انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز+اندیشه امروز-ششم دی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خداوند میتواند سلامت عقل را به ما باز گرداند6 دی

«فرآیند به باور رسیدن، سلامت عقل را به ما باز میگرداند.

قدرت لازم برای به عمل در آوردن از این باور نشأت میگیرد»

کتاب پایه

v

اکنون که سرانجام به عدم سلامت عقل خود اقرار کردهایم و مثالهای آن را در همه اشکال آن مشاهده کردهایم، شاید وسوسه شویم باور کنیم که مجبور به تکرار این رفتار در باقیمانده زندگی خود نیز هستیم. درست همان طور که تصور میکردیم اعتیاد فعال نومیدکننده است و ما هرگز پاک نمیشویم، اکنون ممکن است باور کنیم که نوع خاص عدم سلامت عقل ما نومیدکننده است.

نه تا این حد! میدانیم که رهایی از اعتیاد فعال را مدیون لطف خداوندی مهربان هستیم. اگر نیروی برتر ما میتواند چنین معجزهای را انجام دهد، یعنی ما را از وسوسه مصرف مواد رهایی بخشد، مطمئناً این نیرو میتواند عدم سلامت عقل ما را در همه اشکال آن بر طرف نماید.

اگر درباره این مسئله تردید داریم، تنها باید درباره سلامت عقلی که اکنون به زندگی ما باز گردانده شده، فکر کنیم. شاید کنترل کارتهای اعتباری خود را از دست داده باشیم؛ اما سلامت عقل وقتی باز میگردد که شکست را بپذیریم و همه آنها را پاره کنیم. شاید احساس تنهایی میکردهایم و میخواهیم به دیدن رفقای مصرف کننده و قدیمی خود برویم. رفتن به دیدار راهنما به جای این کار، عمل معقولانهتری است.

وقتی شروع به تجربه لحظاتی در بهبودی میکنیم که از سلامت عقل برخوردار هستیم، عدم سلامت عقل ناشی از اعتیاد به گذشته عقبنشینی میکند و دور و محو میگردد. وقتی شروع به درک این موضوع میکنیم که نوع خاص سلامت عقل ما در برابر نیرویی برتر از ما هیچ است، ایمان ما به این نیرو بیشتر میشود.

v

فقط برای امروز: به خاطر هر عمل معقولانه در زندگی خود از خداوندی که درک میکنم سپاسگزارم، چراکه این اعمال نشانه بازیابی سلامت عقل است.
به چه نیازمندم؟بزرگترین نیاز من خداوند است.
بادا که به خدا تکیه کنم ،از خدا الهام یابم از عشق «او» سرمست گردم و توسط «او» هدایت شوم.
خداوند در درون من است ،کافی ست به درون روم و به ندای الهام گر و رهنمودش گوش فرا دهم.بگذارم نیرویش را در هر یاخته ی وجودم جاری سازد.
اغلب اين‌طور فكر مي‌كنيم كه ديگران مثل ما درد ندارند. دليل این فکر هر چه باشد مهم نيست، اين اهميت دارد كه درد خود زندگي است، زندگي بدون درد كشيدن معنا و مفهومي ندارد. چون انسان برای تغییر کردن و رُشد پیدا کردن خلق شده است و همیشه تغییر و رُشد دردناک خواهد بود. مگر نه اين كه متولد شدن و رُشد فیزیکی با درد همراه است. پس براي رُشد پیدا كردن درد بايد كشيد. مانند: راه رفتن درد دارد. كار كردن درد دارد. عشق ورزيدن درد دارد. از همه مهمتر تغيير كردن برای افراد وابسته درد دارد. مي‌گويند درد محك زدن به پيشرفت و تكامل و رُشد معنوي است. آيا درد وابستگي به اعتياد و ساير وابستگي‌ها مقدمه‌اي براي رهايي و آزادي ما نشد؟ امروز متوجه مي‌شويم افرادي كه در گروه در مسير بهبودي هستند، نيازي به دلسوزي و ترحم ندارند. آن‌ها مشغول خودسازي و تغييرات هستند. تنها كساني به دلسوزي نياز دارند كه راهي براي رهايي ندارند و از جمع ما دور هستند. آيا ارزش درد را درك كرده‌ام؟ آيا مي‌دانم دردهاي من سرمايه‌ی جاوداني من در مسير بهبودي و ضامن نگهداري من است؟ خداوندا: به خاطر دردها و كمبودهايم شكرگزاري مي‌كنم!
درد هرچه‌قدر بزرگ باشد تحمل كردني است!
کتاب روز به روز 365 روز نوشته شاپور الف
ششم ديماه 
بازتابهاي روزانه الکليهاي گمنام 

آماده شو خودت را نشان بده 

در انجمن هدفمان فقط هشياري نيست . ما باز سعي ميکنيم که شهروندان دنيايي شويم که آنرا رانده بوديم و دنيايي که روزي ما را از خود رانده بود . اين هدف نهايي است و برنامه 12 گام اولين گام براي ميل به اين هدف است . مي گويند : " آماده شو و خودت را نشان بده " اين عمل چنان مهم است که دوست دارم آنرا شعار خودم قرار دهم . هر روز مي توانم انتخاب کنم که آماده شوم و خود را نشان دهم يا که اينکار را نکنم . نشان دادن خودم در جلسات باعث شد که احساس کنم بخشي از آن جلسه هستم ، به اين ترتييب ميتوانم کارهايي را که در انجمن گفته ام ، انجام دهم . مي توانم با تازه واردها صحبت کنم و مي توانم تجربياتم را با آنها قسمت کنم ، اين حقيقت اعتبار ، صداقت و احترام است . آماده شدن و خود را نشان دادن اعمالي ملموس هستند که در بازگشت رو به جلويم به سمت زندگي عادي ، آنها را انجام مي دهم . 

فقط براي امروز الکليهاي گمنام 
باززتابهاي روزانه الکليهاي گمنام