انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-اول آذر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
1 آذر ابتدا پایه و بنیان

«وقتی شروع به ایفا کردن نقش خود در جامعه میکنیم، آزادی عمل به ما کمک میکند اولویتهای خود را ردهبندی کنیم و ابتدا کارهای اساسی را انجام دهیم.»

کتاب پایه

v

مدتی زیادی از پاکی ما نگذشته که برخی از ما اولویتهای دیگری را در رأس بهبودی خود قرار میدهیم. شغل، خانواده، روابط، همه اینها بخشی از زندگی هستند که وقتی اساس بهبودی خود را بنیان نهادیم، به آنها دست مییابیم. اما قبل از اینکه کار اساسی و دشوار بنیان نهادن اساس بهبودی خود را انجام دهیم، نمیتوانیم زندگی مستحکمی را برای خود بسازیم. مانند خانهای که روی شن ساخته شده، این زندگی در بهترین حالت متزلزل است.

قبل از اینکه همه توجه خود را به بازسازی چهارچوب دقیق زندگی خود معطوف کنیم، باید اساس بهبودی خود را بنیان نهیم. ابتدا اقرار میکنیم اساسی نداریم و اعتیاد زندگی ما را کاملاً غیر قابل اداره ساخته است. سپس، با کمک راهنما و اعضای جلسه همیشگی خود به نیرویی که برای زمینهسازی زندگی ما به قدر کافی قدرتمند است، ایمان پیدا میکنیم. خرابی را از محلی که آینده خود را بر آن خواهیم ساخت، اصلاح میکنیم. سرانجام، با اصولی که در امور روزمره خود اجرا میکنیم، به طور عمیق و عملی آشنایی پیدا میکنیم: بررسی صادقانه خود، اطمینان به راهنمایی و قدرت نیروی برتر خود و خدمت به دیگران.

وقتی اساس ما آماده شد، میتوانیم با تمام انرژی برای منسجم کردن زندگی خود به جلو حرکت کنیم. اما ابتدا باید از خود بپرسیم آیا پایه و بنیان ما محکم است یا خیر، چراکه بدون پایه و اساس، هر چیزی که میسازیم، مدتی طولانی دوام نمییابد.

v

فقط برای امروز: به بنیان نهادن اساسی محکم برای بهبودی خود اهمیت میدهم. میتوانم بر روی این اساس، یک عمر بهبودی را بنا کنم.
1 آذر
بهبودي يك روند بمرور و روزانه و پيش رونده مي‌باشد. من مادامي كه رهنمودهاي برنامه را به كار مي‌گيرم در مسير درست و صحيحي قرار دارم. صحت برنامه در اين است، كه هر روز براي خودم برنامه‌اي درست كرده و طبق آن برنامه و مشورت با راهنما زندگي مي‌كنم. امروز با شركت در جلسات و مشاركت سهم خود را از بهبودی گرفته و با تجربه‌ی خود با ديگران سهم مي‌شوم. امروز از خداوند، از دوستان و گروه به خاطر حمايتشان از من سپاسگزاري مي‌كنم. دوستي حاكم بر جمع دوستان نياز مرا به سمت وابستگي خداوند، اجرا مي‌گذارد. امروز در مقايسه با گذشته برخورد و تحمل من نسبت به پذیرش مشكلات و اتفاقات افزايش پيدا كرده است و مثل گذشته مرا آزاد نمي‌دهند. گاهی احساس می‌کنم که خواب هستم و با بیدار شدنم احساس می‌کنم، که همه چیز و همه آرزوها یک‌باره محو و نابود می‌شوند. امروز به خاطر مي‌سپارم كه دليل اصلي آمدن من به جلسات و اجرای اصول خودیاری و گروه برنامه چيست؟ من دیگر جایی نداشتم و همه از من گریزان بودند و بابت هرچیزی به من گیر می‌دادند، حال من ماندمو یک دنیا آرامش، خداوند ترا شکر می‌کنم.
جلسات كلوپ‌بازي نيست!
1آذر
پيش از حضور در الانان زندگيم را در رويا و وعده هايي كه روزي خاص از راه مي رسيدند صرف كرده بودم ، روزي خاص كه "يك روزي" ناميده ميشد . روزي آن پروژه را شروع يا تمام خواهم كرد . روزي با دوستي كه مدتي است از او بيخبرم تماس خواهم گرفت . روزي اجازه خواهم داد آنها بدانند چه احساسي دارم . روزي خوشحال خواهم بود . روزي قصد سفر خواهم كرد . شغلي پيدا ميكنم . و .........فقط منتظر باش و ببين . انتظار ، همانگونه كه منتظر بودم الكلي از نوشيدن دست بكشد . انتظار براي گرفتن دوستان جالب توجه و فرصتي مناسب براي وارد عمل شدن و تغيير هر شخص ديگر . اما الانان به من كمك كرد تا ببينم امروز ميتواند همان روزي باشد كه من هميشه در انتظار آن بودم . بيست و چهار ساعت براي انجام تمامي آنچه ميخواهم انجام دهم ، فرصت كافي نيست . اما فرصتي براي شروع به حقيقت پيوستن روياهايم استبا طلب راهنمايي از نيروي برترم و برداشتن قدمي كوچك در جهت انتخاب هايم قادر خواهم بود ، بيشتر از آنچه تصور ميكردم امكان پذير است عمل كنم .

ياد اوري امروز

امروز منتظر مهتاب ، يك روز باراني ، سيصدو شصت و ششمين روز سال ، با يك روز خاص براي انجام كارهاي خوب زندگي نخواهم كرد هر ترديدي با خود چيزهايي را به تعويق مي اندازد و روز ها با تاسف بيشتري از پي هم از دست ميروند . آنچه را كه ميتوانيد انجام دهيد و يا فكر ميكنيد كه ميتوانيد انجام دهيد شروع كنيد ، زيرا در شهامت ، معجزه ، قدرت و نبوغ وجود دارد .

فقط برای امروز از کتاب اندیشه امروز اول اذر
اگرچه گاهر دوستانم در برنامه و یا خارج گروه میزان موفقیت مرا در بکارگیری رهنمودها متذکر می شوند در اعماق وجودم گویی صدایی است که عدم رضایت خود را از پیشرفت من زمزمه می کند ، و می گوید که هنوز بهبود نیافته ام. ما هنوز در برخورد با مشکلات و رویارویی با واقعیات دچار مشکل می شویم. زمانی با در نظر گرفتن ماهیت و طبیعت نواقص اخلاقی و جدی بودن آنها ، ما به شک و تردید دچار میشویم. به احتمال زیاد این حالات در نتیجه عدم درک کافی و یا سهل انگاری نسبت به رهنمودهای خاصی در برنامه میباشد. دعا ونیایش و درخواست کمک از خداوند قادر است که به بهبودی ما کمک کند و بکارگیری این رهنمود ها در عرصه های مختلف زندگی موجب رشد و شکوفایی خواهد بود. آیا من اتکا به خداوند با قدرت نامحدودش را جایگزین متکی بودن به خود کرده ام؟ من بخاطر آگاهی روحانی بیشتر ، تقویت ایمان خود و برقراری رابطه ای محکم تر با خداوند دعا می کنم. آیا من درک کرده ام که رشد من در برنامه ارتباطی نزدیک با پیشرفت روحانی من دارد؟ آیا من با اعتماد به خرد لایتناهی خداوند زندگی خود را به او واگذار کرده ام؟

<<من زندگی خود را تسلیم نکرده ام بلکه آنرا به خداوند واگذار کرده ام>>
کپی از این مطلب فقط با ذکر سایت بانیان بهبودی مجاز است