انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 6- یک فهرست اخلاقی چه معنایی دارد؟ ترازنامه اخلاقی به چه معناست؟ با امتحان کر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
6- یک فهرست اخلاقی چه معنایی دارد؟ ترازنامه اخلاقی به چه معناست؟ با امتحان کردن جنبه های مثبت وجود خود را ادامه می دهیم. یک ترازنامه فقط خطاهای ما نیست. ما باید خصوصیات و مهارت های مثبت خود را هم بررسی کنیم. اگر این کار ممکن نیست فکر کردن راجع به خصوصیاتی که در دیگران وجود دارد و ما آنها را دوست داریم مفید است به این فکر کنیم که آیا ما هم همان خصوصیات را داریم؟
قدرت تشخیص خوب و بد داشته باشم تا بتونم به خودباوری برسم، و بتونم تو ترازنامه اخلاقی مثبتهام پررنگ کنم و اخلاقای خوبم و جایگزین اخلاقای بدم کنم
یک ترازنامه اخلاقی برای من امروز اینه که من دیگه شهامت دارم باگذشته ام بدون هیچ سانسور واما واگری روبرو بشم برای اینکه من میخوام از درد گذشته فارغ بشم وکوله بار رنجم رو که روی پشتم سنگینی میکنه یکبار برای همیشه زمین بگذارم نه اینکه اونها رافراموش کنم زیرا که حاصل یک عمر زندگیه هم خوشی داشته هم ناخوشی من امروز دیگه نمیخوام اصلا گذشته ام رو مرور کنم نه قسمت بدیها رونه خوشیها خوب هرچه بوده گذشته ومن تغییری درش نمیتونم بدم ولی بخاطر رنجشها ودردهای که توش برام باقی مونده برای خودم این تراز رو میگیرم من قراره سهم ونقش خودم را ببینم من توجیه وتفسیرش نمی خوام بکنم شاید دیگران هم که بامن دراین تراز وایجاد مسائل زندگیم شرکت داشتند ولی من قراره خودم راتنظیم کنم خودم راتغییردهم این شهامت وصداقت مال من است نه کس دیگری وقتی که این تراز را انجام دادم آسوده شدم چون برای اولین بار پاسخگوی مسئولیت هام بودم وتوانستم بپذیرم من از هیچکس وهیچ چیز توی دنیا نه بهترم ونه داناتر واقعا راحت شدم وامتیاز دیگر این کار این بود که من فهمیدم کجا ها مشکلم واقعااساسی بوده ومثل یک ساختمان که میخواد ترمیم بشه کدام بخش واقعا ترمیم اساسی لازم داره واز کجا باید شروع کرد وسعی درمثبت نگری کرده وتمام اون منفی نگریها را مثبت کردم امروز باعشق به همه چیز نگاه میکنم سعی میکنم هرجاازخودم نقص بروز دادم دوباره تصحیحش بکنم امروز باخودم مهربان هستم به خودم اجازه اشتباه میدهم دنبال تایید هیچکس غیراز خدای خود نیستم وواقعا سبکبال زندگی می کنم وزندگی را موهبتی برای شاد بودن میدانم واینها همه از موهبت برنامه وکارکرد قدمهاست دوستان شادباشید .
فهرست اخلاقی:شامل رنجش ها و کمبودهای اخلاقی ، نکات مثبت و منفی ،لیست کسانی که ما را رنجانده اند ، نوشتن وقایع زندگی چیزها و کسانی که در زندگی من تاثیرگزار بوده اند.       تراز نامه اخلاقی: در ترازنامه اخلاقی واقع بینانه به نقش خود نگاه میکردم و پذیرفتن آن. در ترازنامه باید احساسات نوشته شود وتراز نامه اخلاقی به معنای ارزشهای ما میباشد اصولی که امروز برای زندگی مان در بهبودی برگزیده ایم مثل صداقت .در تراز نامه نه به آنچه که انجام داده ایم بلکه به آنچه که احساس کرده ایم هم نگاه میکنیم. در بهبودی جای خود محق بینی  وجود ندارد اگر طالب آرامش فکری هستم باید یاد بگیرم که دیگران را همانگونه که هستند بپذیریم.تصویر: images/smilies/heart.gif
سلام . من دارای خلق وخوی خاصی هستم ، خیلی رفتارهای من براساس عادات کهنه دوران گذشته شکل گرفته . امروز با تهیه این فهرست وباتوجه به هدف بهبودیم ، فرصت خوبی برای بررسی این زوایای پنهان بدست آورده ام و از این فرصت با کمال میل استقبال میکنم . با توجه به کارکردچند قدم قبل ترسی برای این کار ندارم .