انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-پنجم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

زندگی در زمان حال 5 آبان

«میخواستیم با واقعیت گذشته خود روبرو شویم، آن را همان طور که بود ببینیم و از آن رهایی یابیم تا بتوانیم در امروز زندگی کنیم.»

کتاب پایه

v

برای بسیاری از ما گذشته مانند یک کابوس است. زندگی ما دیگر مانند گذشته نیست، اما هنوز خاطرات شدیداً عاطفی و زودگذر گذشتهای واقعاً ناراحتکننده را در یاد داریم. احساس گناه، ترس و عصبانیتی که زمانی بر ما چیره شده بود، ممکن است در زندگی جدید ما تکرار شود و تلاشهای ما را برای رشد و تغییر با مشکل مواجه سازد.

قدمهای دوازدهگانه دستورالعملی است که به ما در قرار دادن گذشته در جای خود کمک میکند. از طریق قدمهای چهارم و پنجم، آگاه میشویم که رفتار گذشته ما مؤثر نبوده است. از نیرویی برتر میخواهیم ما را از کمبودهای خود در قدم ششم و هفتم رها سازد و از احساس گناه و ترسی که سالیان مدید ما را آزار داده، رهایی پیدا میکنیم. از طریق جبران خسارت در قدمهای هشتم و نهم به دیگران نشان میدهیم که زندگی ما تغییر میکند. دیگر تحت کنترل گذشته خود نیستیم. وقتی گذشته کنترل خود را بر ما از دست میدهد، جهت یافتن راههایی برای زندگی آزاد هستیم، راههایی که هویت واقعی ما را منعکس میکند.

v

فقط برای امروز: دیگر مجبور نیستم که تحت کنترل گذشته خود باشم. در حالی که به فرد جدیدی تبدیل میشوم، این روز جدید را سپری میکنم.

موطن حقیقی تو،محراب قلب است،محرابی که ویژه ی خداست مگذار که دنیا درآن بنشیند.
درآن ساکن شو با معبود !
تو و«او» تنها.
5 آبان

امروز نياز دارم كه در خودم تغييراتي بنیادی ايجاد كنم. سال‌ها زندگي كردن با افكار بيمارگونه و داشتن عادت و وابستگي و هم‌وابستگی و قضاوت و مقایسه درباره خودم و دنياي اطرافم افكار و رفتار ناسالم داشته‌ام. هیچ باور نداشتم كه اعتمادبه نفس و عزت نفس و آرامش و احساس رضايت مي‌تواند از درونم بجوشد. امروز مي‌خواهم با اجرای اصول برنامه و انجام تغيير نگرشم، از افكار منفي و شكاكانه و رفتاره‌ای ناسالم و مغرضانه با خود و دیگران فكر كنم. امروز مي‌خواهم با مثبت فكر كردن و مثبت نگري از خودم يك موجود زيبا و انساني و هویتی برای انجام ارتباطات اجتماعی بسازم. امروز مي‌دانم كه اين زيبايي‌ها در درونم به نام فضیلت‌ها و ویژگی‌ها به وديعه نهاده شده است و هر موقع كه خواهان زيبايي‌ها باشم مي‌توانم فقط با يك نگرش درست آنها را در خودم به نمايش بگذارم. امروز مي‌خواهم كه با عشق بندگی با خداي بزرگوار و ناجی خودم راز و نياز كنم و او را تا حد فهم و درک و قدرت اجرایش ستايش كنم. شكر گزاري به خاطر نجات خودم و کسب مهارت‌های زندگی از خداوند که زير بناي بهبودي من است!
زيبايي‌ها از درون سرچشمه مي‌گيرد!
فقط برای امروز-پنجم آبان-a day at a time از کتاب اندیشه امروز
بعنوان‌ يك‌ معتاد بهبود يافته‌ بايد به‌ خود گوشزد كنم‌ كه‌ حتي‌ اگر كينه‌ جويي‌، موردتأيي‌ جمع‌ نيز باشد چيزي‌ از ضرر و زيان‌ آن‌ نمي‌كاهد. در حقيقت‌ مسأله‌ كينه‌ شبيه‌مسأله‌ اعتياد است‌. مواد مخدر باري‌ من‌ خطرناك‌ است‌ و مهم‌ نيست‌ كه‌ چه‌ كسي‌ آنرابه‌ من‌ پيشنهاد مي‌كند. حتي‌ در محيط‌هاي‌ دوستانه‌اي‌ كه‌ بنظر مي‌رسد استفاده‌ ازمواد مخدر چندان‌ زياني‌ وارد نخواهد كرد، من‌ بايد از پذيرفتن‌ آن‌ خودداري‌ نمايم‌.آيا همانگونه‌ كه‌ من‌ تحت‌ هيچ‌ شرايطي‌ حاضر به‌ مصرف‌ مواد مخدر نمي‌باشم‌خواهم‌ توانست‌ كه‌ از كينه‌ جويي‌ نيز اجتناب‌ ورزم‌ بدون‌ توجه‌ به‌ آنكه‌ چه‌ كسي‌ باني‌آنست‌؟هنگاميكه‌ خشم‌، رنج‌، ترس‌ و يا گناه‌ كه‌ از نظر اجتماعي‌ قابل‌ قبول‌ باشد خود را به‌شكل‌ كينه‌ مي‌آرايند و در سر راه‌ من‌ قرار مي‌گيرند آيا من‌ قادرم‌ كه‌ بدون‌ توجه‌ به‌ آنهابه‌ راه‌ خود ادامه‌ دهم‌؟ اين‌ عواطف‌ قادرند كه‌ تغييرشكل‌ دهند و با ترفندهايي‌ همان‌اثرات‌ مواد مخدر را در من‌ ايجاد نمايند.
«در مقابله‌ با كينه‌ و عواطف‌ خود هشيار باش‌»