انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-هجدهم آذر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
گوش دادن18 آذر

«توانایی گوش دادن یک هدیه است و همزمان با رشد روحانی ما، رشد میکند. وقتی خود را پذیرای دریافت این هدیه میکنیم، زندگی معنای جدیدی پیدا میکند.»

کتاب پایه

v

آیا تا به حال رفتار بچگانه دو کودک خردسال را در حال گفتگو تماشا کردهاید؟ یکی از آنها درباره اژدهاهای زرشکی صحبت میکند، در حالی که دیگری از شنهای داخل کفش خود که پایش را اذیت میکند، گله میکند. ما نیز وقتی گوش دادن به دیگران را یاد میگیریم، گاهی اوقات با این مشکلات ارتباطی روبرو میشویم. ممکن است در جلسات بیهوده سعی در گوش دادن به صحبتهای فرد سخنران کنیم، در حالی که ذهن ما مشغول برنامهریزی مطالبی است که میخواهیم در سخنرانی خود مطرح کنیم. ممکن است در حین گفتگو ناگهان متوجه شویم که پاسخهای ما ارتباطی با سؤالاتی که از ما پرسیده شده، ندارد. این پاسخها در عوض همان مطالبی است که برای سخنرانی خود آماده کرده بودیم.

آموختن نحوه گوش دادن—گوش دادن واقعی—کار دشواری است، اما دستنیافتنی نیست. شاید با تأیید صحبتهای طرف مقابل در پاسخهای خود شروع کنیم. شاید از فردی که مشکلی را بیان میکند، بپرسیم آیا کمکی هست که از دست ما بر میآید. با کمی تمرین، میتوانیم از وسواس فکری رهایی بیشتری پیدا کنیم و با افراد در زندگی خود ارتباط نزدیکتری بر قرار کنیم.

v

فقط برای امروز: افکار خود را آرام میکنم و به سخنانی که فرد دیگر بیان میکند، گوش میدهم.
بنام خدا
گاهی اوقات آنچنان منیت و خود بزرگ بینی سراغ من میآید که دیگه از مشورت و تجربیات دیگران استفاده نمیکنم و خود را برتر و عاقل تر از دیگران می دانم در این شرایط همیشه به بن بست رسیده ام و متوجه اشتباه خود شده ام ولی باز هم بعد از مدتی به دلیل فراموشی آن تجربیات تلخ دوباره به این داستانها گرفتار شده ام
فقط برای امروز:سعی می کنم همیشه خود را در حدتعادل داشته باشم چون احساس خودبزرگ بینی و احساس خودکوچیک بینی ما را به بیراهه کشانده و به انزوا می برد
اندیشه امروز هجدهم آذر( a day at a time )

شوپنهاور نومیدی را اینگونه تعریف می کند :" هنگامیکه شخص در شرایطی قرار بگیرد که آنچه را آرزو می کند اتفاق نیفتد و اتفاقات مطابق با خواست او نباشد " . در زمانیکه ما سعی می کنیم که "پاک بمانیم " و از مواد مخدر استفاده ننماییم تحمل نا ملایمات عاطفی کاری مشکل به نظر می آید . ولی ما در برنامه آموخته ایم که کنار آمدن با این شرایط و مسائل در حقیقت موفقیت در گذراندن تستهای برنامه برای دستیابی به زندگی جدید می باشد .
آیا من اعتقاد یافته ام که بدبختی و تیره روزی فرصتهای بیشتری را جهت رشد کردن و پیشرفت روحانی در اختیار من می گذارد تا موفقیت و آسایش ؟
من می دانم که خداوند جهت اذیت و آزار من در طول دوران بهبودی مرا در مسیر این مشکلات و ناملایمات قرارنداده است . من اطمینان دارم که او درصدد آزمون میزان رشد من و اراده من جهت " پاک زیستن " بوده است .
آیا من آموخته ام که بدون وحشت از نابسامانیهای عاطفی و با استفاده از اصول و رهنمودهای برنامه با هر شرایط مشکلی روبرو شوم ؟
"قدرت ناشی از تیره روزی "

کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت http://forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .
خدوندا نمی پرسد به کدام فرقه و آیین وابسته ایم.
بلکه می پرسد چه اندازه به«او»که یگانه و واحد است مشتاقیم و عظمت عشقمان به دردمندان و رنج دیدگان چه میزان است.
هجدهم اذر.فقط برای امروز-هر روز به سوی تو می ایم جی پی واسوانی
18 آذر
آيا مي‌دانم كه با كينه‌جويي بيش از اين كه به كسي صدمه بزنم، بیشتر به خودم صدمه زده و وجود خودم را با گند رنجش‌ها و انتقام محصور مي‌كنم؟ امروز براي رهايي از كينه‌ها و رنجش‌ها ليستي از كساني كه از آن‌ها كينه دارم را می‌نویسم و می‌دانم نوشتن ترازنامه روزانه مي‌تواند برای برطرف کردن رنجش و کینه مفيد باشد. با نگاهي منصفانه به عملكرد خودم درمي‌يابم، كه من با خودخواهي و خودمحوري با ديگران و خودم در حال جنگ و جدال هستم و این درگیری روح و روان من را فرسایش داده و زندگی کردن را بر من حرام کند. بیماریم مي‌خواهد با اعمال‌نظر، ديگران را تحت تأثير قرار دهد و آن‌ها را مطابق معيارهاي خودش درآورده و تغيير دهد. امروز نياز به بهبودي روحاني و رواني و معنوی در من بيشتر از قسمت جسمي بيماريم مي‌باشد. من سعي دارم در بخشيدن ديگران از احساسات دردناك كينه‌جويي و انتقام رهایی یابم. امروز با رها كردن از فشارهای بیماریم و بخشيدن ديگران وقت گران‌بها و پرارزشم را در پي انتقام‌گيري و نقشه كشيدن براي ديگران تلف نمي‌كنم. آيا هنوز هم انرژي خود را صرف درگیری و نشان‌دادن دندان و تنبيه اين و آن مي‌كنيم؟
كينه جويي= خشونت
18 آذر
براي سعي در پيروزي از پيشنهادي كه در الانان شنيده بودم ، مطيعانه ليستي از چيزهايي كه باعث شكرگذاري من مي شدند تهيه كردم چيزهايي شامل سلامتي ، شغل و روزي ام را ليست كردم وقتيكه تمام شد ، خيلي احساس شكرگزاري نكردم ، ذهن من هنوز مملو از افكار منفي بود كه نتيجه زندگي كردن با الكليسم بودند . اما اقدامي كردم و بذر شكرگذاري كاشته شد به تدريج قدرداني از انجام هر كار كوچك در زندگي روزمره ام را آموختم شايد با خواندن دعاي آرامش قادر شدم از بحث هاي بي مورد اجتناب كنم يا مشاركتم به يك تازه وارد كمك كرد و يا كارهايي را كه از آن غافل شده بودم ، تكميل كردم . من با ايجاد يك تغيير كوچك ، عزت نفس خود را رشد دادم بكارگيري روزانه اصول الانان به من كمك كرد تا حس قدرشناسي خود را جايگزين سرزنش كردن و افكار منفي كنم در نهايت توانستم به ليست اوليه ام رجوع كرده و صادقانه بخاطر چيزهايي كه به من بخشيده شده بود . شكر گذار باشم .

ياد آوري امروز .

.........من لازم است كه با سپاسگزاري رشد كنم امروز ميتوانم قدرشناسي از خودم ، دنياي اطرافم و نيروي برترم را تمرين كنم . هنگام شب در رختخواب دراز كشيده و حروف الفبا را ميگويم . از حرف الف شروع كرده تا "ي" ادامه ميدهم و تمام چيزهايي كه به خاطر آنها شكرگزار هستم و با اين حروف شروع ميشوند را مي شمارم . اين كار باعث تغييرات عمده در زندگيم ميشود .