انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-هفدهم آذر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
17 آذر نامیدن یک نقص به عنوان یک نقص

«وقتی مشاهده میکنیم نواقص ما چگونه در زندگی ما وجود دارند

و آنها را میپذیریم، میتوانیم از آنها رهایی یابیم و زندگی جدید خود را ادامه دهیم.»

کتاب پایه

v

گاهی اوقات آمادگی ما برای رفع شدن نواقص، بستگی دارد به اینکه آنها را چه بنامیم. اگر با تغییر نام نواقص خود باعث شویم کمتر "ناقص" به نظر برسند، ممکن است قادر به درک خسارتی که به وجود آوردهایم، نباشیم. اگر به نظر رسد آنها هیچ صدمهای ایجاد نمیکنند، چرا اصلاً از نیروی برتر بخواهیم آنها را برطرف نماید؟

"جلب رضایت افراد" را به عنوان مثال در نظر بگیرید. آیا واقعاً آنقدر بد به نظر میرسد؟ جلب رضایت افراد صرفاً بدین معناست که با افراد با مهربانی رفتار کنیم، درست است؟ نه کاملاً. اگر با صراحت بگوییم، این امر بدین معناست که فریبکار و متقلب باشیم. در واقع، درباره احساسات، باورها، نیازهای خود دروغ میگوییم و سعی میکنیم با چربزبانی رضایت دیگران را نسبت به خواستههای خود به دست آوریم.

یا شاید فکر میکنیم "خونسرد" هستیم. اما آیا "خونسردی" به معنای نادیده گرفتن کارهای خانه، اجتناب از رویارویی با مسائل و عادت کردن به یک زندگی یکنواخت و راحت است؟ اگر این طور باشد، نام آن "تنبلی" یا "مصامحه" یا "ترس" است.

بسیاری از ما در تشخیص نواقص شخصیتی خود مشکل داریم. اگر این طور است، میتوانیم با راهنما یا دوستان NA صحبت کنیم. رفتار خود را به طور واضح و صادقانه برای آنها شرح میدهیم و برای شناسایی نواقص خود از آنها کمک میخواهیم. با گذشت زمان، به تدریج بهتر قادر به تشخیص نواقص شخصیتی خود میشویم و از آنها با اسم واقعیشان نام میبریم.

v

فقط برای امروز: از نواقص خود با اسم واقعیشان نام میبرم. اگر در انجام این کار مشکل دارم، از راهنمای خود کمک میگیرم.
بنام خدا
گاهی اوقات آنچنان غرق خودمحوری می شویم که از خدامحوری غافل میشیم
گاهی آنچنان بیماری به ما میگه فکر خودت برترین هست که حتی از سپردن واون حال و هوای اول بهبودی یادمون میره
فقط برای امروز :سعی میکنم بر رابطه خود با خداواند بیافزایم و سعی کنم روزانه با مراقبه کردن به این رابطه عطر و بوی تازه ایی دهم و رابطه خود را با نیروی برتر مستحکم تر نمایم
اندیشه امروز هفدهم آذر ماه (a day at a time)

برای من هنوز پذیرش درد و اضطراب ساده به نظر نمی رسد ولی به طور قابل ملاحظه ای قادر گشته ام که بخاطر مقدار شخصی از درد سپاسگزار باشم . در طول برنامه ما در می یابیم که جهت انجام اینکار نیازمند مرور درسهایی هستیم که از رنجها و مرارتهای گذشته آموخته ایم . درسهایی که ما را به آرامش کنونی هدایت کرده اند . ما می توانیم بخاطر بیاوریم که چگونه عذاب اعتیاد ، درد یاغیگری و غرور سرکوب شده ما را به یک آزادی جدید و نزدیکی با خداوند هدایت کرده است .
آیا من امروز از خداوند به خاطر معجزه زندگی خود تشکر کرده ام ؟
زمانیکه درمانده بودم از خداوند درخواست کمک کرده ام . بهنگام ناامیدی به سمت او دست یازیدم . عاجز و ناتوان در مقابل اعتیاد از او طلب قدرت کردم .
امروز من خداوند را بخاطر ناتوانی و نومیدی و درماندگیم سپاسگزارم و شکر می گویم . چرا که می دانم از دامن ناتوانی ، عجز و نومیدی بود که معجزه زندگی جدید من سر بر آورد.

