانه مشارکت میکنند، ما نیز در انجام همین کار احساس راحتی میکنیم. وقتی یاد میگیریم که درباره خود حقیقت را به دیگران بگوییم، یاد میگیریم خود را بپذیریم.

اما تمایل به آشکار کردن اطلاعاتی درباره خود برای دیگران تنها آغاز کار است. وقتی چیزهایی را که موجب ناراحتی ما در زندگی میشوند با دیگران در میان گذاشتیم، به یافتن راهی متفاوت برای زندگی نیاز داریم و در اینجاست که قدمها به کمک ما میآیند. درکی از نیروی برتر به دست میآوریم. زندگی خود را به تفصیل ارزیابی میکنیم و درباره ارزیابی خود با راهنما بحث میکنیم. از خداوندی که درک میکنیم، درخواست میکنیم نواقص شخصیتی ما – کمبودهایی که عامل مشکلات ما هستند - را برطرف نماید. مسئولیت کارهایی را که انجام دادهایم، میپذیریم و خسارات ناشی از آنها را جبران میکنیم. همه این مقررات را در زندگی روزمره خود به کار میگیریم و "این اصول را در همه امور خود اجرا میکنیم."

از طریق کارکرد قدمها، میتوانیم مایه افتخار خود شویم. میتوانیم آزادانه حقیقت را درباره خود بگوییم، چراکه چیزی برای پنهان کردن نداریم.

v

فقط برای امروز: در مسیر دستیابی به خویشتنپذیری حرکت میکنم. در صحنه حاضر میشوم، حقیقت را میگویم و قدمها را کارمی‌کنم.
هر افتادنی همان برخاستن است.آن کس که به این حقیقت ایمان دارد به راستی خردمند است.
4 آبان
امروز سعي مي‌كنم تا مسائلی که عقب افتاده است را حل کنم و راجع به مشكلات دشواري که قادر به رفع آن نیستم با همیاری راهنما و دیگر دوستان در برنامه را رفع كنم، ولي روزنه‌ای از ترس به‌رویم باز شده و با نااميدي راهی برای ارتباط پیدا کردن پيدا نمي‌كنم. نااميدی و خستگی روانی و روحی بدون حاصل از رفع اين مشكل به ياد كليد برنامه مي‌افتم «دعا كردن و سپردن به خداوند» امروز مي‌دانم كه سپردن به خداوند يعني با مسئله جنگ نكن، بلكه سعي كن به راحتي آن را رفع و حل كني و از ديگر دوستان كمك بخواهي! امروز وقتي با شرايط جنگ نمي‌كنم و به خداوند مي‌سپارم به آرامي انتظار مي‌كشم. این را می‌دانم که خداوند به من کمک خواهد کرد که از این مرحله رد شوم. احساس آرامش كرده فكرم روشن‌تر مي‌شود و خداوند مرا قادر به رفع مشكلات مي‌كند. امروز مي‌دانم به راحتي نمي‌توانم بفهمم كه كدام يك از ابزارهاي اصول برنامه‌ی خودیاری را به كار گيرم، مخصوصاً وقتي كه ترس و نااميدي مرا احاطه كرده است. در اين حالت دعا كردن و سپردن به خداوند و انتظار كشيدن به من فرصتي مي‌دهد تا باور كنم كه خداوند نيازهايم را مي‌شناسد و مرا ياري مي‌دهد!
اتكال به خداوند را با باور انجام بده!
4آبان
 فقط برای امروز-چهارم آبان ازکتاب اندیشه امروز a day at a time
درباره‌ كينه‌هاي‌ خود چه‌ بايد كرد؟ تجربيات‌ مفيد ساير اعضاء گروه‌ نشان‌ داده‌ است‌كه‌ تهيه‌ يك‌ ليست‌ از افراد، موسسات‌ و شرايطي‌ كه‌ موجب‌ رنجش‌ ما شده‌اندمي‌تواند بسيار سودمند باشد. زمانيكه‌ من‌ روي‌ يك‌ برگ‌ كاغذر رنجشي‌ را كه‌ ازچيزي‌ به‌ دل‌ گرفته‌ام‌ مي‌نويسم‌ و علت‌ آنرا جويا مي‌شوم‌، دربيشتر موارد در مي‌يابم‌كه‌ ارتباطات‌ من‌ با ديگران‌، جاه‌طلبي‌ من‌، امنيت‌ مالي‌ من‌ و يا امنيت‌ اجتماعي‌ من‌مورد تهيد قرار گرفته‌ است‌.آيا من‌ درك‌ كرده‌ام‌ كه‌ بدترين‌ چيز درباره‌ رنجش‌ و كينه‌ جويي‌، نياز بي‌ پايان‌ جهت‌تنبيه‌ و گرفتن‌ انتقام‌ است‌؟ خداوندا، مرا ياري‌ كن‌ تا به‌ نوعي‌ از كينه‌ها و نفرت‌ها رها شوم‌. آيا من‌ مي‌توانم‌ با فراموش‌ كردن‌ و رها كردن‌ كينهاها اوقات‌ گرانبهاي‌ خود رابي‌جهت‌، براي‌ تهيه‌ نقشه‌ جهت‌ رويارويي‌ و تصفهي‌ حساب‌ با افرادي‌ كه‌ موجب‌رنجش‌ من‌ شده‌اند از دست‌ ندهم‌؟ آيا من‌ با تهيه‌ يك‌ ليست‌ و تقسيم‌ بندي‌ كينه‌ و رنجشهايم‌ بر روي‌ كي‌ برگ‌ كاغذ به‌دنبال‌ علت‌ اصلي‌ مي‌گردم‌؟
«رنجش‌ به‌ خشونت‌ مي‌انجامد كينه‌ باعث‌ بيماري‌ در افرادي‌ مي‌شود كه‌ روحيه‌خشونت‌ جويي‌ ندارند»
 فقط برای امروز-چهارم آبان ازکتاب اندیشه امروز a day at a time