انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 2- چطور مي‌توانم بفهمم كه عادتها، شخصيت و راه‌هاي مقابله با مسائل روزمره يك شخص الكلي
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
2- چطور مي‌توانم بفهمم كه عادتها، شخصيت و راه‌هاي مقابله با مسائل روزمره يك شخص الكلي در نوع خود منحصر به فرد است و با روش‌هاي من فرق دارد؟
من تفاوت وفرق شخصیتی آدمها اصلا برام مهم نبود برای اینکه من فکرمیکردم فقط من هستم که درنوع خودم منحصر به فرد هستم وبنابراین تمام انسانهایی که پیرامون من زندگی میکنندبایدخودشون را تغییر بدن وشبیه من بشن من دقیقا فکر میکردم که همه چیز را از همه بهترمتوجه میشوم وگاهی اوقات واقعا حتی درمورد افرادی که جزو خانواده من هم نبودند دخالت بیجا میکردم وسعی میکردم که به آنها پند واندرز بدهم که این باعث ناخرسندی آشنایان میشد ولی خوب من متاسفانه متوجه این امر نبودم تازمانی که بخاطر مشکل بیماری درخانواده ام دچاربحران شدیدی شدم وبه عجز ونادانی خودم پی بردم وامروز خداراشکرباکمک برنامه من دست از کنترل وبازی های احمقانه برداشته ام وپذیرفتم که حتی دوانسان دردنیا از لحاظ شخصیتی شبیه هم نیستند وباهم تفاوت دارند و درموقعیت ها وشرایط متفاوت دارای تفکر وتصمیم گیری های متفاوتی هستند پس لاجرم من باید خودم را تعییر بدهم وسعی کنم به حقوق انسانها احترام بگذارم واجازه قبول مسئولیت به آنها بدهم وقبول کنم که من فقط از عهده مسئولیتهای زندگی خودم برمیایم .
چطور مي توانم بفهمم با تمرين كردن، خواندن و عملي كردن اين قدم، تكرار عجز و ناتوانايي ام،
 هركس با ديگري فرق مي كنه و تو اين دنيا هيچ كس مثل كسي نيست، مانند انگشتان دست كه با هم متفاوت هستند، مانند روز و شب كه با هم متفاوت هستند ولي مكمل هم من هم بايد ياد بگيرم  كه هر كس شخصيت خودشو داره، منش و رفتار خودشو، سعي نكنم تغييرش بدم، كنترلش كنم اينجوري حال خودم بهتر ميشه، تمركزم بر ميگرده روي خوم
ما اگر دقت کرده باشیم اعضای یک خانواده  هم در اکثر  موارد مثل  اخلاق،سلیقه،رفتار  و ....  با هم فرق دارند و مثل هم نیستند البته در وهله اول که نگاه میکنیم یک سری شباهتهایی با هم دارند ولی هر چقدر به این شباهتها دقت کنیم به تفاوتها هم میرسیم  یعنی به این نتیجه میرسیم که شخصیتها  و سلیقه های مختلفی دارند.
البته قبل از جلسه ناآگاهی من باعث شده بود این  واقعیت ساده را نفهمم  که طبیعت هر انسان در نوع خودش منحصر به فرد است. ولی امروزه خدا رو شکر تا حدودی متوجه شدم .
همه انسان های روی زمین با هم از لحاظ رفتاری و عادتها و شخصیتی با هم متفاوت هستند
من نباید از دیگران توقع داشته باشم که عادت ها و علایق و رفتارهایشان را چون من میخواهم تغییر دهم امروز یاد گرفته ام که هر کسی را آن طور که هست بپذیرم و درک کنم.
همه ی انسانها متفاوت هستند ، نه فقط شخص الکلی . ویژگیهای هر انسان متفاوت است هر انسان استعداد ، رفتار و افکار متفاوتی دارد. من چون دوست دارم همه ی انسانها مثل من باشند میجنگم و میخواهم او را تغییر دهم  و استعدادها و افکار طرف مقابلم را در نظر نمیگیرم.واکنش و  رفتارهای بیماران منحصر به فرد است. من نیاز به تغییر و رشد لحظه ایی دارم .امروز من جلوی بحران را نمیتوانم بگیرم اما باید یاد بگیرم که بحران زا نباشم.
با حضور در جلسات و شناخت بيماري خودم  ديگران، رها شدن از خدايي كردن، پذيرش ديگران
وقتي ذهنم باز بشه و بفهمم كه من توانايي ندارم در برابر رفتاراي ديگران اونوقت است ميفهمم تمام رفتارا، گفتار و حركات اطرافيانم با هم متفادت است، يكي در برابر مشكلش زانو ميزنه و مشكل بر او غلبه مي كنه، يكي با كساني در مورد اون مشكل تجربه دارن مشورت مي كنه، يكي دعا مي كنه و از خدا كمك ميگيره
اونوقته كه مي فهمم هر كس روش زندگي خودشو داره و من نمي تونم همه به همديگه تبديل كنم
امروز باید یاد بگیریم که بشناسم بیماری الکلیسم چیست یاد بگیریم بیماری خودم چیست امروز یاد بگیرم که افراد از جهات گفتاری رفتاری چهره ها با هم تفاوت دارند و فرد بیمار هم در برخورد با مسائل روزمره رفتار مختلف از خود نشان میدهد ولی روشهای رفتاری من با یک فرد مصرف کننده فرق دارد ولی فرد الکلی را باید درک کنم .ابتدا میپذیرم که او یک مصرف کننده است او خونسرد بی عاطفه بی مسئولیت و به دنبال مواد و من مسئولیت پذیر عاطفی عجول و دور از مواد او تحت تاثیر مواد و من تحت تاثیر او در برنامه یاد گرفتم و فهمیدم که او تا زمانی که تمایلی برای تغییر و ترک مواد نداشته باشد من هیچگونه راهی جهت تغییر او ندارم الا خودم.
تصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gif