انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز+اندیشه امروز-سوم دی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
3 دی گروه

«قدم دوازدهم برنامه می گوید که باید پیام را به معتادی که هنوز در عذاب است، برسانیم.... گروه قدرتمندترین ابزاری است که برای رساندن پیام در اختیار داریم.»

کتاب پایه

v

وقتی برای اولین بار به جلسات معتادان گمنام میآییم، با معتادان در حال بهبودی دیدار میکنیم. میدانیم که آنها معتاد هستند، زیرا درباره همان تجربیات و احساساتی که ما داشتهایم، صحبت میکنند. میدانیم که آنها در حال بهبودی هستند و چیزی به دست آوردهاند که ما نیز خواهان آن هستیم. وقتی سایر معتادان بهبودی خود را در جلسات با ما در میان میگذارند، احساس امیدواری میکنیم.

محیط بهبودی، ما را به جلسات جذب میکند. این محیط وقتی ایجاد میشود که اعضای گروه تعهد میدهند با یکدیگر همکاری کنند. از طریق کمک به تشکیل جلسات، دیدار با تازهواردها و صحبت با سایر معتادان پس از جلسه سعی میکنیم محیط بهبودی را بهتر کنیم. این نشانههای عمل به تعهد، جلسات ما را جذاب میسازد و به گروهها کمک میکند بهبودی خود را در میان بگذارند.

مشارکت کردن تجربه در جلسات یکی از راههای کمک به یکدیگر است و اغلب اساس احساس تعلق ما را تشکیل میدهد. با سایر معتادان همدردی میکنیم، بنابراین به پیام امید آنها اعتماد میکنیم. بسیاری از ما بدون این احساس تعلق و امید در معتادان گمنام دوام نخواهیم آورد. وقتی در جلسات همیشگی صحبت میکنیم، از بهبودی شخصی در حین کمک به دیگران پشتیبانی میکنیم.

v

فقط برای امروز: در گروه خود با معتاد دیگری ارتباط برقرار میکنم و بهبودی خود را در میان میگذارم.
فقط تو می توانی آن کارها را انجام دهی
کارهایی معین است که فقط تو می توانی انجام دهی نه هیچ کس دیگر.
آن ها را پیدا کن و به انجام رسان.
بنام خدا

گاهی اوقات در مسیر به آرزوی های خود می رسیم ولی در روزهای اول به دلیل بیماری حسی در ما به وجود می آید که بر گرفته از هیجان و اضطراب است واین حس نقص بزرگ بینی و تایید طلبی را در ما بر می انگیزد

فقط برای امروز ازنیروی برتر عاجزانه تقاضا دارم که هر گاه چیزی به من میخواهد بدهد اول درک درست استفاده کردن آن چیز را به ما بدهد.
3 دي
امروز وقتي دچار غم و افسردگي مي‌شوم، اصول برنامه هم‌كاري برایم انجام نمی‌دهد. یک روش برايم پيشنهاد مي‌شود. به یک بیمار بی‌اختیار رحم کنی خیلی بهتر است. با غم و افسردگی خودت را منزوي نكن، به جلسه برو و مشكلت را با مشاركت کردن بین گروه بگذار. شايد مشكلت رفع نشود، ولي بار سنگين آن به حداقل که تحمل کنم مي‌رسد. امروز با مشاركت کردن در گروه غم و رازي كه در درونم مخفي شده است، را با عشق و علاقه بين افراد گروه و خدای جلسه به آرامش خواهم رسيد. متوجه می‌شوم که برای خارج شدن از این وضعیت بهتر است به یک کسی کمک کنم. آيا وقتي كسي از دوستان دچار غم و افسردگي شد با عشق و همدردي او را حمايت مي‌كنم؟ آيا به همدردي فرصت شنیدن صحبت و درد و دلش را مي‌دهم؟ تا خودش را در محيطي صميمي و دوست داشتني در امنيت كامل تخليه كند. امروز مي‌دانم كه بهبودي من در گروه كمك به يك همدرد ديگر است، نياز دارم كه از تجربيات جديد آگاهي پيدا كنم. تازه واردين با يك دنيا نياز و خواسته به گروه مي‌آيند. آن‌ها با آمدنشان مي‌خواهند بدانند، كه چه چيزي باعث رهايي و آزادي من از هوای نفس و وابستگی و هم‌وابستگی‌هایم شده است. آموزش مهارت‌های زندگی چیزی است که بدنبالش هستم.
در بيرون از گروه خبري نيست!
نارانان
تجربه ،نيرو واميد سه ماه زمستان


