انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز+اندیشه امروز-بیست و ششم آذر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
انگیزههای خدمت 26 آذر

«هر چیزی که در حین خدمت NA اتفاق میافتد، باید از تمایل به رساندن موفقیتآمیزتر پیام بهبودی به معتادی که هنوز در عذاب است، سرچشمه گیرد.»

کتاب پایه

v

انگیزههای ما اغلب برای ما غیر منتظره هستند. در اولین روزهای بهبودی، این انگیزهها تقریباً همیشه غیر منتظره بودند! آموختهایم انگیزههای خود را از طریق دعا، مراقبه، قدمها و صحبت با راهنما و سایر معتادان بررسی کنیم. وقتی متوجه تمایل شدید خود به انجام کاری یا داشتن چیزی میشویم، بررسی انگیزههای خود برای پی بردن به اینکه واقعاً چه چیزی میخواهیم، فوقالعاده مهم است.

در اوایل بهبودی، بسیاری از ما قبل از اینکه بررسی انگیزههای خود را به طور منظم شروع کنیم، با شور و اشتیاق زیادی به خدمت مشغول شدیم. مدتی طول میکشد تا از دلایل اصلی اشتیاق خود آگاه شویم. شاید بخواهیم دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم، استعدادهای خود را به نمایش بگذاریم یا به فردی شاخص و مهم تبدیل شویم. حال شاید این تمایلات در محیط دیگری مضر نباشد و از راه دیگری بروز پیدا کند. اما در خدمت NA این تمایلات میتوانند آسیبی جدی به وجود آورند.

وقتی تصمیم میگیریم به NA خدمت کنیم، در واقع تصمیم میگیریم به معتادان در دستیابی به بهبودی و حفظ آن کمک کنیم. باید انگیزههای خود را در خدمت با دقت بررسی کنیم و به یاد داشته باشیم که گریزاندن معتادان در حال مصرف از متقاعد کردن آنها برای ماندن آسانتر است. وقتی به آنها تقلب، فریبکاری یا فخرفروشی نشان دهیم، تصویر غیر جذابی از بهبودی را به نمایش میگذاریم. اما تمایل عاری از خودپسندی به خدمت به دیگران، محیطی جذاب را برای معتادی که هنوز در عذاب است، به وجود میآورد.

v

فقط برای امروز: انگیزههای خود را برای روحیه واقعی خدمت بررسی میکنم.
زندگی راز های بسیار دارد.بزرگترین آن ها عشق است .
عشق بر کسانی آشکار می شود که به هیچ تقلیل می یابند.
قلب آنها می گوید؛«من هیچم خدایا همه چیز «تو » هستی».آنها به خاطر خدا زندگی می کنند.
کارهای روزانه ی خود را به عنوان ستایش خدا انجام می دهند.پیوسته دعا می کنند«خداوندا! شکوه وجلال از آن «تو»ست.»
خدا شهد عشق خود را در قلب آنها می ریزد.آنها در دنیا زندگی می کنند واما از آن جدا هستند.
پاره ای از خدا هستند،قلب آن ها با خدا ارتباط دارد و دست های شان به نیازمندان یاری می رساند.

جی پی واسوانی بیست و ششم اذر
بنام خدا

شور حسینی:

شور حسینی که اصطلاحی است در بین اعضا استفاده میشود قسمتی از بیماری ماست که در آن هیجان و ترس و اضطراب نهفته است و این نقص کم کم دربین ما نسبت به رشد روحانی و درکی که کرده ایم محو می شود.
فقط برای امروز:سعی میکنم از سه دشمن درونی ام که باعث بر فعال کردن چندین نقص میشود دوری کنم و با آرامش با مسایل روزمره روبرو شوم تا باعث دردسر در روند زندگیم نشود.
اندیشه امروز-بیست و ششم آذر ( a dat at a time )

اکنون که زندگی خود را فارغ از دغدغه اعتیاد هر روز برای همان روز ادامه می دهیم قادریم درخواستهای غیر منطقی خودرا از کسانی که دوست داریم متوقف کنیم . می نوانیم مهربان باشیم ، چیزی که تا بحال نبوده ایم . ما می توانیم با صبر و متانت به دیگران توجه کرده و ابراز همدردی و همدلی نماییم و حتی افرادی را که دوست نداریم شامل مهربانی خود قرار دهیم . ما حداقل می توانیم سعی بر آن داشته باشیم که با آنها مودب باشیم و آنها را درک کنیم .
فقط برای امروز آیا من تلاش خواهم کرد که بجای فهمیده شدن دیگران را درک کنم و با دیگران در کمال ادب و احترام رفتار کنم ؟
آیا من فراموش کرده ام که در گذشته چگونه همچون یک اسفنج تمام توجه و تاثرات افراد فامیل و دوستان را جذب کرده تا حدی که آنها را به ندامت کشانده ام ؟آیا من آموخته ام که دادن بهتر از گرفتن است ؟
آیا من قادرم که علاقه و مهربانی ، توجه و همدردی خود را به دیگران پیشنهاد نمایم و توجه به دیگران به صورت قسمتی از وجود و زندگی در آید ؟

"بخشش قسمتی از بودن است "

کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت http://forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .
26 آذر
در گذشته شيوه‌ی ارتباط من با خداوند برمبناي نیازهایی بود که از درخواست‌های مادي، برطرف کردن ترس‌ها، لعن و نفرین این و آن و درخواست بهبودی برای عده‌ای که با سلیقه‌ی من جور در بیاید و یک لیست بلند از خواسته‌های نامعقول بود. هيچ موقع به درستي دعا و نيايش که در امروز و با اصول برنامه است نمي‌كردم. هميشه در حال معامله کردن با خداوند بودم. رفتار من با خالق مهربان در حد کسی بود که باید همه‌ی نیاز و درخواستم را انجام دهد. امروز مي‌دانم كه خداوند مسؤل من است و مرا حمايت مي‌كند و دائم در فكر من است. هرگز مرا رها نكرده و نمي‌كند. آيا هنوز هم اميال و آرزوهايم را به صورت دعا و نيايش به خداوند ديكته مي‌كنم؟ امروز مي‌دانم كه خداوند نياز مرا مي‌داند و نسبت به قابليت‌هايم به من رزق و روزي مي‌دهد. آيا مي‌دانم وقتي زندگي و اراده‌ام را به خداوند مي‌سپارم خودم را در مقابل اتفاقات مرموز بيمه كرده‌ام؟ امروز به شعور و اراده محدود خودم بهاء نمي‌دهم. چون قدرتي فراتر از همه‌ی قدرت‌ها حامي و پشتيبان من شده است. اين قدرت فقط و تنها وقتي در اختيارم قرار دارد كه در مقابل اراده و خواست خداوند تسليم باشم.
به خالق خود اعتماد كن!
26 آذر
در نهان با خود فكر ميكنم "اگر فقط خرد لايتناهي را داشتم" اگر فقط مي توانستم هر چيزي را از فبل پيش بيني كنم ، يك مسير روشن ، آگاهي داشتن از اينكه چطور بايد هر لحظه از زندگي ام را صرف كنم . اما پس از چند بار امدن به جلسات الانان اين نكته به من ياد آوري شد كه فقط آنچه را كه امروز با ان سر و كار دارم ميتوانم كار كنم . نمي دانم كه فردا چه پيش خواهد آمد آنچه كه مسلم است من با عدم آگاهي از آن ها بهتر زندگي ميكنم اگر ميدانستم كه چه پيش مي آيد ، بجاي زندگي كردن ، تمام وقت خود را صرف تلاش براي رهايي از اين تجربه دردناك صرف ميكردم و چه چيزهاي بزرگي را از دست مي دادم . من مي توانم به نيروي برترم اعتماد كنم تا در جريان امروز مرا راهنمايي كند . در نتيجه براي آينده آماده خواهم شد . وقتي آينده فرا رسد قادر ميشوم تا با آنچه كه با خود مي آورم برخورد كنم . اين باعث ميشود كه از تمام مواهبي كه زندگي عرضه ميكند لذت ببرم لحظاتي كه در غير اين صورت با نگراني سپري ميشوند .
ياد آوري براي امروز
يك پند قديمي ميگويد : وقتي كه بخواهد بدرخشد ، خواهد درخشيد اگر من تمايل به گوش دادن و فرا گيري و فراگيري بشوم . وقتي زمان آن فرا برسد . تمام اطلاعاتي را كه نياز دارم بدست خواهم آورد فقط براي امروز خواهم دانست كه در پناه دستان خوبي هستم . فقط براي امروز سعي خواهم كرد تا فقط در جريان اين روز زندگي كنم . و همه مشكلات من به يكباره رفع نمي شوند _ (همه مشكلات را به يكباره بر دوش نكشم) .
بازتابهاي روزانه الکلي هاي گمنام 

بيست و ششم آذرماه 
صداقت با تازه واردين 
به او دقيقا همان چيزي را که براي شما رخ داده بگو و بر ويژگي هاي معنوي تاکيد کن . 
الکلي هاي گمنام 

يکي از شگفتي هاي الکلي هاي گمنام اين است که من تنها به بيان آنچه برايم اتفاق افتاده است مي پردازم . 
من وقت خود را براي نصيحت تازه واردان هدر نمي دهم . زيرا اگر توصيه و نصيحت موثر بود هيچ کس در وهله اول به الکلي هاي گمنام روي نمي آورد . تنها کاري که بايد انجام دهم اين است که به آنها نشان دهم چگونه به هشياري دست يافته و زندگي من تغيير کرده است . اگر نتوانم ويژگي هاي معنوي برنامه الکلي هاي گمنام را مورد تاکيدقرار دهم  ، در کار خود صادق نبوده ام . افراد تازه وارد نبايد تصور نادرستي از هشياري داشته باشند . هشياري من تنها به واسطه عنايت قدرت برتر بوده و اين نکته اي است که بايد براي ديگران بيان کنم . 

کتاب بازتابهاي روزانه الکليهاي گمنام 
فقط براي امروز الکليهاي گمنام 

تعطیلی ششم آذر طبق بند ح از ماده ۳۷ قانونی به نام قانون « احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور» ،  ششم آذر مصادف با هشتم ربیع‌الاول به‌مناسبت روز شهادت امام حسن‌عسکری و آغاز امامت حضرت‌مهدی ، تعطیل رسمی تعیین شده است.