"رسیدن به خداوند در اوج ناتوانی "
کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت http://forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .
فقط یک ذهن وجود دارد_ذهن کیهانی!
نا شادی ما از آن روست که سرگردانیم.سرگردانیم زیرا با ذهن کیهانی هماهنگ نیستیم.
برای هماهنگی با ذهن کیهانی:
1-هم نشینی با پاکان را بجوییم.
2-هر روز مدتی را به سکوت بگذرانیم.
3-به افراد بیشتری کمک کنیم تا بار خود را در راه ناهموار زندگی بردوش کشند.
هفدهم ادر.فقط برای امروز-هر روز به سوی تو می ایم جی پی واسوانی
17 آذر
رنجش به جا مانده و بخشوده نشده به‌عنوان كينه‌جويي به غير از اين كه رابطه‌ام را با ديگران به خطر مي‌اندازد قلبم را كه جايگاه خداوند و عشق است، سياه كرده و با قدرت ويرانگرش مرا به نابودي مي‌كشاند. امروز نياز من طریقه‌ی رهايي از رنجش‌ها و كينه‌ها و حسادت‌هاست، كه مرا از جرگه‌ی آدمیت خارج می‌کند و باعث جدایی از ساير اعضاي گروه که پيوند خورده‌ام مي‌شود. مي‌گويند كه كينه دشمن شماره يك ما افراد وابسته و هم‌وابسته مي‌باشد، كه به راحتي و توسط خودما، مارا به فلاكت و هلاکت مي‌كشاند. كينه‌جويي و انتقام گرفتن سرمنشأ بيماري روحي در من مي‌باشد. وابستگي به آن می‌تواند من را در معرض صدمات جدي قرار داده و تمام جنبه‌هاي مثبت مرا به عنوان يك فرد مستقل، تحت اسارت قرار داده و سیستم روح و روان، عاطفه و جسمم را به نابودی بکشد. اصول خودیاری قدمها توانايي بهبودي از این وضعیت را به ما مي‌دهد، تا روح و روان و احساسات و عواطف خود را تحت كنترل و اختیار قرار دهيم. خداوندا: به من توانايي عطا فرما، تا از اسارت مرگبار كينه و نفرت كه سال‌ها مرا اسير خود كرده بود، رها و آزاد شوم. خداوندا: تا وقتي با تو هستم از كينه و نفرت دور هستم!
قلبي كه كينه دارد جايي براي خداوند ندارد!
17 آذر
در تهيه يك ليست از تمامي كساني كه به آنها زيان رسانده ايم "قدم هشتم" بعضي اسامي يكباره به ذهن خطور ميكنند و بقيه مستلزم تفكر بيشتري هستند . ترازنامه قدم چهارم ميتواند در بخاطر آوردن خاطراتمان به ما كمك كند ما ميتوانيم در مورد موقعيتهايي كه هر نقص اخلاقي ممكن است ما را به رفتاري مضر هدايت كرده و اسامي و اسمي متضرر در ليست قدم هشتم را افزايش ميدهد از خودمان سوال كنيم . همچنين ميتوانيم به كساني كه اغلب در ليست خود داريم نگاه كرده و از خود بپرسيم كه اگر اين طرز رفتار در قبال ما انجام شود چه مي كنيم بسياري از ما در نتيجه تهيه اين ليست مقدار زيادي از الگوهاي رفتاري مخرب را كه سابقا پنهان بوده اند . كشف ميكنيم . حتي وقتي كه نقايص شخصيتي ما شامل آن نمي شود . ممكن است با وجود مقاصد قابل احترامي به ديگران صدمه زده باشيم . اسامي اين افراد نيز شامل ليست ميشوند . وقتي از خساراتي كه زده ايم مطلع ميشويم امكان تغيير يافتن و اصلاح شدنمان بوجود مي آيد بطوريكه ميتوانيم در رفتار با ديگران و شيوه ارتباط با آنها احساس بهتري داشته باشيم
یادآوری امروز .
ليست قدم هشتم به من كمك كرد تا از خطاها و افسوس خوردن بخاطر گذشته رها شوم . من اين قدم را با عشق و احترام بكار خواهم برد ،چرا كه آن را براي رهايي فردي بكار مي برم . عملكردهاي ما عواقبي دارند و گاهي اوقات ديگران صدمه مي بينند با بكارگيري قدم هشتم ما از اين حقيقت آگاه ميشويم و تمايل پيدا ميكنيم كه بيشتر اصلاح شويم .