3 دي تغيير انچه که مي توانم

کم کم تغييراتي را که به خاطر حضورم در جلسات نارانان به وجود امده،حس مي کنم .همسرم در اين جلسات شرکت نمي کند وبه نظر مي رسدمدام عصبي ومضطرب است،حالت هايي که من مدت هاست نداشته ام.من نيروي خودم را از افرادي که در جلسه هستند مي گيرم.اين تجربه را مي توانستم بيشتر با همسرم تقسيم کنم،اما او از من خواسته اين کار را نکنم،واين انتخاب اوست.
وقتي يکي از اعضاي گروه مشارکت مي کند ومن در چشمان عضو ديگري که همان تجربه را دارد،تاييد واستقبال را مي بينم ،شاهد پيوند رشته محبت هستم.اين نوع کمک،براي من با ارزش است.فکر مي کنم اگر همسرم در جلسات شرکت مي کرد،چيزهاي خيلي زيادي به دست مي اورد.حداقل ،شايد مي توانست با يک نفر که وضعيتي مشابه تجربه ما را مي گذراند،ارتباط برقرار کند.اما با خودم تکرار مي کنم<<خداوندا ارامشي عطا فرما تا بپذيرم انچه را که نمي توانم تغيير دهم،شهامتي که تغيير دهم انچه را که مي توانم >>چون اين دعا،در صورتي که ان را درک کنم،در تمام امور زندگيم کاربرد دارد.اين در مورد همسرم هم استثنا نيست ومن بايد اين مسیله را بپذيرم.
تنفکري براي امروز:دارم ياد مي گيرم که پيام نارانان نه تنها براي رساندن ان به ديگران است،بلکه اجراي اصول ان در تمام امور زندگيم مي باشد.اميدوارم که وجود تغيير در من،مورد توجه قرار بگيرد وديگران هم خواهان چيزهاي که من در برنامه بدست اورده ام،بشوند.مي توانم به خاطر بياورم که سنت يازدهم به من ياد اوري مي کند که برنامه ما،بيشتر جاذبه است تا تبليغ .قدم يک اشاره مي کند که من در مقابل ديگران عاجزم وتلاش براي سلطه داشتن روي انها،به احتمال زياد ديوانگي هايي را به درون زندگيم خواهد اورد.شايد سالم ترين نحوه عملکرد من،<<زندگي کن وبگذار زندگي کنند>>است.

__________________________________________________________________
بازتابهاي روزانه الکليهاي گمنام 
فقط براي امروز الکليهاي گمنام 

سوم ديماه 
آشتي با زندگي 

هر روز درصورتي کامل مي شود که چشم انداز اراده خداوند را در تمام فعاليتهاي زندگي مان وارد کنيم . " جطور مي توانم به بهترين وجه به او خدمت کنم ، اراده اوست که انجام ميشود نه من . " 

الکلي هاي گمنام 

هر روز اين متن را مي خوانم تا روزم را شروع کنم ، زيرا هميشه يادم مي ماند که "  اين اصول را در تمام امور زندگي به کار بندم . "  وقتي اراده خداوند را در صدر امور قرار مي دهم ، ميتوانم آنچه را انجام دهم که بايدو به اين ترتيب با زندگي ، با خودم و با خدا آشتي کنم .