انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-هفتم آذر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
7 آذر خود بودن

«فروتنی واقعی در این است که بپذیریم خود باشیم

و در این راه صادقانه تلاش کنیم.»

کتاب پایه

v

فروتنی مفهوم گیجکنندهای است. چیزهای زیادی درباره تحقیر میدانیم، اما فروتنی ایده جدیدی است. این مفهوم به طور مشکوکی مانند خود را بر خاک افکندن، کرنش و عقب کشیدن پا هنگام تعظیم است. اما اینها به هیچ وجه فروتنی نیستند. فروتنی واقعی، صرفاً این است که خود را بپذیریم.

وقتی به قدمی میرسیم که در آن از کلمه "با فروتنی" استفاده شده، اجرای این اصل را شروع کردهایم. قدم چهارم این فرصت را در اختیار ما قرار میدهد که بررسی کنیم واقعاً چه کسی هستیم و قدم پنجم به ما کمک میکند این آگاهی را بپذیریم.

عمل فروتنی شامل پذیرفتن سرشت واقعی خود و خود بودن صادقانه میشود. نه مجبور هستیم خود را بر خاک افکنیم یا تحقیر کنیم و نه باید تلاش کنیم باهوشتر، ثروتمندتر یا خوشبختتر از آنچه واقعاً هستیم، به نظر برسیم. فروتنی صرفاً بدین معناست که تظاهر را کنار بگذاریم و تا حد توان صادقانه زندگی کنیم.

v

فقط برای امروز: اجازه میدهم آگاهی از سرشت واقعیام، اعمال من را هدایت کند. امروز، همان طور که با خود روبرو میشوم با دنیا روبرو میشوم.
ماهی بی آب نمی تواند زنده باشد.
خدایا!
من بدون «تو» نمی توانم زنده باشم.
«تو » مرا پدری ازلی هستی و همراه من در راه زندگی.
«تو» برادر من هستی ، بار مرا در همه ی اعصار بر دوش کشیدی.
«تو» هیچ گاه مرا ترک نخواهی کرد ومن تا ابد از آنِ «تو»هستم.
هر روز به سوی تو می ایم جی پی واسوانی هفتم ادر
7 آذر

امروز وقتي متوجه مي‌شوم كه حالم خوب نيست و چیزی در خودم کم می‌بینم، انگار خوابی در شب دیده‌ام که حالم خوب نیست و من خواب را به یاد ندارم. حس می‌کنم که دردهاي گذشته دوباره مرا اسير خود كرده‌‌اند، پس از خواندن دعای آرامش، يك راه مناسب به ذهنم خطور مي‌كند. به سراغ كساني مي‌روم كه مانند من مشكلات و درد زيادي دارند. وقتي آنها را به آغوش مي‌‌كشم با احساس عشق و همدردي آنها را بوسيده و با صحبت كردن همدلي و همدردي و همزباني را به آنها هديه مي‌دهم و از آنها می‌گیرم. از حالت خودم مي‌گويم و به آنها مي‌گويم كه دوستشان دارم. امروز دلايل به وجود آمدن حال بدي را درون خود جستجو كرده و سعي در رفع آن مي‌كنم. احترام گذاشتن به احساسات و جنگ نكردن با خود و رها كردن موضوع آزاردهنده مي‌تواند مرا از گرداب خوددرگیری رها كند. آيا قادر هستم علت اصلي بدي حالم را تشخيص دهم؟ برای اینکار از لیست تراز روزانه استفاده می‌کنم. مشكلات امروزه‌ی من و اطرافيان من شايد قابل حل نباشد، ولي قابل پذيرش است. خداوندا: مرا ياري كن تا دست از جنگ برداشته و در مسير زندگي آرام و خدمتگزار بندگانت باشم!
عشق ورزيدن به هم درمان بیماری ماست!
7 آذر
گاهي اوقات در جلسه مي نشينم و نمي دانم چطور در خواست كمك كنم . ممكن است در دردهايم اسير شوم و احساس كنم بعضي چيزهاي ناشناس در درونم متلاشي ميشوند خشك ام ميزند فكر ميكنم اگر حركت نكنم آنها دور ميشوند بنابراين درخواست كمك نميكنم ، صحبت نميكنم و دردم بزرگتر ميشود . آيا ظاهرم آرام بنظر ميرسد ؟ نه اشتباه نكنيد من تنها از اينكه اجازه دهم حقيقت را ببينم ترس دارم . شايد تصور كنيد كه من آدم احمق و ضعيفي هستم ، شايد مرا طرد كنيد . بنابراين صحبت نميكنم و دردم باقي مي ماند . اما من گوش ميدهم و نيروي برترم آنچه را كه نميتوانم براي خود انجام دهم ، از طريق ديگران برايم ممكن مي سازد . مثلا فردي در جلسه مشاركت ميكند و بسياري از احساساتي را كه من از مطرح كردن آن ميترسم ، بيان ميكند . ناگهان دنياي من بزرگ ميشود و كمي حالم بهتر ميشود . مدتي است كه تنها نيستم .

