انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز -دوازدهم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

صرف نظر از آنچه اتفاق میافتد 12 آبان

«سرانجام باید بر روی پاهای خود بایستیم و با زندگی آن طور که هست، روبرو شویم، پس چرا از ابتدا این کار را انجام ندهیم؟»

کتاب پایه

v

برخی از ما احساس میکنیم باید به تازهواردها بگوییم در حالی که قبلاً همه چیز وحشتناک بوده، اکنون در دوران بهبودی همه چیز شگفتانگیز است و بدین طریق از آنها محافظت کنیم. شاید احساس میکنیم اگر از درد یا سختی، ازدواج ناموفق، مورد سرقت قرار گرفتن و از این قبیل مسائل صحبت کنیم، با ایجاد ترس این افراد را از خود دور میکنیم. با نیتی صادقانه و خیرخواهانه برای رساندن پیام، میخواهیم فقط درباره چیزهایی که در زندگی ما به خوبی پیش میرود، با اشتیاق صحبت کنیم.

اما اکثر تازهواردها حتی اگر فقط برای چند روز پاک مانده باشند، درباره صحت این مسئله دچار تردید میشوند. به احتمال زیاد، تجربه "زندگی آن طور که هست" برای تازهوارد متوسط، کمی پرتنشتر از چیزی است که فرد باتجربه متوسط هر روز با آن سر و کار دارد. اگر موفق شویم تازهواردی را متقاعد کنیم که همه چیز در بهبودی امیدبخش میشود، بهتر است این تازهوارد را از آمادگی خود برای پشتیبانی از او در مشکلات زندگی مطمئن سازیم.

شاید صرفاً باید با او قطع نظر از شرایط زندگی در هر یک روزهای مورد نظر، درباره نحوه استفاده از منابع معتادان گمنام جهت پذیرفتن "زندگی آن طور که هست"، به طور واقعبینانه صحبت کنیم. بهبودی نیز مانند زندگی دارای بخشهای مساوی درد و خوشی است. مشارکت کردن هر دوی این شرایط با تازهوارد مهم است، چراکه او متوجه میشود که ما صرف نظر از آنچه اتفاق میافتد، پاک میمانیم.

v

فقط برای امروز: با تازهواردهایی که با آنها صحبت میکنم، صداقت خواهم داشت و به اطلاع آنها میرسانم که صرف نظر از آنچه زندگی به همراه میآورد، به هیچ وجه مجبور به مصرف مجدد مواد نیستیم.

نمی دانم که هستی.
اما دعا می کنم:«از خود دورم مخواه!»

بازتاب دوازده آبان ماه
تمرکز و گوش سپردن
ارتباط مستقیمی بین عبادت، مراقبه و خودشناسی وجود دارد. انجام هریک از این تمرین ها به طور جداگانه سبب آرامش شده و سودمندتر است.

