انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: رسم و رسوم عجیب اسپانیا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
جنگ با گوجه فرنگی در اسپانیا

[تصویر:  1385060136193.jpg]


در شهر کوچک بونول اسپانیا هزاران جوانی که اصلا یکدیگر را نمی‌شناسند به سوی هم گوجه‌فرنگی پرتاب می‌کنند.

بعد از پایان این مراسم یک ساعته رنگ همه‌چیز قرمز شده است.


[تصویر:  1385060136162.jpg]


سالانه هزاران گردشگر از آمریکا، استرالیا، ژاپن و بسیاری کشورهای دیگر نیز برای شرکت در این نبرد عجیب خود را به اسپانیا می‌رسانند.

این رسم عجیب دارای قوانین خاص خود نیز می باشد. طبق قانون افراد موظف هستند قبل از پرتاب گوجه‌فرنگی آن را در دست خود له کنند تا هنگام برخورد به دیگران باعث ایجاد صدمه نشود. در عین حال باید فقط گوجه‌فرنگی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گیرد که کاملا رسیده باشد.
[تصویر:  1385060136131.jpg]

این مراسم هر سال در آخرین چهارشنبه ماه اوت برگزار می‌شود.
گاو بازی، پامپلونا، اسپانیا

[تصویر:  1385060523431.jpg]


عاشقان و دلباختگان گاوبازی در اسپانیا از سال 1910 تا همین امسال در یک جشنواره یک روزه به استقبال یا بهتر است بگوییم به جنگ گاوها می رفتند و با تحریک و تهیدید، آنها را به سمت خود می کشاندند و خود باید از دستشان در می رفتند!

آخرین مسابقه گاوبازی همین امسال در ایالت پامپلونا برگزار شد و در طول یک قرن برگزاری این رقابت خطرناک 15 نفر کشته و البته بسیاری هم زحمی شده اند.

گاوبازی در اسپانیا و خیلی کشورهای دیگر بسیار محبوب است اما این گاوبازی از کجا آمده و ریشه در چه چیزهایی دارد؟
Altamira اسمرمز همه بلاهایی است که امروز در پامپلونا آدم ها و گاوها بر سر هم می آورند؛ گاوهای خشمگینی که به خیابان ها ریخته می شوند و قصاب هایشان را می کشند و بعد کشته می شوند. Altamira نام یک غار است؛ غاری در نزدیکی شهر سانتا در جایی که نقاشی های باشکوهی از حیواناتی شبیه گاو وجود دارد؛ نقاشی هایی مربوط به سال ها قبل؛ سال هایی که در شبه جزیره ایبری (اسپانیا، پرتغال و آندورا) مردم گاوها را مقدس می دانستند.
[تصویر:  138506081181.jpg]


در حقیقت این تصاویر شباهت زیادی به تصاویر قربانی گاو در آیین ایرانی مهرپرستی دارد. می دانیم که آیین مهر پیش از مسیحیت از ایران به اروپا رفته بود و مناسک این آیین در سراسر اروپا اجرا می شد. ایزدیان که بازمانده اقوام مهرپرست کرد ایران و عراق هستند، هنوز همین طوری گاوها را قربانی می کنند. مورخان اسپانیایی نیز از کشتن گاو به عنوان رسمی برای جشن و سرور یاد می کنند و معتقدند حتی در جشن های عروسی، مراسم گاوبازی ترتیب داده می شده. می گویند نیزه های خاردار توسط عروس با کاغذهای رنگی تزئین می شد تا بعد در طول مسابقه در پشت گردن گاو فرو نشانده شوند.

