انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست و هفتم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

خودیابی 27 آبان

«قدم دهم به ما در اصلاح مشکلات زندگی خود کمک میکند و از وقوع مجدد آنها جلوگیری مینماید.»

کتاب پایه

v

هویت ما، طرز فکر و احساس ما از طریق تجربیات ما شکل گرفته است. برخی از تجربیات، از ما افراد بهتری ساخته است؛ برخی دیگر باعث شرم و خجالت ما شده است؛ همه اینها هویت امروز ما را تحت تأثیر قرار داده است. میتوانیم از دانشی که در بررسی اشتباهات خود کسب کردهایم، بهره ببریم و از این خرد برای هدایت تصمیماتی که امروز خواهیم گرفت، استفاده کنیم.

خویشتنپذیری به معنای پذیرفتن همه جنبههای خود یعنی نقاط قوت، نواقص، موفقیتها و شکستهاست. احساس شرم وگناهی که بدان رسیدگی نمیشود، میتواند ما را از پای در آورد و از پیشرفت ما در زندگی جلوگیری کند. برخی از پرمعناترین جبران خسارتهایی که در برابر اشتباهات گذشته خود میتوانیم انجام میدهیم، صرفاً از طریق تغییر عملکرد و رفتار امروز ما صورت میگیرد. برای بهبودی تلاش میکنیم و موفقیت خود را از طریق مقایسه خود در گذشته و امروز ارزیابی میکنیم.

از آنجا که انسان هستیم، همچنان مرتکب اشتباه میشویم؛ اما نباید همین اشتباهات را دوباره تکرار کنیم. با بررسی گذشته خود و پی بردن به تغییر و پیشرفت خود، به آینده امید پیدا میکنیم. بهترین چیزها هنوز فرا نرسیده است.

v

فقط برای امروز: حداکثر تلاش خود را با آنچه در اختیار دارم، انجام میدهم. هر روز چیز جدیدی یاد میگیرم که فردا به من کمک خواهد کرد.

بنام خدا
فقط برای امروز سعی میکنم پلی را که بین اجتماع و فضای بهبودی زده ام را تقویت کنم چون هرچی دارم از دوجا به من رسیده
خدایا امروز هم خودم را به تو میسپارم
اعتقاد به اینکه نیروی برتر ما صرفاً بهترین چیزها را برای ما حفظ داشته است، تنها راه مبارزه با ترس است. در جلسات میشنویم نیروی برتر چیزی بیش از حد توان اداره ما در طول یک روز را به ما ارزانی نخواهد کرد. طبق تجربه میدانیم اگر درخواست کنیم مطمئناً خداوندی که از او شناخت پیدا کردهایم به ما توجه خواهد کرد. از طریق تمرین ایمان در سایه مراقبت نیرویی برتر از خود، در شرایط بد پاک میمانیم. هر بار این کار را انجام میدهیم، از "چه اتفاقی میافتد اگر" ترس کمتری خواهیم داشت و با آنچه هست احساس راحتی بیشتری میکنیم.
 27 ابان از کتاب چی پی واسوانی  ا                                       امروز چون در تاریک روشنایی روز در سکوت نشستم ندایی را شنیدم که می گفت:
«با دعا تعمق و جستجوی عاشقانه در هر لحظه ،خواست خود را به خواست «من»تسلیم کن!»


 
27 آبان کدا
من مي‌توانم با فراموش و ترمیم كردن و اجتناب از ابزارهاي گذشته‌ام كه زاييده قدرت و اراده‌ی شخصی و فرديم بود و عملاً نشان داد كه هیچ موفقيتي نداشتند، امروز به‌دنبال ابزارهای جديدي براي جایگزینی و امرار معاش و زندگيم می‌باشم. تا با ديدي واقعي‌تر هدف‌هاي زندگي و اصول بهبودي خود را تعيين و اجرا نمايم. هدف امروز من بودن و ایجاد محیط امن در زندگي برای رسیدن به آرامش درونی و صلح و آشتي به صورت واقعي و با در نظر گرفتن امكانات و توانايي‌هايم برای ایجاد آنها خواهد بود. امروز هدف‌هاي كوچك و محدود تمريني جهت تقويت اعتمادبه نفس، برای اجرای پروسه و پروژه‌های جدید و بزرگتر است که از دستم رفته‌ بودند. مي‌دانم اگر طرح‌ها و خواسته‌هاي من مانند گذشته خارج از مهارت و آموخته‌هايم باشند، قادر به انجام آنها نبوده و هرگز قادر به رسیدن به آنها نخواهم بود و همين مسأله باعث مي‌شود كه احساس بي‌لياقتي و بي‌كفايتي به سراغم بيايد و خودم را بی‌عرضه و احمق فرض کنم. امروز رضايت خاطرم از كارهايي است كه توانايي انجامش را دارم و تا کنون انجام داده‌ام!
هرگز ريسك نكن!

 
27 آبان از کتاب اندیشه امروز  a day at a time
من امروز را با دعا آغاز خواهم کرد. در قلیم و در فکرم دعا خواهم کرد و کلمات بر لبان من بصورت دعا جاری خواهند شد. از طریق دعا کردن من هماهنگ با خداوند عمل خواهم کرد و برای آگاهی بر خواست خداوند تلاش خواهم نمود. دعا ذهن مرا آرام و وجدان مرا بیدار خواهد کرد تا جایی که دریابم فاصله و جدایی بین من و خداوند بزرگ وجود ندارد. در لحظه ای که اجازه دهم قدرت خداوند در من جاری شود تمام محدودیت ها از بین خواهد رفت. آیا من درک کرده ام که هیچ چیز برتر ار قدرت خداوند نیست؟ آیا من قادرم که امروز یم دعای پیوسته را به خداوند پیشنهاد کنم؟ تنها برای صبح که از خواب بر میخیزم و با شب که به خواب می روم. آیا من قادر خواهم بود که در تمام لحظات روز به خداوند فکر کنم و سپاسگذار او باشم. در وقت بیکاری در وقت ناهار ، در یک بعد از ظهر آرام و در تمام لحظات بیتابینی. آیا شعور من قادر است که وسعت یافته و تمام فاصله هایی را که بین من و او ایجاد شده از میان بردارد؟
<<تمام لحظات روز را با خدا باش>>