دوازده گام و دوازده سنت

اگر ابتدا از خودشناسی آغاز کنیم مسلماً پس از آن تواضع و فروتنی لازم را برای عبادت و مراقبه بدست می آوریم چرا که نیاز به عبادت را درون خود احساس می کنیم. برخی از افراد مایلند که با حمد خداوند شروع و پایان داشته باشند و خودشناسی و مراقبه را در این بین انجام دهند در حالیکه برخی دیگر مایلند با مراقبه و گوش سپردن به نصیحت های خداوند در مورد نقص های ناشناخته خود شروع کنند. گروهی دیگر به صورت مکتوب و شفاهی به نقصهای خود می پردازند و با نیایش و حمد خداوند به آن پایان می دهند. خودشناسی، مراقبه و عبادت دایره ای را تشکیل می دهند که آغاز و پایانی ندارد. مهم نیست که چطور و چگونه عبادت خود را شروع کنیم اما مهم این است که مقصد نهایی که زندگی بهتر است برسیم.
12 آبان
اعتماد به اراده و هوش و توانايي‌هاي فردي در دوران گذشته‌ام من را قادر به كنترل افراد خانواده و اداره‌ی زندگي آشفته‌ام نکرد. خودمحوري من تا جايي گسترش پيدا كرد بود كه كلاً سيستم خلقت را هم به تمسخر و استهزاء مي‌كشيدم. بیماری خودمحوري‌ من تنها كافي بود تا جلوي چشمانم را بگيرد تا واقعیت و جواب‌ها را نبينم. هرگز صادقانه عاجز بودن و ضعفم را قبول نكردم و همیشه خطاها و شکستم و ضعف خود را گردن ديگران و بخت و اقبالم مي‌انداختم. براي بودن و بقاي خودم در دام اسارت وابستگي به مصرف مواد مخدر و الکل و نیکوتین نياز به توجيه كردن داشتم. گاهی از خودم می‌پرسیدم نکند مرا چشم زده‌اند، یا مرا فروخته‌اند، به من خيانت كرده‌اند، مرا حمايت نكردند، تقصير اين يا آن یکی بود! امروز مي‌دانم كه من با اظهار عجز در مقابل عادت و وابستگي و هم‌وابستگی‌ها ادامه و كنترل زندگي‌ام را به قدرتي مافوق تصور مي‌سپارم. به قدرتی خارق‌العاده مبدل می‌شوم. آيا هنوز هم معتقدم كه اراده و هوش سرشارم مي‌تواند مشكلات مرا از پيش رويم بردارد؟ یا هنوز با سپردن زندگیم به دستان خداوند مهربان، معتقدم که اراده و قدرت خداوند به من کمک کرد.
تسليم به اراده خداوند= كسب قدرت
 فقط برای امروز -دوازدهم آبان از کتاب اندیشه امروز a day at a time
اغلب‌ گفته‌ مي‌شود كه‌ يك‌ كتاب‌ را از روي‌ جلد آن‌ قضاوت‌ نكنيد. براي‌ بسياري‌ ازما روي‌ جلد يا ظاهر، چيز بدي‌ را نشان‌ نمي‌دهد. در ابتدا اينگونه‌ تصور مي‌شد كه‌تهيه‌ ترازنامه‌ اخلاقي‌ به‌ سرعت‌ مكان‌پذير است‌. همراه‌ با پيشرفت‌ كار، ما وحشت‌زده‌ كشف‌ كرديم‌ كه‌ ظاهر ما هيچگونه‌ شباهتي‌ با من‌ واقعي‌ ما ندارد. چرا كه‌ مابسياري‌ از نواقص‌ اخلاقي‌ خود را در لابلاي‌ لايه‌هاي‌ خود فريبي‌ پنهان‌ كرده‌ اميم‌.بهمين‌ دليل‌ جستجو و تهيه‌ ترازنامه‌ ممكن‌ است‌ كه‌ يك‌ پروژه‌ دشوار و طولاني‌ مدت‌گردد. تا زمانيكه‌ ما نسبت‌ به‌ كليه‌ نواقص‌ و اشكالات‌ خود آگاهي‌ پيدا نكرده‌ايم‌ اين‌كار بايد ادامه‌ يابد زيرا همين‌ نواقص‌ ما را به‌ دامن‌ اعتياد كشانده‌ است‌.آيا من‌ سعي‌ خواهم‌ كرد كه‌ با خود همانگونه‌ كه‌ هستم‌ روبرو شوم‌ و تمام‌ اختلالاتي‌را كه‌ مانع‌ رشد من‌ و رسيدن‌ به‌ جايگاه‌ انساني‌ من‌ است‌ اصلاح‌ نمايم‌؟ خداوندا، مرا ياري‌ كن‌ كه‌ با صداقت‌ كامل‌ نواقص‌ اخلاقي‌ خود را كه‌ درطول‌ ساليان‌دراز به‌ دقت‌ از خود، افراد خانواده‌ و دوستانم‌ مخفي‌ كرده‌ام‌ پيدا كنم‌.آيا من‌ درك‌ كرده‌ام‌ ا زماني‌ كه‌ بيشتر از احساس‌ گناه‌ احساس‌ خشم‌ مي‌كنم‌ نياز بيشتربه‌ كند و كاو در خود دارم‌ تا من‌ واقعي‌ خود را بيابم‌؟
«تهيه‌ ترازنامه‌ اخلاقي‌ در امروز سرمايه‌گذاري‌ براي‌ فرد است‌»
 فقط برای امروز -دوازدهم آبان از کتاب اندیشه امروز a day at a time