انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز+اندیشه امروز-دوم دی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
عقاید جدید 2 دی

«عقاید قدیم خود را مجدداً ارزیابی میکنیم تا بتوانیم با عقاید جدیدی که منجر به شیوه جدیدی برای زندگی میشوند، آشنایی پیدا کنیم.»

کتاب پایه

v

آموختن شیوه جدیدی برای زندگی ممکن است دشوار باشد. گاهی اوقات وقتی وضعیت فوقالعاده دشوار میشود، وسوسه میشویم که مسیری را دنبال کنیم که کمتر به ایستادگی نیاز داشته باشد و دوباره بر اساس عقاید کهنه خود زندگی کنیم. فراموش میکنیم که این عقاید کهنه در حال نابود کردن ما بودند. برای زندگی به شیوهای جدید، باید نسبت به عقاید جدید روشنبین باشیم.

کارکرد قدمها، حضور در جلسات، صحبت با دیگران، اعتماد به راهنما—همه این پیشنهادات میتوانند با مقاومت ما و حتی نافرمانی ما سازگاری داشته باشند. برنامه NA مستلزم تلاش است، اما هر یک از قدمهای برنامه، ما را به افرادی که واقعاً میخواهیم باشیم، نزدیک میکند. به تغییر، رشد و تبدیل شدن به چیزی بیشتر از آنچه امروز هستیم، تمایل داریم. بدین منظور، روشنبین میشویم و عقاید جدیدی را که در NA پیدا کردهایم، امتحان میکنیم و شیوه جدید زندگی را یاد میگیریم.

v

فقط برای امروز: نسبت به عقاید جدید روشنبین میشوم و شیوه جدید زندگی را یاد میگیرم.
قدرت را با عشق بیامیز
دنیا چه هنگام دگرگون خواهد شد؟
بشر کی به حیاتی تازه خواهد رسید؟
هنگامی که با عشق بیامیزد،وقتی که همه عشقی بیکران را در قلب خویش بپرورند.وقتی قدرت با تواضع،عشق و خدمت به دیگران به کار گرفته شود،فقط آن زمان بشر به حیاتی تازه خواهد رسید.
انسانی مفید ، شاد و سالم

ما به این اعتقاد رسیدیم که دوست داریم سرمان به یاری خداوند به آسمانها برسد ، اما پاهایمان باید محکم در زمین ریشه بدواند . این جائیست که دوستان همسفرمان هستند و این جائیست که کارهایمان باید انجام شود . در نظر ما اینها حقیقت هستند . فهمیدیم که تجربه معنوی قدرتمند با زندگی مفید ، شاد و سالم هیچ منافاتی ندارد . الکلی های گمنام
تمام دعاها و نیایشهای دنیا در صورتی موثر است که همراه با عمل باشد . تمرین اصول در تمام امور زندگی به من نشان داد که خداوند در تمام قسمتهای زندگی مراقب من است . وقتی کنار می روم و اجازه می دهم خداوند به زندگیم گام بگذارد ، او در دنیای من ظاهر می شود .
فقط برای امروز-دوم دی الکلی های گمنام بازتابهای روزانه
2 دي
امروز مثل دیروز حالم خوب است. دوست دارم كه هميشه اين‌طور باشم. آيا بهتر نيست با نوشتن ترازنامه درونی دلايل خوبي حالم را بدانم؟ چون مي‌خواهم با تكرار آن كارها هميشه حالم را خوب كنم. اين حق من به عنوان یک انسان است. شاید فردا از خودم بپرسم امروز حالم بد است! نمي‌دانم چرا و به چه علتی حالم خراب است. امروز انگاري از دنده‌ی چپ بلند شده‌ام. به راستي چرا گاهی این چنین حالتی پیدا می‌کنم؟ باز در اين حالت هم نوشتن ترازنامه‌ی روزانه پيشنهاد مي‌شود. با اینکار دلايل بدي حالم معلوم شده و سعي مي‌كنم از تكرار آن اعمال سرباز زنم . حتماً اگر به‌کسی هم صدمه زده‌ام، جبران خسارت کنم. تا دچار اين حالت‌ها نشوم. امروز مي‌دانم كه نتايج خوبي و بدي حالم بستگي به خودم دارد. اگر انتظاراتم برآورده نشوند حالم بد است، ولي اگر همه چيز سرجايش قرار داشته باشد حالم خوب است. آيا از خداوند براي برقراري ارتباط با گروه و ابزار خودیاری قدمها سپاسگزار هستم؟ آيا مي‌دانم اگر توقعات و انتظاراتم زياد نباشد و از داشته‌هایم راضی باشم زندگي به روال عادي پيش مي‌رود؟ آيا مي‌دانم وقتي به ديگران خدمتگزاري مي‌كنم, جوابش را در هم لحظه در حال خوبي من نشانداده شده است؟
بيشتر از سهمت نخواه! ديگران هم حق دارند!
نارانان
تجربه ،نيرو واميد
سه ماه زمستان

2 دي
خيال پردازي
داشتم به شعار <<روز به روز>>نارانان فکر مي کردم.اين تفکر که اگر معتاد دستگير بشود،ممکن است درست شود،يک خيال پردازي ونگراني درباره اينده است .چيزي است که با مفهوم اين شعار متضاد است. وقتي به احتمال باز داشت شدن ومحکوميت او به زندان،واينکه شايد متوجه خطايش بشود،فکر مي کنم،خيال پردازي است.که البته،در خيال من اين اتفاق به بهبودي او منجر مي شود.
در حاليکه هيچ پدر ومادري نمي خواهد فرزندش باز داشت شود،اين داستان پردازي به نظر من معقول بود.به جاي اينکه ارزو کنم زندگيش را سر وسامان بدهد،افکارم دور وبر رنج او از عواقب اعتيادش مي چرخد.چرا چنين فکري داشتم ؟چرا باید برای اینده نگران می شدم؟
در نارانان،ياد مي گيرم لازم نيست از امکان اينکه عزيز معتادم<<روشنايي>>را ببينديانه،نگران باشم،وهمچنين اگر او دستگير شود،مدتي را در زندان بگذراند وسپس به روال سابق خود برگردد،نبايد نا اميد شوم .من فقط مي توانم از خيال پردازي در مورد حس درستکاري خودم نسبت به او دست بردارم.

مانند بسياري از افراد که اين مسير را رفته ومي شناسند،من هم بينهايت دلم مي خواهد دختر زيباي من از خود تخريبي در زندگيش دست بردارد ودوباره به خانواده مان بپيوندد.ولي ياد گرفته ام که،اگر به تلاش براي درست کردن او،يا اين بيماري که کنترلي روي هيچکدام ندارم،ادامه دهم،من هم در همان مسير خود تخريبي قرار خواهد گرفت.سعي هم نکنم خواسته ام را روي زندگي معتاد پياده کنم.

تفکري براي امروز:شعار <<روزبه روز >>نارانان،به من کمک مي کند تا درک کنم که هيچ کنترلي روي اينده ندارم.مي بايست با مشکلات امروز،فقط امروز،مواجه شوم.تلاش براي پيش بيني اتفاقات ونگراني از به وقوع پيوستن انها،فقط تلف کردن انرژي براي تمرکز روي خودم صرف شود.