انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-دهم دی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

در خدمت بودن10 دی

«همکاری با دیگران، صرفاً آغاز

فعالیت خدماتی است.»

کتاب پایه

v

اکنون در بهبودی به سر میبریم. از طریق زندگی به روال برنامه، در زندگی خود قدری ثبات به دست آوردهایم. ایمان ما به نیرویی برتر رشد یافته است. بیداری روحانی فردی ما به راحتی پیشرفت میکند. پس اکنون چه کار باید انجام دهیم؟ آیا فقط آرام مینشینیم و لذت میبریم؟ البته که نه. راهی برای خدمت پیدا میکنیم.

تمایل داریم خدمت را تنها به عنوان خدمت در کمیته خدماتی یا به عهده گرفتن پستی در ساختار در نظر بگیریم، اما خدمت فراتر از این درک است. در حقیقت، میتوانیم تقریباً در هر زمینهای از زندگی فرصتهایی را برای خدمت پیدا کنیم. قطع نظر از اینکه حرفه ما چیست، شغل ما نوعی خدمت به جامعه است. کاری که در منازل خود انجام میدهیم، خدمت به خانواده است. ممکن است برای فعالیت در جامعه خود داوطلب شویم.

فعالیتهای خدماتی ما چقدر مؤثر است! اگر درباره این مسئله تردید داریم، صرفاً میتوانیم تصور کنیم اگر هیچ کس برای خدمت به دیگران به خود زحمت نمیداد، دنیا چه وضعیتی داشت. فعالیت ما در خدمت انسانیت است. پیامی که به همراه داریم، از اتاقهای بهبودی فراتر میرود و همه کارهای ما را تحت تأثیر قرار میدهد.

v

فقط برای امروز: در هر کاری که انجام میدهم به دنبال موقعیتهایی برای خدمت میگردم.
10 دي
انجمن ما مدرسه بزرگي است که با داشتن اصول خودیاری با کمک کارکرد قدمها تشکیل شده است و همه‌ی ما عادتی‌ها، وابستگان و هم‌وابستگان در اين مدرسه با قصد و نيت كمك به خود و يكديگر در محيطي آرام و امن و با قلبي آكنده از عشق و دوست داشتن در صلح و آرامش به رُشد و تغييرات هم كمك مي‌كنيم. امروز از شرايط دردناك و حل مسائل و رفع مشکلات تجربه كسب مي‌كنم و اتفاقات قشنگ را هديه‌اي از طرف خداوند مي‌پذيرم. جهت هرآنچه که خداوند به ما ارزانی داده است شكرگزاري مي‌كنم. امروز اتفاقات در زندگيم بدون توجه به ماهيت آن باعث مي‌شود، تا با كمك دوستان در گروه تجربيات مهم‌تری را كسب كنم. امروز درد و شادماني، حال خوبي و حال بدي را دوست دارم، حتي مسئله‌ی وابستگي‌هاي من مهمترين قسمتش باعث گردید که اتصال من به گروه و آشنايي من با خداوند عاشق و دوست داشتني محکم‌تر ‌باشد. نزديكي من به خداوند، باعث گردید که به خودم برسم و بيماري من باعث گردید که به همه چیزهایی برسم که حتی به آنها فکر نمی‌کردم. اکنون سرمايه‌ی من وجود بيماري وابستگی و دردهايم و خداوند مهربان هستند. در حقیقت شناختن خود در این کارکردها اصل چیزی است که به دست می‌آید.
من هيچ چيز از دست نداده‌ام!