ياد آوري امروز

كي از معجزاتي كه در الانان يافته ام اين است كه اغلب هنگامي كمك ميرسد كه شديدا به آن نياز دارم ، وقتي كه قادر به تقاضاي كمك نيستم گاهي اوقات كمك به طرف من مي آيد و وقتي نمي دانم چه بگويم لغات مورد نيازم را دريافت ميكنم . زماني كه در مورد آنچه در قلبم است مشاركت ميكنم شايد به شخصي كه نميتواند خود را پيدا ، پيامي برسانم . امروز نيروي برتري دارم كه نيازهاي مرا ميداند . همچنانكه قدم بر ميدارم ، دنيا نيز با من همگام ميشود .
7آذر

هر چه‌ زمان‌ بيشتري‌ از مشاركت‌ من‌ در برنامه‌ بازپروري‌ مي‌گذرد بيشتر تلاش‌مي‌كنم‌ كه‌ رهنمودهاي‌ برنامه‌ را در كليه‌ مسائل‌ زندگي‌ خود بكاربسته‌ و در نتيجه‌ آن‌كمتر احساس‌ افسردگي‌ و نوميدي‌ مي‌كنم‌. شايد اين‌ حالت‌ ارتباطي‌ با آن‌ گفته‌قديمي‌ داشته‌ باشد كه‌: «كسي‌ كه‌ انتظاري‌ و توقعي‌ ندارد هرگز نااميد نخواهد شد».اگر چنين‌ فردي‌ در گروه‌ باشد هيچوقت‌ دچار ياس‌ نخواهد شد بلكه‌ هر روز از عشق‌و علاقه‌ خداوند و دوستان‌ در زندگي‌ بهره‌مند خواهد شد. آيا امروز كسي‌ در جائي‌ به‌ من‌ نياز دارد؟ آيا من‌ آن‌ شخص‌ را يافته‌ و تجربيات‌ خود رااز برنامه‌ با او تقسيم‌ خواهم‌ كرد؟ آيا من‌ از خداوند براي‌ برطرف‌ كردن‌ افسردگي‌ خود كاملاً سپاسگزارم‌؟آيا من‌ درك‌ كرده‌ام‌ كه‌ در صورتيكه‌ انتظار و توقع‌ من‌ زياد نباشد نوميدي‌ من‌ هميشه‌ ازبين‌ خواهد رفت‌؟آيا من‌ حرارت‌ و گرماي‌ دوستي‌ را جايگزين‌ برودت‌ و سرماي‌ نوميدي‌ و افسردگي‌كرده‌ام‌؟ آيا من‌ اين‌ حرارت‌ و گرما را به‌ كساني‌ كه‌ نوميد و نيازمندند تقديم‌ مي‌كنم‌؟

«به‌ جستجوي‌ كسي‌ باش‌ تا با او قسمت‌ كني‌»
فقط برای امروز-هفتم آذر-از کتاب اندیشه امروز-a day at a time