انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-سوم آذر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

3 آذر بهبودی همراه با شکرگزاری

«این فکر را در سر پروراندیم که پاک ماندن موجب کامیابی نمیشود و این طرز فکر قدیمی باعث تحریک تاسف به حال خود، رنجش و عصبانیت شد.»

کتاب پایه

v

روزهایی هست که برخی از ما بیش از حد نسبت به حال خود تاسف میخوریم. این کار آسان است. ممکن است درباره اینکه زندگی ما در بهبودی چگونه باید باشد، توقعاتی داشته باشیم، انتظاراتی که همیشه بر آورده نمیشود. شاید برای کنترل یک فرد تلاش ناموفقی داشتهایم یا فکر میکنیم شرایط ما باید طور دیگری باشد. احتمالاً خود را با سایر معتادان در حال بهبودی مقایسه کردهایم و احساس کمبود کردهایم. هر چه بیشتر برای تطبیق زندگی با انتظارات خود تلاش میکنیم، ناراحتی بیشتری را احساس میکنیم. تاسف به حال خود، میتواند از زندگی بر اساس توقعات نشأت گیرد، نه از زندگی در دنیای واقعی.

وقتی دنیا با انتظارات ما سازگاری نداشته باشد، اکثر اوقات انتظارات ما هستند که نیاز به سازگاری دارند، نه جهان. میتوانیم از مقایسه زندگی امروز خود با شیوه سابق آن شروع کنیم و نسبت به بهبودی خود حس سپاسگزاری پیدا کنیم. میتوانیم با شمارش چیزهای خوب در زندگی خود این اقدام را گسترش دهیم و سپاسگزار باشیم از اینکه دنیا با توقعات ما مطابقت نمیکند، بلکه فراتر از حد آنهاست. اگر کارکرد قدمهای دوازدهگانه را ادامه دهیم و سپاسگزاری و پذیرش را پرورش دهیم، میتوانیم رشد، خوشبختی و آرامش خاطر بیشتری را در آینده انتظار داشته باشیم.

در بهبودی چیزهای زیادی در اختیار ما قرار گرفته؛ پاک ماندن موجب کامیابی ما شده است. پذیرش زندگی، فقط برای امروز، ما را از دلسوزی نسبت به خود رها میسازد.

v

فقط برای امروز: زندگی خود را درست همان طور که است همراه با شکرگزاری میپذیرم.
بنام خدا

امروز ازاین می ترسم که نتوانم چیزهایی را که بدست آوردم نگه دارم
میترسم غرور به من غلبه کنم ونتوانم به بهبودی بیشتر ادامه دهم
فقط برای امروز سعی میکنم از گذشته وعجزهایم مروری بگبرم ت مبادا دچار فراموشی شوم
فقط برای امروز سعی میکنم قسمتی لز عجزها و کینه و رنجش هایم را اقرار کنم
[امروز ترس زیاد از اینده دارم}Huh
شعله را فروزان نگاه دار،
با افکار پاک،
با کلام مهربان و اعمال آغشته به عشق.
سادگی روح بهتر از ثروت،مقام وشهرت است.
مادر آرامش است.
3 آذر
پيشرفت بعضي از اعضاء و دوستان در گروه چشم‌گير و تعجب‌آور است. وقتي از آنها سؤال مي‌كنم که چگونه به این مرحله رسیده است. با فروتني راز موفقیتش را چنین مي‌گويد: در جلسات شركت مستمر داشته و به تازه واردان خدمتگزاری می‌کرده است، قدم‌ها را كار كرده و هرروز زندگيش را برنامه‌‌ريزي مي‌كند ،هرروز دعا و مراقبه انجام مي‌دهد، زندگي و اراده‌اش را به خداوند مي‌سپارد و در کار خودش فعاليت و تلاش مي‌كند و به راحتي تسليم اصول برنامه و خداوند شده‌است. دست از ابزارهاي گذشته برداشته و به جایش از فضیلت‌ها و ویژگی‌هایش گذاشته و به آرامش درون رسيده‌است. امروز متوجه شده‌ام كه تأثيرپذيري و دریافت كمك‌هاي خداوند بستگي به ظرفيت و آمادگي من دارد. آيا امروز آماده هستم كه خداوند مرا براي تغييرات شخصيتي و رُشد در برنامه و اجتماع كمك كند؟ امروز بهبودي و رهايي من از وابستگي‌ها، بستگي به ارتباط من با خداوند دارد. پس در طي ساعات روز از خداوند ابتدا درخواست قابليت نعمت‌هاي او را مي‌كنم. امروز رابطه‌ی من و خداوند به سادگي انجام مي‌شود، كه من امروز جزئي از برنامه‌ی وسيع خداوند هستم!
خداوند در درون من است!
3 آذر
وقتي شروع به مطالعه قدم هفتم كردم كه ميگويد : با فروتني از او خواستيم كمبودهاي اخلاقي ما را برطرف كند . ليست كمبودهاي اخلاقي من شامل محدوده وسيعي از احساسات بود عاجزانه از خداوند خواستم خشم ، ترس و خطاهاي من را بر طرف كند در انتظار روزي بودم كه هرگز هيچيك از اين احساسات را تجربه نكنم البته چنين روزي هرگز نرسيد در عوض ياد گرفتم احساسات كمبود هاي اخملاقي نيستند ماهيت حقيقي اشتباهات من امتنان سرسختانه من براي اگاهي يافتن از احساسات ، پذيرش آنها و رها كردنشان بود . من در قبال برانگيختگي احساساتم قدرت بسيار كمي داشتم . اما آنچه براي انجام دادن آن انتخاب ميكنم مسئوليت من است امروز ميتوانم احساستم را پذيرفته ، در مورد آنها با ديگران مشاركت كنم و تشخيص دهم آنها احساسات هستند و حقيقت نيستند و بعد رهايشان كنم من مدت زيادي در موقعيتي كه ظاهرا خشم و ترحم نسبت به خودم بي نهايت به نظر ميرسد نخواهم ماند ، چرا كه وقتي به خود اجازه دهم آنچه را هميشه احساس ميكنم حس كنم ، احساسات عبور ميكنند . احساسات من نابود نمي شوند ، در عوض از كوتاهي كردنهايي كه مانع پذيرش من ميشوند آسوده خواهم بود .

