انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست و ششم دی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
26 دی آن تماس را بگیر!

«میترسیدیم اگر خود را همان طور که بودیم نشان دهیم، مطمئناً طرد شویم....

[اما] اعضای انجمن خوبی ما را درک میکنند.»

کتاب پایه

v

ما به اعضای —NA تجربه آنها، دوستی آنها، خنده آنها، راهنمایی آنها و خیلی چیزهای دیگر احتیاج داریم. با این حال، بسیاری از ما در تماس گرفتن با راهنما و ملاقات دوستان NA تردید میکنیم. نمیخواهیم خود را به آنها تحمیل کنیم. درباره تماس گرفتن با یک فرد فکر میکنیم، اما احساس میکنیم لایق گرفتن وقت او نیستیم.

فراموش میکنیم اعضای NA نیز درست مثل ما هستند. کاری نیست که انجام داده باشیم، مکانی نیست که رفته باشیم، احساسی نیست که تجربه کرده باشیم ولی سایر معتادان در حال بهبودی قادر به همدردی با آن نباشند. هر چه بیشتر به دیگران اجازه دهیم ما را بشناسند، بیشتر میشنویم «شما به مکان درستی آمدهاید، در جمع دوستان هستید. به اینجا تعلق دارید. خوش آمدید!»

همچنین فراموش میکنیم همان طور که ما به دیگران احتیاج داریم، آنها نیز به ما نیاز دارند. فقط ما نیستیم که میخواهیم احساس تعلق کنیم، میخواهیم گرمی جمع دوستانه را تجربه کنیم، میخواهیم با کسی درد دل کنیم. اگر خود را از اعضای انجمن جدا بدانیم، آنها را از نیازشان محروم میکنیم، چیزی که فقط ما میتوانیم به آنها بدهیم: وقت، همنشینی و خویشتن واقعی خود.

در معتادان گمنام، معتادان در حال بهبودی برای یکدیگر ارزش قائلند. چیزی که در پشت خط تلفن منتظر ماست، طرد کردن نیست، بلکه عشق، صمیمیت و همدردی انجمن NA است. آن تماس را بگیرید!

v

فقط برای امروز: در جمع دوستان خود در NA هستم. در انجمن با دیگران در ارتباط هستم، هم میبخشم و هم دریافت میکنم.
به نظر من در مورد گناه و خجالت لازمه كه بيشتر از اينكه به عوامل يا اشكالش توجه كنيم بايد واكنشي رو كه در مواجهه با اين معقوله نشون ميديم بررسي كنيم..
من معمولا پنهانش ميكنم،يا ازش فرار ميكنم،به انزوا پناه ميبرم،از يه نقص ديگه كمك ميگيرم،تا فراموشش كنم..
جالب اينجاست كه فكر ميكنم اگه از اين تسكين هاي فوري استفاده كنم خيلي زود بي تاثير ميشه ..
ولي واقعيت اينه كه اون احساس با گذشت زمان بي تاثير نميشه،،بلكه به يه شكل نامحسوس تاثيراتي به مراتب مخرب تر از ايجاد درد تو شخصيتم توليد ميكنه..
واگه بررسي نشه تا قيامت هم بي تاثير نميشه..
اندیشه امروز 26 دیماه ( a day at a time )
غرور به مانند یک آهنربا بطور مداوم به خودخواهی چسبیده است و برخلاف آهنربا هیچگونه قدرت جذابیت ندارد و در همه قطبها دفع می کند .
زمانیکه اعضای اولیه گروه درک کردند که در نتیجه بکاربستن رهنمودهای برنامه ممکن است که غرور روحانی به آنها دست دهد به دیگران توصیه کردند که از تقدس زود هنگام پرهیز نمایند . این هشدار ممکن است به عنوان دلیلی برای انجام ندادن رهنمودها توسط ما بکار گرفته شود . ولی در حقیقت این اخطار خود رهنمودی است که پیشنهاد می کند که مراقب غرور کور و تکامل رویایی ( که هیچ وقت به آن دست نخواهیم یافت ) باشید .
آیا من اختلاف بین غرور و فروتنی را درک کرده ام ؟آیا خداوند که با بخشیدن ما زندگی ما را نجات داده است مانع از آن خواهد گردید که خود را به عنوان قدیس یا پیامبر ، رسول و رهبر برنامه فرض کنیم ؟
آیا ما بدون آنکه زیاده از حد مغرور شویم به ارزش تجربیات خود برای دیگران پی برده ایم ؟
آیا ما با فروتنی و عشق بخاطر خواهیم داشت که قبل از ما هزاران هزار انسان در این جلسات و گروهها با دوستی و عشق در مساوات زیسته و به یکدیگر کمک کرده اند ؟
" من از تقدس زود رس پرهیز خواهم کرد . "
کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت fourm.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .
26 دي
امروز مي‌خواهم خداوند را به خانه‌ی دلم و خلوتم دعوت كنم. بهتر است قبل از اینکار خانه‌ی دل را پاك و تميز كنم، تا در خور مهمان عزيزي مثل خداوند باشد. دلي كه از نفرت، كينه، حسادت، خشم و غرور و ... آكنده است، چگونه مي‌تواند جايگاه مناسبی برای مهمانی چون خداوند باشد؟ امروز تنها شرط رهايي از دردهاي وابستگي، اعتماد و ايمان به خداوند و خانه‌تكاني دروني از آشغال‌هایی است، که من سال‌ها آنرا در قلبم انبار کرده بودم. امروز به تلاش خود جهت رهايي از آلودگي‌ها كه سال‌ها دلم را سياه كرده است ادامه مي‌دهم. اين را مي‌دانم كه با خانه‌تكاني دل خود چيزهايي را از دست مي‌دهم كه سال‌ها مرا در گرداب خودخواهي و خودمحوري اسير و گرفتار كرده و آرامشم را از بين برده بود. امروز مي‌دانم در جايي كه خداوند وجود دارد ترس مجال فعاليت ندارد. امروز با لیست کردن ترازنامه، شروع خانه‌تكاني دروني را دارم. سعي مي‌كنم با صداقت كامل بدون قضاوت در مورد خود و دیگران، دلم را بري از هر آلودگي‌ كنم تا لايق مهمانی چون خداوند در مهمانسرای قلبم باشد.
دل با ياد خداوند قرار و آرام مي‌گير
د!