انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست ونهم دی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

از کوه کاه ساختن 29 دی

«وقتی از زندگی در زمان حال دست میکشیم، مشکلات ما به

طرز نامعقولی بزرگ میشوند.»

کتاب پایه

v

ظاهراً برخی از ما در رویارویی با مشکلات از کاه کوه میسازیم. حتی برخی از ما که تا حدودی آرامش پیدا کردهایم، احتمالاً گاهی اوقات در دوران بهبودی خود مشکلی را بیش از حد بزرگ کردهایم و اگر هنوز هم این کار را انجام ندادهایم، احتمالاً به زودی انجام خواهیم داد!

وقتی در زندگی ذهن ما درگیر مسئلهای پیچیده شده است، اگر با هشیاری تمام چیزهایی را که به خوبی پیش میرود به یاد بیاوریم، کار درستی انجام دادهایم. شاید از اینکه قادر نخواهیم بود صورتحسابهای ماهانه را پرداخت کنیم، نگران باشیم. به جای اینکه ماشین حسابی در دست بگیریم و دائماً تعهدات مالی خود جمع بزنیم، از امور خود به منظور کاهش هزینهها فهرست تهیه میکنیم. پس از تهیه این فهرست کوچک، به کار فعلی خود ادامه میدهیم و به یاد میآوریم که تا وقتی سخت تلاش میکنیم، نیرویی برتر و مهربان از زندگی ما مراقبت خواهد کرد.

گاهی اوقات مشکلات بزرگی اتفاق میافتد، اما نباید این مشکلات را به وجود آوریم. اعتماد به خداوندی مهربان که درک میکنیم، دیدگاه مناسبی را نسبت به اکثر مشکلات در نظر ما ایجاد میکند. دیگر نباید برای احساس هیجان نسبت به زندگی خود آشوب به پا کنیم. بهبودی ما، فرصتهای واقعی بیشماری را برای هیجان و ماجراهای هیجانانگیز در اختیار ما خواهد گذاشت.

v

فقط برای امروز: نگاه واقعبینانهای به مشکلات خود میاندازم و متوجه میشوم اکثر آنها جزیی و کوچک هستند. آنها را به همین منوال رها میکنم و از بهبودی خود لذت میبرم.

بیشتر وقتها سعی میکنم ترسهایم را مخفی کنم!
دلم نمیخواد کسی بفهمم من ضعیف و شکننده ام
خودمو قوی نشون بدم
نمیخوام غرورم بشکنه
نمیخوام دستم رو بشه (افشا بشم)
ازم سواستفاده نشه
ضعف نشون ندم
ادم ترسو تائید نمی شه
جلب اعتماد کنم
تنها نشم
کنترل کنم
دلم نمیخواد بی قدرتیم رو همه بفهمند
دلم نمیخواد کمک بگیرم
برا همین چیزا که فکرشو میکنم همچین چیزاهایی مهمی هم نیست !من مجبورم خود واقعیم رو پنهان کنم و با استفاده از ابزارهای ترس در بیشتر موقعیتهای زندگیم در حال توجیه انکار ناصادقی تایید طلبی کنترل فرا از مسئولیت غرور و خودخواهی و...یک ماسک قوی درست کنم و با انها بازندگی روبرو شوم.
من این ماسک رو دیگه دوست ندارم
به قلم یکی از اعضای معتادان گمنام میم

اندیشه امروز بیست و نهم دیماه ( a day at a time )
اگر من خواهان رشد و شکوفائی در برنامه هستم باید که در نهایت با خود برخوردی منطقی داشته باشم . باید بخاطر داشته باشم که در قسمت اعظم زندگی ، خود را فریب داده ام . عامل اصلی خودفریبی من غرور بی مورد
بوده
است که معمولا تحت لوای فضیلت عمل کرده است . من باید بطور مداوم با هشیاری کامل ، زمانی را که غرور بطور زیرکانه ای بر خلاف مصالح من عمل می نماید و مرا به گذشته و نابسامانی هایش هدایت می کند ، تشخیص داده و بی اثر نمایم .
آیا من درک کرده ام زمانیکه پای غرور در میان است تنها خود انسان قادر است که خود را فریب دهد و هیچ کس دیگری نمی تواند ؟
آیا به عنوان یک معتاد در حال بهبودی می دانم که غرور بی مورد تا چه حد در پیشرفت من تاثیر داشته و مانع از دستیابی به اهداف من در برنامه می گردد ؟
غرور باعث پنهان ماندن ضعفهای من می شود ، مردم را از من دور می کند و مانع از کمک من به دیگران می شود چرا که ، به من اینگونه القا می کند که من رهنمود را به میزان کافی انجام داده ام و بهبود یافته ام . خداوندا ، به من قدرت کافی بده تا بتوانم بدون آنکه مغرور شوم موقعیتهای خود را در برنامه جشن بگیرم .
" غرور مانع پیشرفت و بهبودی است . "

کپی از این مطلب فقط باذکر نام سایت forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .
29 دي
زندگي كردن در كنار دوستاني كه بهبودي مي‌يابند و به همدردانشان كمك بلاعوض مي‌كنند، خالي از لذت نيست. زندگي در كنار اين دوستان جز سعادت چيز ديگري برای من نيست. امروز اين دوستان جوابگوي نيازها و خلأهاي عاطفيم هستند. ما در كنار هم نيازهاي همديگر را پاسخگو هستيم. ما جهت روبه‌رو شدن با بيماري مشترك از يكديگر الهام و تجربه مي‌گيريم. اين تجربيات در هيچ جایی پيدا نمي‌شود. امروز احساس مي‌كنم كه به مقصد رسيده و در جايي قرار دارم، كه به آنجا تعلق دارم و اکنون آرامش را تجربه مي‌كنم. امروز قادر هستم به لطف پروردگار مهربان با انتقال تجربياتم به ديگران باعث تحول در آنها بشوم، همانگونه كه برنامه‌ی بهبودی و دوستان بهبودي‌ام باعث دگرگوني و تحول در من شدند. امروز همه‌ی ما يك هدف مشترك داريم، آن‌هم رساندن پيام به همدرداني كه از بيماري عادت‌ها و وابستگي و هم‌وابستگی عذاب مي‌كشند. خداوندا: تو را به خاطر قابليت‌هايی که به تازگی‌ها پیدا کرده‌ام و می‌توانم در حریم تو زندگی کنم، شكرگزاري مي‌كنم.
ما باعث تحول يكديگر هستيم!