انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز+اندیشه امروز-نهم دی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
9 دی عمل و دعا

«...رشد، نتیجه آرزو کردن نیست، بلکه نتیجه

عمل و دعاست.»

کتاب پایه

v

گاهی اوقات به نظر میرسد بهبودی ما خیلی آهسته پیش میرود. با قدمها در کشمکش هستیم؛ با مشکلات تکراری دسته و پنجه نرم میکنیم؛ هر روز تحت تأثیر احساسات ناراحتکننده یکنواخت، سخت کار میکنیم. آرزو میکنیم که بهبودی قدری سریعتر پیش رود تا بتوانیم قدری آرامش پیدا کنیم!

آرزو کردن در بهبودی مؤثر نیست؛ این برنامه سحرآمیز نیست. اگر آرزوها اعتیاد را درمان میکرد، همه ما از مدتها پیش خوب شده بودیم! آنچه قطعاً در دوران بهبودی به ما آرامش میدهد، عمل و دعاست.

معتادان گمنام برای بسیاری از معتادان مؤثر بوده است، زیرا برنامهای به دقت طرحریزی شده برای عمل و دعاست. اعمالی که در هر یک از قدمها انجام میدهیم، بهبودی بیشتر و بیشتری را در هر یک از زمینههای زندگی ما به ارمغان میآورد. دعا ارتباط ما را با نیروی برتر خود حفظ میکند. عمل و دعا در کنار هم ما را در دوران بهبودی آبدیده میسازد.

v

فقط برای امروز: بهبودی من آنقدر گرانبهاست که نمیتوان آن را آرزو کرد. امروز روز خوبی برای عمل و دعاست.
چگونه باشیم!
ساده باشید،غذای ساده و زندگی ساده
پاک باشید چون نیلوفر ها آبی.
چون گل های آفتابگردان پیوسته نمایشگر آفتاب.
برای افراد بیشتری مفید باشید.
آن گاه مانند ماه در شبی پر ستاره و بی ابر خواهید درخشید
بنام خدا

گاهی آدم چه دلسرد میشه از زندگی

فقط برای امروز سعی میکنم من تلاش و حرکتم را انجام دهم و در نهایت نتیجه را بسپارم وی میدانم که هیچ حرکت خوبی نتیجه بد نداره
9 دي
درد عاطفي نشأت گرفته از كمبودهای عاطفی و خلأهای دوران کودکی است و يا علت درد وجدان داشتن نواقص شخصيتي و يا کهبودهای اخلاقي مي‌باشد. براي رفع آن نياز به تغييرات شخصیتی و رُشد هویتی و اخلاقی است. هر چند كسي تمايل ندارد درد بكشد، ولي درد كشيدن در مرحله‌ی خودسازی و خودشناسی يك نعمت است. امروز وقتي بدون ترس با دردهايم روبه رو مي‌شوم، قادر هستم آن را شناسایی و پيدا كرده و براي رسیدن به آرامش درونی، در صدد پيدا كردن راهي هستم كه دردهایم را آرام‌تر كنم. امروز توانايي دارم به لطف خداوند درد فيزيكي و عاطفي خودم را تحمل كنم و براي برطرف شدن آن‌ها با دعا کردن از خداوند كمك بخواهم. آيا هنوز هم به دنبال مسكنی براي آرام كردن دردهايم هستم؟ امروز حساسيت‌هايم را كمتر کرده و به درد به صورت يك واقعيت مسلم نگاه مي‌كنم. زندگي بدون درد نياز به آرامش و تسکین ندارد. شکم سیر هم نیاز به غذا ندارد. كساني نياز به آرامش و تسکین دارند كه در زندگي‌شان درد كشيده و نتيجه‌ی آن را امروز احساس مي‌كنند. امروز از درگاه خداوند ملتمسانه تقاضا دارم كه بتوانم توانايي‌هايم را بيشتر روي دعا و مراقبه قرار دهم.
زندگي بدون درد، خواب بدون بيداري است!