انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-دوم آذر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اراده خداوند2 آذر

«آرامش حاصل از "رهایی از قید و بند و سپردن خود به خداوند" به ما در تشکیل یک زندگی که ارزش زیستن را دارد، کمک میکند.»

کتاب پایه

v

در دوران اعتیاد از اینکه اگر همه چیزهای اطراف خود را کنترل نکنیم چه اتفاقی میافتد واهمه داشتیم. بسیاری از ما برای حفظ مصرف مواد خود دروغهای پیچیدهای ساختیم. برخی از ما همه اطرافیان خود را در تلاشی بیامان برای گرفتن چیزی از آنها فریب دادیم تا بتوانیم مواد بیشتری مصرف کنیم. تعدادی از ما تلاش زیادی کردیم تا مانع از صحبت کردن دو نفر با یکدیگر و احتمالاً افشای دروغهای خود شویم. برای حفظ این خیال باطل یعنی اعمال کنترل بر اعتیاد و زندگی خود رنجها کشیدیم. در این فرآیند، خود را از تجربه آرامشی که از طریق تسلیم شدن به اراده نیرویی برتر حاصل میشود، باز داشتیم.

در دوران بهبودی خود، مهم است که از خیال باطل اعمال کنترل دست برداریم و به نیرویی برتر تسلیم شویم که اراده او برای ما از هر چیزی که میتوانیم با فریبکاری و تقلب برای خود تدبیر کنیم، بهتر است. اگر متوجه تلاش خود برای کنترل نتایج و ترس از آینده شویم، میتوانیم برای تغییر این روال اقدامی انجام دهیم. به سراغ قدمهای دوم و سوم خود میرویم و چیزهایی را که درباره نیرویی برتر به باور رسیدهایم، بررسی میکنیم. آیا واقعاً معتقدیم این نیرو میتواند از ما مراقبت کند و سلامت عقل را به ما باز گرداند؟ اگر چنین است، میتوانیم با تمام فراز و نشیبهای زندگی، نومیدیهای آن، غم و غصههای آن، شگفتیهای آن و شادیهای آن زندگی کنیم.

v

فقط برای امروز: تسلیم میشوم و اجازه میدهم اراده نیروی برتر در زندگی من به وقوع بپیوند. هدیه آرامش را که این تسلیم به ارمغان میآورد، میپذیرم.
بنام خدا
فقط برای امروز:سعی میکنم به سمت اهدافم به هر قیمتی هست پیش بروم ولی خسارتی به دیگران نرسانم
فقط برای امروز:سعی میکنم دیگران راکنترل نکنم وبه درک آنان نسبت به اصل و بهبودی احترام بگذارم
فقط برا یامروز:دنبال آن چیزی حرکت میکنم که مبادا به روحیات و افکارم خسارت بزند وخدایا از تو میخواهم راه را برایم حدالامکان هموار کنی تا بتوانم کمتر در این راه مشقت بکشم.

آمیییییییییییییییییییییییییییییییییین
خداوندا!
مرا متبرک گردان
تا چون ترانه های آسمانی ساده ودلنشین باشم.
2 آذر
تا بود می‌شنیدم که صداقت، تمايل و روشن‌بيني سه اصل روحاني برنامه‌ی خودیاری مي‌باشد. امروز پس از شناخت اصول معني صداقت به جز صداقت با خودم نيست. شايد من با ديگران صادق بودم ولي راجع به خود مي‌دانم كه اين طوري نبود. همچنین اگر با خودم صادق بودم آخر عاقبت من اين نبود. امروز با خود صادقانه مي‌گويم كه من يك فرد وابسته و بیمار هستم و نياز به كمك خداوند و ديگران دارم. معناي تمايل برای من شايد تعجب كنيد، كه از اراده‌ی فردي من قوي‌تر است. ميل به رُشد و تغيير مثل ميل به سيراب شدن از سرچشمه‌ی زُلال معرفت در وجود يكايك ما زبانه مي‌كشد. ميل به زندگي در وجود همه موجودات باعث تحول آنها برای بقایشان مي‌باشد. امروز معني وسيع روشن‌بيني در بين هزاران نفر از دوستاني كه در گرداب مرگبار وابستگي‌ها اسير بودند و امروز هر كدام الگويي از معجزات خداوند هستند و می‌باشند. اگر چشمان و گوش‌های خود را باز كنيم و از تجربيات گرانبار آنها سود ببريم، ما هم مثل آنها از عادت‌ها و وابستگی و هم‌وابستگی متقابل رها و آزاد خواهيم بود.
اصول برنامه‌ی خودیاری باور كردني است!
2 آذر
بسياري از ما وقتي كه از تمركز بر ديگري و وسواس و نگراني براي هر شخصي به جز خويش رها ميشويم ، آرامش ذهني پيدا ميكنيم و با آرامش ذهن بي هدف مي شويم ما ميدانستيم در يك موقعيت بحراني چگونه زندگي كنيم اما غالبا اين مستلزم ذره اي تعديل بود تا به آرامي تسكين يابد . بهاي آرامش خاموش بودن دائمي ذهن از زمزمه هاي ذهني ايت كه وقت زيادي را ميگرفتند . و با برداشتن تمركز خود از ديگران به يكباره فرصت زيادي پيدا كرديم و متعجب بوديم چگونه اين اوقات را ر كنيم . من در نتيجه به كارگيري برنامه الانان بيشتر و بيشتر آرام شدم . ولي دوباره خودرا در چنگال ترسهاي قديمي پيدا كردم و متعجب شدم ، انگار ميخواستم در بحران باقي بانم . دريافتيم ماداميكه ذهن من مشغول بود ، نمي دانستم چگونه احساس سالمي داشته باشم وقتي نگران بودم ، احساس گرفتاري ميكردم و در نتيجه تا اندازه اي كنترل ميكردم همچنانكه تمرين ميكردم راهنماي من پيشنهاد كرد تلاش كنم ، حتي هنگاميكه احساس ناراحتي يا ترديد ميكنم آرامش دروني خويش را حفظ كنم . وقتي به اين توصيه عمل كردم بارها و بارها به خود اطمينان بخشيدم كه در عين سلامتي تحت مراقبت نيروي برتر از خود هستم . امروز ميدانم كه سلامت عقل و آرامش نعمتهايي هستند كه من در نتيجه تلاش ايمانم بدست آورده ام . با تمرين ياد خواهم گرفت كه به آرامش اطمينان كنم .

ياد آوري امروز

.امروز از آرامش لذت خواهم برد ميدانم كه لذت بردن از آرامش اطمينان بخش است . "آرام باش و بدانكه من باتو هستم "