امروز دوباره گاوکشی و جشن گرفتن در اسپانیا با یک مراسم مذهبی مخلوط شده و نام فستیوال «سن فرمین» را به خود گرفته. فستیوالی که اینقدر معروف است که به نظر می رسد راهش را از گاوبازی جدا کرده است. حالا بیش از پیش اخبار زخمی های فستیوال منتشر می شود و همه در مورد آن حرف می زنند اما گاوبازی چیست؟ در اسپانیا با گاوها چکار می کنند؟ در چه کشورهای دیگری از گاو برای مسابقات استفاده می کنند؟ سن فرمین چیست یا کیست؟ و ... اینها سوالاتی است که این گزارش به آنها جواب می دهد.
عادات و رسومات در اسپانیافلامنکو شاید یکی از معروف‌ ترین سنت ‌های اسپانیایی محسوب می شود ، اما اغلب آن را به درستی درک نمی‌ کنند و اطلاعات دقیقی از آن ندارند ، جالب است بدانید که فلامنکو یک رقص نیست و تنها گاهی در آن رقص وجود دارد؛ فلامنکو در اصل یک سبک موسیقی هست که تاکید شدیدی بر روی ساز گیتار، آواز و ریتم دارد که بسیار هم جالب و هنرمندانه است . همان طور که می‌ دانیم این سبک در واقع بداهه بوده ولی رقص آن نیاز به یک لباس زیبا و خاص دارد که در صورت بداهگی همواره نمی‌ توان لباسی زیبا به تن داشت؛ مورد بعدی انعام دادن در اسپانیا است ، هر کتاب راهنمایی درباره انعام دادن چیزی متفاوت می‌ گویند و همیشه این سؤال ذهن بسیاری از گردشگران را به خود مشغول می‌ کند ، انعام دادن در اسپانیا یک رسم نمی باشد اما به خاطر رفت و آمد گردشگران از سراسر دنیا به ویژه کشورهایی که این رسم در کشور آن‌ها وجود دارد ، کافه‌ ها و رستوران‌ های اسپانیا نیز این پول اضافه را رد نمی‌ کنند . در واقع پیش خدمت ‌های اسپانیایی بسیار آموزش دیده و حرفه ‌ای هستند و به همان نسبت نیز حقوق و پوشش سلامت دریافت می ‌کنند و به همین خاطر انعام دادن همان طور که برای سایر مشاغل رایج نیست در این حرفه نیز به چشم نمی‌خورد؛ عادت دیگری در اسپانیا خوردن تاپاس است ، تاپاس انواع پیش غذاها و خوراکی ‌های اشتها آوری می باشد و هر گردشگری که به اسپانیا سفر می کند به طور حتم قصد امتحان کردن آن‌ ها را دارد ، ضمنا این امر یکی از معروف ‌ترین سنت ‌های خوشمزه اسپانیایی را تشکیل می‌دهد که قطعا شما مجذوب آن می شوید؛ البته در اصل " تاپا " یک نوع غذا نیست و به نحوه خوردن آن که لقمه‌ های کوچکی به عنوان پیش غذا هست نامیده می شود و در واقع تاپاس می ‌تواند هر چیزی باشدکه پیشنهاد ما این است که آن را از دست ندهید؛ سنت مهم بعدی گاوبازی است ، این کار یکی از سنت ‌های بحث برانگیز و مهم اسپانیا است و برای این کشور یک موهبت ترکیبی بشمار می رود و وابستگی شدیدی به آن دارند . بسیاری از گردشگران اسپانیا به دیدن آن علاقه ‌مند و کنجکاو هستند و این بازی را دروازه شگفت انگیزی به فرهنگ اسپانیا می ‌دانند که در سفرشان حتما آن را دز لیست خود قرار می دهند.البته گاوبازی در نظر طرفداران حقوق حیوانات لکه ننگی بر دامن این کشور گذاشته است و کلا این کار را رد کرده اند و این موضوع باعث شده که امروزه دیگر این بازی ‌ها به اندازه سابق پر رونق و مشهور نباشند ، اما هنوز هم نقش بسیار پر رنگی در تصویر کشور اسپانیا برای مردم جهان بازی می‌ کند .
تحصیل پزشکی در ایتالیا
شاید گاوبازی به عنوان یک تفریح ، کمی رنگ و روی خود را از دست داده باشد و محبوبیت اول را نداشته باشد اما قطعا فوتبال در این کشور این طور نیست؛ این ورزش مانند یک مذهب در جان تمام مردان اسپانیایی 5 تا 100 ساله ریشه دوانده است و با وجود تیم‌ های بسیار موفق این کشور، علاقه مردم به فوتبال چیز دور از تصور نمی باشد ، در گذشته اگر مردم یکشنبه ‌ها را به کلیسا می ‌رفتند، امروزه همه مردان در این روز مشغول تماشای فوتبال هستند.
شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا