انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 21· چگونه اصل روحانی عشق بلاشرط را در رابطه با معتادانی که سعی می کنم به آنها کمک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
· چگونه اصل روحانی عشق بلاشرط را در رابطه با معتادانی که سعی می کنم به آنها کمک کنم تمرین می کنم .
هیچ فردی نیست که مانند یک معتاد طالب بهبودی نیاز به عشق بدون چشمداشت و بلا عوض باشد.در واقهع هنگام رساندن پیام از تازه وارو چیزی درخواست نمیکنم.نباید انتظار تشکر و قدردانی داشته باشمومن فقط میباید حامل پیام بهبودی و امید باشم و اجرای ان توسط تازه وارد را کنترل نکنم.منظور این نیست که از کسی سواستفاده کنیم یا اجازه سواستفاده دهیم.بنا بر گفته کتاب بهترین راه کمک و دوست داشتن اینست که بعضی اوقات امکان و توان مصرف را از کسی بگیریم
اگر به این نتیجه رسیده باشیم یک تازه وارد می تواند به ما کمک کند وانچه را داریم در میان میگذاریم باز هم به خودمان کمک میشود قلب تپنده فروتنی رابه حرکت در اوردیم وجاذبه را شکل می دهم با کار کرد خودمان
21_بدون ازخودگذشتگی وثبات قدم ودست ازخودخواهی وخودمحوری برداشتن وبازنگه داشتن دریچه افکاروقلبمان هرگزنمیتوانیم به عشق بدون شرط دست پیداکنیم،باورداشته باشیم که مابایداقدام وعمل خودرا برای خدمت کردن انجام دهیم واجازه بدهیم که خداوندهم کاروسهم خودش را انجام دهد وایمان داشته باشیم که خداوند راه را برای عشق ورزیدن بلاشرط برایمان هموارخواهدکرد.
باحضوردرانجمن وکارکردن قدمهای 12گانه وتمرین واجرای آنهادرزندگی، تبدیل به ابزاری دردستان خداوندشده ایم برای تقسیم کردن عشقش درمیان بندگان خوبش وزیباترین عشقها،دادن عشق بلاعوض وبدون شرط به دیگران خصوصا همدردانمان میباشد،عشقی که زیربنایش مهربانی،شفقت،صبروبردباری است بدون هیچگونه توقعی که تمرین آن دراین قدم جزءضروریات و واجب است.
تمرین میکنم که دربین همدردانم تفاوت قائل نشوم وسعی کنم فقط همدرد بودنشان مدنظرم باشدنه مشخصات ظاهری آنها،سعی میکنم باآنهاهمدل وهمسان شوم وبدون هرگونه زیربنایی،وباعشق ویادخداوندبه آنهاسرویس بدهم وخدمت کنم آنهارادرآغوش گرفته،هم کلام شده وبه درد دلشان گوش دهم به آنهاتوجه کنم ولی امیدواهی به آنهاندهم به آنهاتوهین نکنم وموردکنترل وقضاوت وسرزنش قرارشان ندهم وتجاربی که از قدمها وسنتها وبهبودی پیداکرده ام به رایگان وبدون هرگونه درخواست مادی در اختیارشان قراربدهم به آنهاترحم نکنم وباپذیرفتن آنهابه عنوان یک دوست بهبودی بدون اینکه نوع ومدت مصرف آنهارادرنظرداشته باشم خودم رادر دسترسشان قراردهم و وسیله ای باشم برای انجام اراده خداوند وکمکش به معتادی که همدردم است.
عشق بلاشرط وبدون عوض که مادربرنامه ابراز میکنیم قدرتمندترین ابزاری است که برای کمک به یک معتاددیگردردست داریم وآن عشق، جاری شدن انرژی های مثبت وروحانی ازیک انسان به انسانی دیگراست.
زمانیکه 12قدم رابه بهترین نحوی که میتوانیم بکارمیگیریم،عشق بدون شرط، مرکزوستادفرماندهی تمامی کارهایمان میشود.پادزهری قویترازعشق ورزیدن بدون شرط برای یأس ونومیدی وتنهایی وخودآزاری وخودتخریبی حاصل از بیماری اعتیادوجودندارد.
احساس محبت وعشق وشفقتی که مانسبت به تازه واردان وهمدردانمان وکسانی که درعذابند داریم ادامه عشقی است که خداوندنسبت بما داشته است.
تمرین اصل روحانی عشق بدون شرط مارابه درجه ای میرساند که زیبایی بخشش رادربلاشرط بودن آن میبینیم خصوصاوقتیکه عشق بدون شرط رابه دوستی که درعذاب است هدیه میدهیم.
حال باکارکردن صادقانه این قدمهادیگرنمیتوانیم همانندگذشته چشمان خودرابر روی مسائل ومشکلات دیگران خصوصا همدردانمان ببندیم.?