انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-یازدهم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

11 آبان تحمل مشکلات حل نشده

«داشتن دوستانی که در مواقع صدمه دیدن از ما مراقبت میکنند، مؤثر است.»

کتاب پایه

v

راه حل اکثر مشکلات ما ساده است. با راهنما تماس میگیریم، دعا میکنیم، قدمها را کار میکنیم یا به جلسهای میرویم. اما درباره موقعیتهایی که مشکلات ما همچنان ادامه دارد و راه حلی پیش روی ما نیست، چطور؟

اکثر ما میدانیم زندگی در موقعیتی دردناک—مشکلی که صرفاً قرار نیست برطرف شود—چگونه است. برای برخی از ما این مشکل، یک بیماری مهلک و لاعلاج است. برخی از ما صاحب فرزندان اصلاحناپذیری هستیم. برخی از ما متوجه میشویم که درآمد ما صرفاً جوابگوی هزینههای زندگی نیست. برخی از ما از دوست یا عضوی از خانواده که به بیماری مزمنی مبتلاست، مراقبت میکنیم.

افرادی در بین ما که تا به حال مجبور به تحمل مشکلی حلنشده بودهاند، از آرامشی که در نتیجه صحبت درباره مشکل خود با دوستان در حال بهبودی حاصل میشود، مطلع هستند. شاید در نتیجه شوخی وخنده کمی آرامش پیدا کنیم. شاید دوستان در غم ما شریک شوند و با ما همدردی کنند. آنها با هر کاری که انجام میدهند، بار مشکلات ما را سبک میکنند. آنها شاید قادر به حل مشکل یا رفع احساسات دردناک ما نباشند، اما صرفاً دانستن اینکه مورد عشق و توجه قرار گرفتهایم، مشکلات ما را قابل تحمل میسازد. هرگز دوباره مجبور نیستیم با درد خود تنها بمانیم.

v

فقط برای امروز: مشکلاتی که قادر به حل آنها نیستم از طریق صحبت با یک دوست قابل تحمل میشوند.
محبوبِ این قلب شکسته!
دیگران را عزیز دار،امّا مرا گلی کوچک در گلستان خویش ساز.
شاید روزی از این باغ بگذری ونگاه عشقت را برمن می افکنی.آن روز از شادی لبریز خواهم شد.

11 آبان
قسمت دردناك زندگي گذشته‌ی ما اين بود كه امید خود را برای ادامه‌ی زندگي از دست داده و مجبور بوديم بدون انگيزه با مشكلات و این سرنوشت و زندگی ناخواسته که برخلاف میلمان بود جنگ كنيم. امروز مي‌دانم كه مشكلات جزئي از زندگي هر روزه‌ام است. مشكلات خود به تنهايي باعث رُشد و تغييرات ما جهت حركت به سمت مسير زندگي جدیدمان مي‌باشد. امروز با اعتماد به خداوند و بقاور به عملكرد درست، بدون قيد و شرط تسليم اراده‌ی خداوند مي‌شوم. مي‌دانم كه تنها خداوند است، كه خير و صلاح مرا مي‌خواهد، اوست که مرا مورد حمايت و لطف خود قرار مي‌دهد! زندگي هر روزه‌ام نشان از اراده‌ی خداوند و تسليم من به خواس

ت و اراده و قدرت او مي‌باشد. آيا هنوز هم در پي دلايلي هستم كه چرا بايد به خداوند باور و اعتقاد داشته باشم؟ برای امروز معتقد هستم، كه بيماري من به اندازه‌ی كافي قدرت و توانايي دارد که برخلاف اصول برنامه افکار و رفتارم را تغییر جهت دهم، تا دوباره مرا درگرداب انزوا و تنهايي و بي‌اعتقادي بياندازد. باور به یاری و لطف خداوند با پذيرش و اطمينان كسب مي‌شود!
ايمان را از درون به جوشش درآورید!
 فقط برای امروز-یازدهم آبان a day at a time از کتاب اندیشه امروز
تهيه‌ تراز نامه‌ اخلاقي‌ ما را قادر خواهد ساخت‌ كه‌ خود را همانگونه‌ كه‌ هستيم‌مشاهده‌ كنيم‌. ما پي‌ خواهيم‌ برد كه‌ از نظر خصوصيات‌ اخلاقي‌، انگيزه‌ها، اعمال‌ ورفتار چگونه‌ موجودي‌ هستيم‌. در برنامه‌ آموخته‌ام‌ كه‌ در جستجوي‌ دلايل‌اشتباهات‌ خود باشم‌. بعنوان‌ مثال‌ بايد بدانم‌ كه‌ در كجا خودخواه‌، رياكار، خودمحور و وحشت‌ زده‌ بوده‌ام‌. در برنامه‌ من‌ همچنين‌ آموخته‌ام‌ كه‌ چگونه‌ عادت‌ ريشه‌دار و قديمي‌ توجيه‌ و تبرئه‌ كردن‌ خود مي‌تواند مرا وسوسه‌ نمايد كه‌ با آشكار شدن‌هر اشتباه‌ به‌ توضيح‌ درباره‌ آن‌ پرداخته‌ و در نهايت‌ ديگران‌ را مقصر قلمداد كرده‌ وسرزنش‌ نمايم‌.آيا من‌ به‌ اين‌ حقيقت‌ ايمان‌ آورده‌ام‌ كه‌ صداقت‌ با خود قادر است‌ كه‌ مرا به‌موفقيت‌هايي‌ برساند كه‌ دانش‌ بشري‌ در انجام‌ آن‌ ناتوان‌ است‌؟خداوندا، مرا ياري‌ كن‌ كه‌ با تهيه‌ اين‌ ترازنامه‌ اخلاقي‌ اولين‌ گام‌ را در روبرو شدن‌ باخود همانگونه‌ كه‌ هستم‌ بردارم‌.آيا من‌ قادر خواهم‌ بود كه‌ با مرور دوباره‌ و دوباره‌ اين‌ ترازنامه‌ خود را به‌ دقت‌شناسايي‌ كرده‌ و در جهت‌ تصحيح‌ نواقص‌ اخلاقي‌ خود اقدام‌ نمايم‌؟آيا بهنگام‌ تهيه‌ اين‌ ترازنامه‌ من‌ آنقدر صادق‌ خواهم‌ بود كه‌ در صدد مخفي‌ كردن‌موردهاي‌ بخصوصي‌ نباشم‌؟
«صداقت‌ با خود بهبودي‌ را امكان‌پذير مي‌سازد»
 فقط برای امروز-یازدهم آبان a day at a time از کتاب اندیشه امروز