انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-پنجم آذر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
5 آذر مسئولیت

«چیزهای زیادی، هم منفی و هم مثبت، در طی یک روز اتفاق میافتد. اگر برای سپاسگزاری از هر دوی آنها وقت صرف نکنیم، احتمالاً چیزی را که به رشد ما کمک میکند، از دست خواهیم داد.»

جزوه فقط برای امروز

v

مسئولیت، مسئولیت—مسئولیتهای زندگی همه جا هستند. "باید" کمربند ایمنی ببندیم. "باید" خانه خود را تمیز کنیم. "باید" امور خاصی را برای همسر، بچهها و افرادی که راهنمای آنها هستیم، انجام دهیم. در رأس همه اینها، "باید" به جلسات برویم. برنامه خود را به بهترین شکل ممکن انجام میدهیم. تعجبی نیست که گاهی اوقات میخواهیم از همه این وظایف شانه خالی کنیم و به جزیرهای دور افتاده برویم که در آن مجبور به انجام هیچ کاری نباشیم!

در این مواقع، وقتی شدیداً تحت تأثیر مسئولیتهای خود قرار گرفتهایم، فراموش می‌کنیم که مسئولیت نباید خستهکننده باشد. وقتی میخواهیم از زیر بار مسئولیتهای خود شانه خالی کنیم، باید آرامش خود را حفظ کنیم، دلیل انتخاب آنها را به یاد بیاوریم و به هدایایی که به ارمغان میآورند، توجه کنیم. چه شغلی باشد که معمولاً برای ما جالب و جذاب است یا همسری که معمولاً از شخصیت او شگفتزده میشویم، یا کودکی که معمولاً بازی کردن با او و مراقبت از او را دوست داریم، در هر حال در همه مسئولیتهای زندگی ما لذت وجود دارد.

v

فقط برای امروز: همه دقایق ویژه هستند. به مسئولیتهای خود و لذتهایی که به همراه دارند، توجه میکنم و به خاطر آنها شکرگزارم.
بنام خدا
در این روزها گاهی حرکاتی برگرفته از روی غرور ویا فراموشی بیماری انجام میدهم که باعث شده به آن وجه بهبودیم لطمه وارد شود و اعتبار خود را در اجتماع از دست دهم.
پس فقط برای امروز سعی میکنم دیدگاهم را به دنیا و اطرافیانم بهتر کنم تا از کسی رنجش نگیرم
فقط برای امروز سعی میکنم هدفی را که برای خود برگزیده ام را نیمه کاره نگذارم و تمام مشکلات وسختی کار که باعث بر دلسردی می شود را نادیده بگیرم و روزانه تلاش کنم به هدف نزدیک تر شوم
فقط برای امروز سعی میکنم بیماری دیگران را بپذیرم و ناراحت قضاوت وعملکرد آنان نسبت به خودم نباشم.
نهراس!
هراس تو همانند ترس کودکی است که پدری توانگر دارد ،اما نگران تهیه ی غذایش است.
تو پدری توانگر داری.
به «او»روی کن.
به «او»توکل کن.
همه چیز را از «او» بخواه،
وآنگاه موهبت درست در زمان درست در دامنت فرو خواهد نشست.
5 آذر
يكي از زشت‌ترين و تحقيرآميزترين حالات زمان گذشته‌ام، جلب ترحم خود و ديگران بود، كه بيشترين انرژي را در من تلف مي‌كرد. بعضي مواقع سعي مي‌كرديم اين احساس را پنهان كنيم و حتي وقتي كسي از وجود اين حس در درونمان آگاهي پيدا مي‌كرد، ان را انکار کرده و از او به‌خاطر احساس دلسوزی متنفر مي‌شدم. گاهی به اشكال مختلف وجود آن احساس را پنهان مي‌كردم و يا آن را توجيه كرده و گردن عوامل و ديگران مي‌انداختم، تا اينطور وانمود كنم كه اين شرايط به من تحميل شده است و من هم قابلیت رفع آنرا دارم. مظلوم‌نمايي و نمك روي زخم پاشيدن و با شور و آه و ناله داستانی را تعریف کردن. ابزاري براي تأييدطلبي بود که يكي از شاخه‌هاي بيماري وابستگي مي‌باشد. تا وقتي كه در ذهن خود دلايلي براي احساس ترحم و دلسوزي خود و دیگران به خود را در خود نگهداري مي‌كنم، دريچه‌هاي تغييرات و رُشد یافتن را به روي خود بسته‌ام. امروز بیماریم با همکاری ذهن آشفته‌م اجازه ندارند، با انگشت گذاشتن بر دلايل واقعي مشکلات و بزرگنمايي آن‌ها جلب ترحم كند. اين‌كار توسط كمك دوستان حل مي‌‌شود!
به احساسات خود توجه كن!
5 آذر
من در مورد سنت هفتم كه ميگويد: "هر گروه بايد كاملا خود كفا باشد" هرگز به خوبي فكر نكردم . تصور ميكردم اين سنت تنها به پرداخت اجاره مربوط ميشود . اخيرا وارد گروهي شدم كه امور مالي را خودش حمايت ميكرد اما چون هيچكس خدمتي انجام نمي داد هنوز كاملا خودكفا نبود من اكثرا مسئوليت هاي مختلف را بر عهده ميگرفتم وقتي دوره هاي خدمتم تمام ميشد هيچكس تمايل نداشت مسئوليت مرا قبول كند اما آنچه را احساس ميكردم دوست دارم براي خودم انتخاب كنم . و بدون توجه به كم كاري ديگران انجام ميدادم . جلسه بسته شد . به عقيده من گروهي كه نتواند مسئوليت هاي خدماتي خود را انجام دهد كاملا خود كفا نيست . امروز بخاطر رشد بيشتر گروه سپاسگزارم . امروز براي تعهد نسبت به سنت ها بسيار قدر داني ميكنم . من معتقدم همچنانكه گروه خود را پرورش ميدهيم باعث رشد و اختيار دادن به خودمان ميشويم ما ميتوانيم همكاري كنيم . ميتوانيم انتخاب هايي داشته باشيم كه به ما كمك كه بما كمك ميكند باعث بهبودي خود و ديگران شويم .

ياد آوري امروز

.خود كفايي كامل گروه الانان چيزي بيش از پرداخت اجاره بهاست تداوم خدمت براي منافع مشترك ما اهميت دارد . امروز در مورد خدمت در گروه و ايجاد همكاري فكر خواهم كرد . من به شيوه هاي مختلفي ميتوانم گروه را حمايت كنم . وقتي كه سبد چرخانده ميشود و ميتوانم آنقدر كه در توانم است كمك كنم . همانطور همانقدر اهميت دارد كه من ميتوانم وقت خود را براي حمايت هاي گروه اختصاص دهم .
5آذر

 گاهي‌ از اوقات‌ خود را در موقعيتي‌ مي‌يابيم‌ كه‌ مشكلات‌ بزرگي‌ در مقابل‌ ما وجوددارد. هر چه‌ بيشتر درباره‌ اين‌ مشكلات‌ فكر مي‌كنيم‌، خود را قادر به‌ حل‌ اين‌ مسايل‌نمي‌بينيم‌ در نتيجه‌ با رشد احساس‌ بي‌ لياقتي‌ و عدم‌ كفايت‌ دچار افسردگي‌ بيشتري‌مي‌گرديم‌. دراين‌ لحظات‌، نياز به‌ خواندن‌ يك‌ جمله‌، يك‌ شعار ويا يك‌ عبارت‌فلسفي‌ داريم‌ كه‌ با تكرار مداوم‌ آن‌ افكار ناخوشايندي‌ را كه‌ به‌ ما دست‌ داده‌ است‌فراموش‌ كنيم‌. چنين‌ گفته‌ شده‌ است‌ كه‌: «اگر از وضعيت‌ موجود خود راضي‌ نيستيد،براي‌ بهتر شدن‌ نياز به‌ تلاش‌ زيادي‌ داريد ولي‌ اگر فكر مي‌كنيد كه‌ حالت‌ مطلوبي‌داريد وضعيت‌ شما طبيعتاً بهتر خواهد شد». ما بايد بخاطر داشته‌ باشيم‌ كه‌ فكركردن‌ درباره‌ مسائل‌ و مشكلاتي‌ كه‌ خارج‌ از قدرت‌ و توانايي‌ ما مي‌باشد كمكي‌ به‌حل‌ مسأله‌ نخواهد كرد و تنها زمان‌ است‌ كه‌ مي‌تواند به‌ ما كمك‌ كند. آيا من‌ گامي‌ فراموش‌ مي‌كنم‌ كه‌ زندگي‌ مجموعه‌اي‌ از پيروزي‌ و شكست‌، شادماني‌ واندوه‌ مي‌باشد؟ آيا من‌ قادر به‌ درك‌ حالت‌هاي‌ گوناگون‌ زندگي‌ هستم‌ كه‌ با يكديگردر تضاد هستند؟ سپيده‌ متعاقب‌ تاريكي‌، سكوت‌ پس‌ از هياهو، عشق‌ و محبت‌ بعدازتنهايي‌ و آرامش‌ پس‌ از رنج‌.

«همانگونه‌ كه‌ پشت‌ ابرهاي‌ سياه‌ روشنايي‌ است‌ مشكلات‌ نيز پاياني‌ دارند».
فقط برای امروز-پنجم آذر از کتاب اندیشه امروزa day at a time