انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: برداشت قدم نهم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
برداشت قدم ۹

اسم این قدم شاید قدم استفاده عملی از چیزهایی بود که با کارکرد قدم های قبلی تجربه کرده بودم قرار شد که برای وصل شدن به جامعه واعلام امادگی برای تبدیل شدن به یک عضو مفید قدمهای عملی را بردارم ودیگر حرف خالی نزنم قرار شد ببینم در برخورد با ادمها چطور عمل میکنم وتاچه اندازه از صندوق فضایل که قرار شد از انها خرج کنم برداشت کرده ام.از همه مهمتر قرار شد من مسئولیت اعمال گذشته ام را قبول کنم ویاد بگیرم چطور باید در مسیر درست قدم بردارم .یادم است دراولین تجربه جبران خسارت هم ترس داشتم وهم فکر میکردم در حق کسی که دارم میرم ازش جبران خسارت کنم دارم لطف میکنم . وقتی دعا کردم ورفتم متوجه شدم که باز من از روی نقص وخودخواهی عملم را شروع کردم ولی زود متوجه حضور خدا شدم دیدم او قبل از رسیدن من کارش را انجام داده وطرف مقابل را اماده پذیرش من با تمام خسارتهایی که بوجود اورده بودم کرده بود واز همه جالبتر روح بخشش وبزرگی را در ادمی دیدم که حتی فکرش را نمیکردم .متوجه شدم ادمها همه خوب هستند وادم بد وجود ندارد وتماما به عملکرد من نسبت به دیگران و دیدگاهم نسبت به انها دارد.نکته جالب در این قدم این بود که متوجه شدم خراب کردن اسان ولی ساختن خیلی مشکل است .ومتوجه شدم که چرا راهنمایم میگفت تا فدم نه را کار نکردی بهتراست رهجو نگیری .چون برای من در لحظه امکان زدن خسارت زیاد است البته بیشتر انها در اثر نااگاهی بوده ویاد گرفتم بجای خودازاری ومحاکمه خودم تا جایی که توان دارم وایجاد خسارت مجدد نمیشود سعی در جبران انها بکنم.
از آنجایی که توضیحات اساسی و مشترک در قدمهای قبلی بیان شد در این قسمت دو قدم 8و9 را باهم بررسی می کنیم. کارکرد این دو قدم تاثیرات بسیار سازنده و مفیدی را بر زندگی افراد به همراه خواهد داشت اینکه پذیرفتیم با اعمال و رفتارمان به دیگران خسارت زده ایم و حال در جهت جبران آن برآمدیم بسیار خوب و پسندیده است وقتی موجبات رضایت دیگران را فراهم کنیم به تبع رضایت خداوند را هم به همراه خواهد داشت طی این دو قدم از سنگینی بار اعمال و گناهانی که به دوش می کشیم به شدت کاسته خواهد شد احساس رضایت و خرسندی درونی حقیقی را تجربه خواهیم کرد رابطه مان با خود، خداوند‏، همنوعان و محیط بهتر، صمیمی و مهربانانه تر خواهد شد.
"ما بطور مستقیم در هر جا که امکان داشت از این افراد جبران خسارت کردیم، مگر در مواردی که اجرای این امر به ایشان و یا دیگران لطمه بزند."

این افراد دقیقا لیست قدم هشت است و قدم نه ضامن اجرایی قدم 8 و حرکتی است که مشکلات و تبعات و در ضمن لذتها و رهایی از قید و بند احساس گناهی است که سالها بدوش کشیدیم.
پشتوانه کارکرد قدم نه ، 8 قدم قبلی است و نتایج کارکرد آنها و استفاده از اصول روحانی قدهمای قبلی است که صداقت، قدرت ، شهامت ، عدالت و انصاف را در انجام این قدم را در ما برای حرکت تقویت میکند.
این قدم ما را برای خودباوری خودمان بیشتر آماده می کند.
سلام به دوستان عزیزم. یه سوال دارم. تمایل شدید به جبران خسارت دارم ولی وضعیت مالیم خوب نیست. به نظرتون جبران خسارتهامو از کجا و از چه کسی شروع کنم؟ خیلی وقته موندم تو این قدم لطفا کمکم کنید