انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز -شانزدهم آذر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تحمل عواطف خود 16 آذر

«از ابزاری که در اختیار داریم، استفاده میکنیم و توانایی تحمل عواطف خود را به دست میآوریم.»

کتاب پایه

v

برخی از ما میگوییم: «عواطف خود را تحمل کنم؟». «حتماً شوخی میکنید!» در دوران مصرف، هرگز به خود این فرصت را ندادیم که روش تحمل آنها را یاد بگیریم. تصور میکردیم نباید احساسات خود را تحمل کنیم، بلکه باید آنها را تخدیر کنیم. مشکل این بود که "درمان" عواطف غیر قابل تحمل از طریق مصرف مواد، ما را از بین میبرد. در این هنگام به معتادان گمنام آمدیم، شروع به کارکرد قدمهای دوازدهگانه کردیم و در نتیجه به تدریج از لحاظ عاطفی رشد کردیم.

بسیاری از ما آرامش عاطفی را درست از همان آغاز به دست آوردیم. از تظاهر به اینکه اعتیاد و زندگی ما تحت کنترل است، خسته شدیم؛ در واقع وقتی سرانجام اقرار کردیم که کنترلی بر آنها نداریم، احساس خوبی پیدا کردیم. پس از مشارکت کردن ترازنامه خود با راهنما، به تدریج احساس کردیم نباید انکار کنیم چه کسی هستیم یا برای پذیرفته شدن چه احساسی داریم. وقتی جبران خسارت را به اتمام رساندیم، میدانستیم نباید از احساس گناه رنج ببریم؛ خود به تنهایی میتوانستیم آن را تحمل کنیم و این احساس ما را از بین نمیبرد. هر چه بیشتر برنامه NA را انجام دادیم، نسبت به زندگی همان طور که برای ما پیش میآمد، احساس بهتری پیدا کردیم.

امروز برنامه مؤثر است، همان طور که تا به حال مؤثر بوده است. از طریق ارزیابی زندگی روزمره خود، صداقت داشتن درباره نقش خود در آن و تسلیم شدن در برابر واقعیت، میتوانیم احساساتی را که زندگی پیش روی ما قرار میدهد، تحمل کنیم. با استفاده از ابزاری که در اختیار داریم، توانایی تحمل عواطف خود را به دست آوردهایم.

v

فقط برای امروز: احساسات خود را انکار نمیکنم. صداقت و تسلیم را در زندگی همان طور که هست، به کار میبندم. از ابزار این برنامه برای تحمل عواطف خود استفاده میکنم.
بنام خدا

در زندگی و مسیرما به سمت بهبودی گاهی شرایطی برای شخص به وجود میاد که بین دو راهی می مونه ونمی تونه بهبودی رو انتخاب کنه یا زندگی رو
در این مواقع اکثرا زندگی رو انتخاب می کنیم چون همه ما برای زندگی کردن به بهبودی روی آوردیم ولی بعد از گذشت اون شرایط گاهی بی تفاوتی نسبت به برنامه گریبان گیر ما میشه که باید هر چه سریعتر به حرکت خود به سمت هدف اصلی مان (بهبودی)ادامه دهیم
فقط برای امروز:سعس می کنم با چالش های زندگی کنار بیام و به هر نحوی و دشواری که هست به بهبودی خود ادامه دهم تا در انتها به آرامش درونی دست پیدا کنم وبتوانم دنیای پیرامون خود را با آرامش بسازم
اندیشه امروز شانزدهم آذرماه (a day at a time )