ياد آوري امروز

وقتيكه قدم هفتم را آموختم ، دعا ميكنم آنچه مانع اراده نيروي برترم شده است برطرف گردد . قرار نيست تمامي پاسخ ها را داشته باشم ، تنها لازم است كه تمايل داشته باشم . "ما دقيقا نتائجي را كه مي خواستيم دريافت نكرده ايم ، اما به نظر ميرسد هميشه به طريقي آنچه را كه احتياج داشتيم دريافت كرده ايم" .
اغلب می شنویم که معتادان در رابطه با نواقص اخلاقی خود بسیار عجول و کمال طلب می باشند. ما تمایل داریم که اهداف غیر قابل دسترسی برای خود معین نمائیم و در راه رسیدن به این نا ممکن ها دست به تلاش مذبوحانه ای میزنیم. از آنجائیکه دستیابی به این اهداف غیر ممکن و شکست اجتناب ناپذیر است. ناامیدی و افسردگی بر ما غلبه می نماید و ما خشمگین به سرزنش و تنبیه خود می پردازیم که چرا قادر به انجام این کار نبوده ایم. بدون درس گرفتن از این شکست ها گویی ما عادت کرده ایم که بر خلاف واقعیت و بدون در نظر گرفتن تواناییهای خود هدفهای به مراتب مشکلتری را انتخاب کنیم و این دایره همچنان ادامه می یابد. آیا هنگام آن نرسیده است که من اهداف غیر ممکن را فراموش کنم؟ پروردگارا ، به من کمک کن تا بر این تصور موهم(که ناشی از اعتماد به نفس کاذب من است) که قدرت خود را فراتر از انسان بدانم چیره گردم. آیا من قادر خواهم بود که وسوسه کمال طلبی را در مورد خود و دیگران رها سازم و نیروی خود را در راه چیزهایی بکار بندم که حقیقی ترند و به واقعیات نزدیکتر؟ آیا من درک کرده ام که تنها خداوند کامل است و من بعنوان انسان دارای محدودیت هایی میباشم؟

<<من یک انسان هستم مانند بقیه...>>
بازتابهاي روزانه 
سوم آذر ماه 
فقط براي امروز الکليهاي گمنام 
جستجوي جهاني 
سريع تشخيص دهيد که افراد مذهبي کجا آنچه را که به آنها ارائه داده ايم درست استفاده مي کنند . 
الکليهاي گمنام 

من ادعا نميکنم که همه پاسخها را در مورد مسائل معنوي مي دانم اما همه پاسخها را در مورد اعتياد به الکل مي دانم . افراد ديگري هستند که در جستجوي معنوي هستند اگر ذهنم را نسبت به آنچه ديگران مي گويند باز نگه دارم ، اطلاعات بسياري بدست مي آورم . هنگامي که هر دو را به کار مي برم و تمرينهاي ديني مسيحي ، يهودي و اديان ديگر را انجام مي دهم هشیاري من غني تر ميشود و تمرينهاي گام يازدهم ثمر بخش تر است . بنابراين من منابع حمايتي بسياري براي دور ماندن از مصرف الکل دارم .