انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-شانزدهم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

حس کردن اراده خداوند 16 آبان

«صمیمانه باور کردم که نیرویی برتر میتواند سلامت عقل را به من بازگرداند و من از تلاش برای درک اراده خداوند دست میکشم. مسائل را صرفاً همان طور که هستند، میپذیرم و سپاسگزار هستم.»

کتاب پایه

v

هر چه بیشتر پاک میمانیم، با اطمینان کمتری "میدانیم" اراده نیروی برتر برای ما چیست و این موضوع اهمیت کمتری پیدا میکند. آگاهی از اراده نیروی برتر بیشتر به چیزی "حسی" تبدیل میشود، نه یک چیز "دانستنی". هنوز قدم یازدهم را با ایمان کامل تمرین میکنیم. اما به جای اینکه به دنبال "نشانههایی" از نیروی برتر بگردیم، بیشتر به شم خود اطمینان میکنیم و به احساساتی درباره اینکه چه چیز باعث راحتی ما میشود، اعتماد میکنیم.

پس از چند سال پاکی، چیزی که ظاهراً از آن مطلع هستیم این است که چه وقت بر خلاف اراده خداوند برای خود عمل میکنیم. وقتی بر خلاف اراده خداوند حرکت میکنیم، دچار آن احساس دلنگرانی ناراحتکننده قدیمی میشویم. این دل‌نگرانی به ما هشدار میدهد اگر همین مسیر را در پیش گیریم، بیخوابیهای بسیاری در انتظار ماست. باید به این احساسات توجه کنیم، چراکه آنها اغلب نشان میدهند که بر خلاف اراده خداوند برای خود عمل میکنیم.

قدم یازدهم هدف واقعی از دعا و مراقبه را به روشنی بیان میکند: ارتقا ارتباط آگاهانه ما با خداوندی که درک میکنیم، آگاهی روشنتری از اراده خداوند برای ما و قدرت اجرای آن را به دنبال دارد. از طریق احساس خود درباره اراده خداوند به طور روشنتری از آن مطلع میشویم، نه از طریق "نشانهها" یا کلمات—و این احساس خوب است.

v

فقط برای امروز: برای آگاهی از اراده نیروی برتر برای خود و قدرت اجرای آن دعا میکنم. به احساسات خود توجه میکنم و اگر این احساسات خوب بودند، عمل میکنم.
به زندگی عشق بورز.اما از مرگ نهراس.زیرا مرگ دری است که به حیات متعالی تری باز می شود.
عشق نورزیدن به زندگی یعنی از دست دادن آن .اما هیچگاه نباید بیش از حد آن را دوست داشت.
زیرا زندگی به ما داده شده است تا آن را در خدمت به جهان بگذرانیم.
بازتاب شانزدهم آبان ماه
رهاکن و به خداوند بسپار
دعا و نیایش تنها برای آگاهی از اراده خداوند است و قدرتی است برای انجام آنچه او می خواهد.