در شرح داستان زندگی تمام افراد گروه می شنویم که درد بهای پذیرش به زندگی جدید بوده است . در مقابل رنجی که برده ایم ، در زندگی جدید خود چیزهای جدیدی را به دست آورده ایم که خارج از حد تصور و انتظار ما بوده است . زندگی جدید برای ما تواضع و فروتنی را به ارمغان آورد که در حقیقت شفا دهنده اصلی ماست . امروز ترس از درد چون گذشته موجب اضطراب و نگرانی ما نمی شود .
آیا من آموخته ام که به گونه ای در آرامش زندگی کنم که بیشترین بهره را از آنچه که در جریان است ببرم و کمترین اهمیت را به آنچه که گذشته است بدهم ؟
خداوند خواهان رشد روحانی ما و نزدیکی بیشتر ما با حقیقت و چیزهای خوب در زندگی می باشد ، آیا من درک کرده ام که تمام تجربیات من در گدشته به من کمک خواهد کرد تا پیشرفت کرده و خواست و اراده خداوند را عملی سازم ؟
آیا من می توانم که بدون وحشت از ترس ، به رشد خود در برنامه ادامه داده و شادی و درد را تجربه کنم ؟
آیا من باور دارم که درد، رنج و ناامیدی نقش عمده ای در پیشرفت و رشد روحانی من در زندگی جدید دارد؟
" من رنج می کشم پس هستم "
کپی از این مطلب فقط با ذکر سایت http://forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .
ی حضور مقدس خاموش!
در خاموشی سوی«تو » می آیم.
سکوت طریق ستایش من است ونیایش من.
«تو» صدای سکوت را می شنوی،
وپاسخ می دهی:«خاموش،خاموش،خاموش ».
و «آنگاه آرامش،آرامش،ارامش».آمین!
16 ادر. فقط برای امروز-هر روز به سوی تو می ایم جی پی واسوانی
16 آذر
امروز دلايل زيادي جهت شكرگزاري دارم مثلاً: بيماريم تحت كنترل درآمده است، از سلامتي جسمی و روانی بهره‌مند هستم، اتفاقات خوبي در زندگيم افتاده است. از جمله اين كه دوستان خوبي پيدا كرده‌ام، به جايي احساس تعلق دارم، كه مرا دوست دارند، اکنون تكليف خود را مي‌دانم و ديگر سرگردان این موضوع نيستم، که چرا به این دنیا پا گذاشته‌ام. اکنون دوستاني دارم كه اجازه مي‌دهند تا آنها را دوست داشته باشم، مرا به خاطر خودم و بيماريم دوست دارند و در هر موقعیتی حاضرند مرا کمک کنند و ... امروز اگر با دقت به داشته‌هايم نگاه كنم، هرگز مقايسه‌ها مرا گرفتار تارهای نامریی خود نمي‌كنند. دیگر احساس رقت‌انگیزی نسبت به بیچارگی و عجز خودم ندارم. اکنون مي‌توانم اين داشته‌ها را جزء ثروت با ارزشي به حساب بياورم، كه تنها خداوند آنها را به من هدیه داده است. خداوندا: مرا ياري كن تا هميشه با سپاسگزاري از داشته‌هايم، به افكار و رفتارهای ناسالم و منفي بيمارگونه‌ام فرصت فعاليت در درونم ندهم. آيا با توجه به افکار و رفتارهای منفي‌گرايانه، نمی‌خواهم كفه‌ی ترازوي داشته‌هايم را سبك‌تر ‌كنم؟
عجز و داشته‌هايم، شما را دوست دارم!
16 آذر
وقتي در مورد مشكلات اساسي خود در رنج هستم . به گذشته بر ميگردم تا ببينم كجا بوده ام . وقتي در برنامه الانان خيلي مبتدي بودم ، ميگفتم : قبل از آمدنم به الانان بهتر از حالا با مشكلات برخورد ميكردم "بازگشت به گذشته را ادامه خواهم داد" وقتي تمام تغييراتي كه مي خواستم در خود ايجاد كنم بي نتيجه ماند ، گفتم "بالاخره از مشكلات آگاه هستم و حالا ميدانم كه با آن چه كنم" اكنون متوجه شده ام : اگر شخصي يك سال پيش به من گفته بود كه من در جايي خواهم بود كه امروز هستم ، هرگز اين امكان را باور نميكردم . گذشت زمان كاركرد برنامه الانان را بطور آشكار برايم نشان ميدهد _ من رشد كردن خويش را در زندگيم ميتوانم ببينم . هرچه بيشتر با اين اصول زندگي كنم . اثرات آن را بيشتر خواهم ديد . اين تجديد قوا در مواقع شك و ترديد شديدا مرا حمايت مي كند و به داشتن شهامت هنگام ترس به من كمك ميكند
یادآوری امروز
وقتي احساس ميكنم قادر به حركت نيستم يا وقتي كه وجودم را ترس فرا ميگيرد من نعمتي عجيب براي كمك به شناختن راهم دارم "نعمت حافظه" حافظه ام اغلب ناراحتي ، شرم و صدمات ناشي از گذشته را به من ياد آوري كرده است . اما اكنون ميتوانم حافظه ام را براي ديدن پيشرفتي كه داشته ام به كار گيرم و خوشي . سپاسگزاري را بفهمم . تجربه فردي ام به من مي آموزد تا به اين روند عجيب بهبودي اعتماد كنم . تمام كاري كه بايد انجام دهم ، توجه داشتن مي باشد . " خداوند به ما حافظه اي بخشيده كه ممكن است كه در ماه دسامبر (گل رز داشته باشيم)دسامبر آخرين ماه سال ميلادي .