انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-چهاردهم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

راهنمایی خداوند 14 آبان

«نیروی برتر ما همواره در دسترس ماست. وقتی آگاهی از اراده خداوند برای خود را درخواست میکنیم، راهنمایی دریافت میکنیم.»

کتاب پایه

v

گرفتن تصمیم درست همواره آسان نیست. این مسئله به ویژه درباره معتادانی که برای اولین بار زندگی بر اساس اصول روحانی را یاد میگیرند، صادق است. در دوران اعتیاد، دچار رفتارهای اجباری ضداجتماعی و خود نابودکننده شدیم. وقتی مشکلی به وجود میآمد، از این رفتارهای اجباری منفی استفاده میکردیم. بیماری ما، ما را برای گرفتن تصمیمات درست آماده نمیکرد.

امروز، برای کسب راهنمایی مورد نیاز خود از نیروی برتر کمک میخواهیم. متوقف میشویم؛ دعا میکنیم و برای کسب راهنمایی با آرامش به ندای درونی خود گوش میدهیم. به باور رسیدهایم که میتوانیم به نیرویی برتر از خود اطمینان کنیم. این نیرو هر وقت که بدان نیاز داریم در دسترس ماست. تنها باید برای آگاهی از اراده خداوند برای ما و قدرت اجرای آن دعا کنیم.

هر بار که این کار را انجام میدهیم، هر بار که در حین سردرگمی، راهنمایی کسب میکنیم، ایمان ما رشد میکند. هر چه بیشتر به نیروی برتر خود اطمینان میکنیم، درخواست راهنمایی آسانتر خواهد شد. نیرویی را پیدا کردهایم که در دوران اعتیاد بدان نیاز داشتیم، نیرویی که همواره در دسترس ماست. برای کسب راهنمایی مورد نیاز خود جهت زندگی کامل و رشد روحانی، تنها باید ارتباط خود را با خداوندی که درک میکنیم، حفظ کنیم.

v

فقط برای امروز: نیروی برتر من منبع راهنمایی روحانی در درون من است که میتوانم همواره از او کمک بخواهم. اگر امروز به راهنمایی نیاز داشتم، آگاهی از اراده نیروی برتر را درخواست میکنم.
به درخت ها بنگر!
در زمین ریشه دارند اما سر به آسمان گرفته اندو هیچ گاه نمی پرسند چرا!

بازتاب چهاردهم آبان ماه
کیفیت ایمان
با ایمان به خداوند، باید مراحل را طی کرد... هیچ گاه عمیق و ارزشمند خود را ارزیابی نکرده بودیم... حتی به درستی عبادت نکرده بودیم... ما همیشه از خداوند می خواهیم آرزوهایمان را برآورده کند به جای اینکه به او بگوییم:" هر آنچه تو انجام می دهی".

دوازده گام و دوازده سنت

خداوند هیچ مسئولیتی ندارد که به من اموال و دارایی عطا کند، درد و رنج مرا از بین ببرد و یا مرا از بلایا دور کند. او به من زندگی خوب، توانایی مقابله با مشکلات و ذهنی آرام عطا کرده است. دعاهای من ساده است: در ابتدا از خداوند برای چیزهای خوب زندگیم بدون در نظر گرفتن اینکه سخت آنها را بدست آورده ام، سپاسگزاری می کنم و سپس از او می خواهم به من قدرت و خردی دهد تا هر آنچه اراده او است انجام دهم. پاسخ خداوند سبـب می شود من با آرامشی که معتقد بودم وجود ندارد در مقابل شکست ها قرار بگیرم و با قدرت به تمرین اصول الکلی های گمنام در تمام امور روزانه ام بپردازم.