دوازده گام و دوازده سنت

زمانیکه من همه کارها را به خدا واگذار می کنم عاقلانه تر فکر می کنم و به سرعت چیزهایی را که باعث درد و ناراحتی من می شوند را از ذهنم خارج می کنـم. برای من سخت اسـت تا از نگرانـی ها که سبب غم و اندوه من می شوند رها شوم بنابراین از خداوند می خواهم آنها را از من دور کند. تنها زمانی می توانم در مقابل الکل پیروز شوم که خداوند به من کمک می کند.
16 آبان
دنبال راهكارها و ابزارهایي مي‌گشتم تا توانايي رها كردن گذشته‌ی دردناک و آينده‌ی ترسناک را پيدا كنم. تا لااقل در امروز نفس راحتی بكشم. طبق عادت هميشگي كه نياز به يك ابزار فوري مثل چايي و قهوه فوري مرا قادر به انجام اينكارها كند. ولي پس از آمدن به برنامه پي بردم كه براي اينكار نياز به آموزش و تمرين دارم. ابتدا چند مانع وجود داشت. اوّل تخریب ذهنی وابستگي به مواد مخدر و نیکوتین و الکل، دوّم نياز به تغيير و رُشد پیدا كردن كه مرا مي‌ترساند، سوم باور نمي‌كردم اين كارها صورت بگيرد و من نجات پیدا کنم، چهارم نااميدي و نداشتن اعتمادبه نفس، پنجم داشتن بيماري هم‌وابستگي به خيلي کسان ديگر. شعار امروز و فقط براي امروز راهكار خوبي بود، كه به من پيشنهاد شد. این شعار در بین دوستان برنامه‌ای تکرار می‌شود. گذشته به تاريخ پيوست و آينده دست خدا است. تنها حال و زندگی در لحظه متعلق به من است. زندگي كردن در حال برای من که ذهنم در کهکشان‌ها دور می‌زند نياز به شهامت و تغییرات و رُشد پیدا کردن دارد، كه با اميد به خداوند و پذيرش شرايط كسب مي‌شود!
امروز و لحظه زندگی ما است!
 فقط برای امروز-شانزدهم آبان از کتاب اندیشه امروز
گاهي‌ تازه‌ واردين‌ به‌ برنامه‌ سوال‌ مي‌كنند: «تأثير برنامه‌ چگونه‌ است‌»؟  وپاسخي‌ كه‌اغلب‌ شنيده‌ مي‌شود اينست‌ «به‌ خوبي‌» و «تدريجاً».آيا من‌ بخاطر اين‌ پاسخ‌ها سپاسگزار هستم‌؟ اگر چه‌ در ابتدا بنظر مي‌رسيد كه‌ اين‌پاسخها زياد جدي‌ نباشند چرا كه‌ تمايل‌ دروني‌ من‌ بر آنست‌ كه‌ هر چيز را ناقص‌بدانم‌. گاهي‌ من‌ از اينكه‌ نواقص‌ خود را با افرادي‌ در گروه‌ درميان‌ گذاشته‌ام‌،هراسيده‌ام‌ و زماني‌ در جائيكه‌ احتياجي‌ نبوده‌ درباره‌ آنها صحبت‌ كرده‌ام‌ و گاهي‌بجاي‌ پرداختن‌ به‌ اشكالات‌ خود نواقص‌ ديگران‌ را مورد بررسي‌ قرار داده‌ و اغلب‌ ازمشكلات‌ روزمره‌ خودسخن‌ گفته‌ام‌ حقيقت‌ اينست‌ كه‌ هيچ‌ يك‌ از ما تمايلي‌ به‌ تهيه‌ترازنامه‌ اخلاقي‌ و سخن‌ گفتن‌ از اشكالات‌ شخصيتي‌ ندارد چرا كه‌ هيچگونه‌همخواني‌ با غرور ندارد. اماسرانجام‌ به‌ برنامه‌ ايمان‌ خواهيم‌ آورد. آيا من‌ از برنامه‌ درجهت‌ رشد روحاني‌ خود بهره‌ مي‌گيرم‌؟ خداوند مرا از مقايسه‌ كردن‌ نواقص‌ اخلاقي‌خود با ديگران‌ و بهتر يا بدتر دانستن‌ آنها و موجه‌ جلو دادن‌ آنها بر حذر داشته‌ است‌.آيا من‌ درك‌ كرده‌ام‌ كه‌ جوهر و سرشت‌ همه‌ ما در گروه‌ شبيه‌ يكديگر است‌ و مقايسه‌تطبيقي‌ نواقص‌ من‌ با ديگران‌ مرا در شناسايي‌ و تصحيح‌ آنها ياري‌ نخواهد داد؟آيا من‌ پذيرفته‌ام‌ كه‌ اشكالاتي‌ درمن‌ وجود دارد بهتر يا بدتر بودن‌ من‌ از ديگران‌موجب‌ رفع‌ آنها نمي‌ گردد؟
«بدبد است‌ حتي‌ اگر بهتر ا..... باشد».
 فقط برای امروز-شانزدهم آبان از کتاب اندیشه امروز