انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیستم دی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

20 دی سپاسگزاری

«از اینکه به باور رسیدهام، سپاسگزارم.»

جزوه در انزوا

v

اعتقاد به نیرویی برتر در شرایط سخت تغییر ایجاد میکند! وقتی در بهبودی اوضاع به کام ما پیش نمیرود، ممکن است راهنما در تهیه "فهرست سپاسگزاری" به ما راهکار دهد. وقتی این فهرست را تهیه میکنیم، باید ایمان خود به نیرویی برتر را در آن لحاظ کنیم. یکی از بزرگترین هدایایی که از قدمهای دوازدهگانه دریافت میکنیم، ایمان ما به خداوندی است که درک میکنیم.

قدمهای دوازدهگانه ما را به آرامی به سوی بیداری روحانی هدایت میکنند. درست همان طور که اعتیاد ما پیشروی میکرد، زندگی روحانی ما نیز در طول انجام برنامه معتادان گمنام پیشرفت میکند. این قدمها، مسیر ما به سوی برقراری رابطه با خداوندی است که درک میکنیم.

آیا از عمیقتر شدن رابطه خود با خداوند سپاسگزاریم؟ آیا به یاد داریم که از خداوند به خاطر هر روز پاکی سپاسگزاری کنیم؟ آیا به خاطر داریم که صرف نظر از عمق نومیدی و شادی، خداوندی که درک میکنیم با ماست؟

بهبودی هدیهای است که گاهی آن را مسلم فرض میکنیم. هر روزی که پاک میمانیم، میتوانیم از مراقبت نیروی برتر خود بهرهمند شویم.

v

فقط برای امروز: از برقراری رابطه با نیرویی برتر که از من محافظت میکند، سپاسگزارم.
اندیشه امروزبیستم دی (a day at a time ) فقط برای امروز ، اندیشه امروز

برای کسانی که از اعتیاد رنج برده و صدمات فراوانی دیده اند ، برنامه بهبودی و گروه ، مکانیست جهت تعیین موقعیت آنهایی که شهامت کافی دارند که رشد و پیشرفت خود را از طریق برنامه ارزیابی کنند در گروه باقی می مانند. من برنامه را از صمیم قلب و با صداقت ادامه خواهم داد چرا که می تواند مرا در فاصله گرفتن از خود فریبی و تغییر جهان بینی بیمار گونه اعتیاد یاری نماید . رهنمودهای برنامه مرا در تصحیح نواقص اخلاقی و اختلالات شخصیتی کمک خواهد کرد و مرا قادر خواهد ساخت که با کنار زدن موانع و سدهایی که زمانی مانع از رشد و شکوفایی من بوده اند گام به گام و روز به روز به منزلگاه رفیع انسانی خود نزدیکتر شوم . آیا من دیگران را برای درک برنامه و اجرای رهنمودها یاری می دهم ؟آیا من پیام برنامه را به معتادان دیگر منتقل می کنم ؟
من از خداوند به خاطر قرار دادنم در گروه و برنامه سپاسگزارم چرا که توانسته ام اینجا چیزهایی در باره خود بیاموزم که به تنهایی قادر به انجام آن نبوده ام .
آیا من آنقدر شهامت خواهم داست که صادقانه بتوانم با نواقص اخلاقی خود در گروه روبرو شوم .

" ما هکچون یک آینه تصویر یکدیگر را منعکس می کنیم "

کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت http://forum.banianbehboodi.ir/ مجاز می باشد .
مجبور نیستی هر چه را فکر می کنی باور کنی.
   با وجود اینکه دارای تصورات خلاق هستم اما قطع مصرف نیکوتین هرگز در تصوراتم نمی گنجید. در هر تجربه می آموزم که ذهن خود را بر روی احتمالات باز بگذارم. آموخته ام فقط با بسنده کردن به رؤیا پروری نمی توان به چیزی دست یافت بلکه لازم است برای بدست آوردن آن حرکت کرد. روزهای اولیه قطع مصرف هر شب خواب لغزش می دیدم و وقتی از آن در جلسه مشارکت کردم متوجه شدم برای اکثر اعضا هم همینطور بوده. بعد از مشارکت باز هم خواب لغزش می دیدم اما در یکی از خواب ها به آن پاسخ مثبت ندادم. این رویاها،اگر چه ناخودآگاهند اما همان وسوسه های مصرف نیکوتین هستند و روزی به کلی از میان خواهد رفت. من آماده ام تا با پیشرفت در بهبودی از طریق تماس های تلفنی، شرکت مرتب در جلسات، مطالعه نشریات و خدمت با بیماری اعتیاد رو به رو شوم.
برای امروز، با خود مهربان خواهم بود و اجازه می دهم رویاها و تخیلاتم مرا در مسیر بهبودی پیش ببرد.مراقبه روزانه از کتاب "یکسال معجزه"