14 آبان
باید برای هميشه به خاطر بسپارم كه تنها ايمان به خداوند است که سرچشمه‌ی تمام قدرت و نيروي اراده در من است. این ایمان در ابتدا با باور و سپس با اعتقاد و اعتماد در من رُشد پیدا می‌کند. من تا وقتي به ارتباط مناسب و اصولی بين خود و خداوند ادامه مي‌دهم، از اين سرچشمه بهره‌مند و سيراب مي‌شوم. پذيرش وجود خداوند در همه‌ی امور تنها نقطه‌ی امني است، كه من را در حالت آرامش و صلح و آشتي نگه مي‌دارد. تنها هنگامي كه او را فراموش مي‌كنم، آرامش و قدرت و اراده‌ی او را از دست مي‌دهم! امروز مي‌توانم با اعتقادات صادقانه و باور قوي به مهربانی خداوند و نيروي امید و حيات‌بخش او در تمام وجودم احساس كنم. رسیدن به ايمان برای حضور خداوند به عنوان يك منبع ذخيره قدرت و توانمند بدون كم و كاست شدن و هميشگی در دسترس من قرار دارد. آيا من هر روز صبح و شب قبل از خوابيدن و بعداز بیداری از خداوند به خاطر تمام داده‌هايش شكرگذاري مي‌كنم؟ من می‌دانم که شخصیت منفی دیکتاتور کوچک در من مانع اصلی ارتباط من با خالق مهربانم است، آیا او را به خدا می‌سپارم؟ تا من را از دست او نجات بدهد.
تنها ايمان به خدا كارساز است!
فقط برای امروز-چهاردهم آبان- a day at a time
برنامه‌ به‌ ما پيشنهاد مي‌كند كه‌ يك‌ ترازنامه‌ اخلاقي‌ مو شكافانه‌ بدون‌ ترس‌ و واهمه‌تهيه‌ نمائيم‌. اين‌ رهنمود ما را در بهبودي‌ از بيماري‌ خود ياري‌ خواهد داد و به‌ معناي‌ نفي‌ ومحاكمه‌ خود نيست‌. در تهيه‌ اين‌ ترازنامه‌ نبايد بيش‌ از اندازه‌ بر روي‌ نواقص‌ خودتأكيد كنيم‌ بطوري‌ كه‌ صفات‌ خوب‌ خود را بكلي‌ از ياد ببريم‌. تشخيص‌ نكات‌ مثبت‌تا زمانيكه‌ موجب‌ غرور نگردد بهمان‌ اندازه‌ و شايد بيشتر ارزشمند است‌ چرا كه‌ اين‌صفات‌ همه‌ هداياي‌ خداوندي‌ هستندو من‌ بايد با تواضع‌ و فروتني‌ كامل‌ همزمان‌ باتشخيص‌ نواقص‌ آنها را نيز كه‌ موجب‌ رضايت‌ خاطر و شادي‌ من‌ مي‌شوند مورد نظرقرار دهم‌ و نشان‌ دهم‌ كه‌ چه‌ موجود دوست‌ داشتني‌ و مهرباني‌ در من‌ وجود دارد. آيا من‌ باور خواهم‌ داشت‌ كه‌ من‌ وسيع‌تر و بهتر از آن‌ هستم‌ كه‌ مي‌پنداشتم‌ چرا كه‌ ازوجود صفات‌ نيكوي‌ خود آگاهي‌ نداشتم‌؟ پروردگارا،بخاطر تمام‌ چيزهاي‌ خوب‌كه‌ در من‌ به‌ وديعه‌ نهاده‌اي‌ سپاسگزارم‌.آيا من‌ قادرم‌ كه‌ با تشخيص‌ نقاط‌ مثبت‌ و صفات‌ انساني‌ خود جايگاه‌ خود رادر برنامه‌در رابطه‌ با بهبودي‌ خود و كمك‌ به‌ ديگران‌ تشخيص‌ دهم‌؟آيا بهنگام‌ شناسايي‌ يك‌ صفت‌ خوب‌ در خود درك‌ مي‌كنم‌ كه‌ آن‌ هديه‌ خداوندي‌است‌ و بايد بخاطر آن‌ سپاسگزار باشم‌؟
«خوبيها هديه‌اي‌ از طرف‌ خداوندند»
فقط برای امروز-چهاردهم آبان- a day at a time