انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست ونهم بهمن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
29بهمن مشارکت در بهبودی

«تا زمانی که آرامش خود را حفظ میکنم و به نیروی برتر خود تعهد میدهم حداکثر تلاش خود را به کار گیرم، میدانم که امروز از من مراقبت خواهد شد.»

کتاب پایه

v

بسیاری از ما احساس میکنیم تعهد اساسی ما در دوران بهبودی نسبت به نیروی برترمان است. با علم به اینکه برای پاک ماندن و دستیابی به بهبودی شخصی به نیرویی نیاز داریم، با نیرویی برتر از خود وارد مشارکت میشویم. نسبت به زندگی در سایه مراقبت نیروی برتر خود تعهد میدهیم و در عوض، نیروی برتر نیز ما را هدایت میکند.

این مشارکت برای پاک ماندن ضروری است. مشارکت مزبور در نخستین روزهای بهبودی مانند انجام سختترین کاری است که تا به حال انجام دادهایم. اما پایبندی تعهد ما نسبت به بهبودی و نیروی مراقبت خداوند برای محافظت از ما، فقط برای امروز کافیست.

نقش ما در این مشارکت انجام بهترین کاری است که هر روز میتوانیم انجام دهیم: حاضر شدن در صحنه زندگی و انجام هر کاری که به ما محول میشود و به کار بردن اصول بهبودی تا حداکثر توان. قول میدهیم حداکثر توان خود را به کار گیریم، نه اینکه تقلب کنیم یا تظاهر کنیم که ابرانسان هستیم، بلکه صرفاً برای بهبودی خود سخت تلاش کنیم. در ایفای نقش مشارکت در بهبودی، مراقبتی که نیروی برتر برای ما مهیا کرده را تجربه میکنیم.

v

فقط برای امروز: به تعهد خود نسبت به مشارکت با نیروی برترم افتخار میکنم.
29 بهمن
هیچ کس نمي‌تواند مرا وادار به انجام کاری نماید حتی جهت کارهای سطحی و خدمتگذاری به کسی. امروز اصول برنامه مثل آیینه مي‌باشد، یعنی هر عملی را به خودم برمي‌گرداند. به هرکس کمک کنی در اصل به خودت کمک مي‌شود. امروز اصول برنامه روی یک مسیر انسانی عاشقانه حرکت مي‌کند. در این مسیر کسی به تنهایی قادر به ادامه دادن نیست، مثل یک زنجیر همه حلقه ها همدیگر را کمک مي‌کنند، من با حمایت از همدردی، خودم را حمایت مي‌کنم. امروز در کنار دوستان به امنیت اجتماعی و عاطفی مي‌رسم. مي‌دانم که خداوند مرا محصول نگرش مثبت جهت اراده و کمک کردن به همدردی قرار داده است. بدون شک در مسیر بهبودی جایگاه هایی قرار دارند، که مرا آزار خواهند داد و من با ابزار دعا کردن با این جایگاه ها برخورد مي‌کنم. امروز رهایی از تأسف به حال خود و ناامیدی و رسیدن به شرایط رشد روحانی و تغییرات معنوی. خدمت به همدردان التیام زخم گذشته است!

با دستی که مي‌دهی با همان دست هم میگیری!
29بهمن
هر فردی که نقشی در زندگی امان ایفا می کند ممکن است چیزهایی برای آمو ختن به ما پیشنهاد دهد. دیگران می توانند آینده ما باشند، در حالیکه منعکس کننده بهترین و بدترینن ویژگی های ما هستند. آنها می توانند به ما کمک کنند تا در جریان تقابلهایی ( تضادهایی ) از گذشته که هرگز حل نشده اند کار کنیم. آنها می توانند بعنوان یک کاتالیزورگر عمل کنند بطوریکه بخش هایی از خودمان را که نیاز به حضور یافتن در سطح دارند را فعال می کنند، به گونه ای که برای آنها حضور میابم. همگی بهم متصل هستیم این نیروی عظیم ماست. بنابراین وقتی که ما با مشارکت کردن فردی در جلسه صبر و شکیبایی را رشد می بخشیم، یا از بی توجهی فرد مورد علاقه مان ناراحت می شویم یا احساس می کنیم تواناییی از عهده بر آوردن انتخاب فرد دیگری را نداریم این امکان را در نظر خواهم گرفت که معلم من یا آیینه من جلوتر از من قرار گرفته است و از نیروی برترم می خواهم تا به من کمک کند تا مواهب آنها را دریافت کنم.



یادآوری امروز
یکی از دلایلی که به الانان می آیم بهبود بخشیدن سلامتی و ارتباط دوستانه ام با خودم و دیگران است من تشخیص می دهم که به دیگران نیازمندم من آنچه را که نیروی برترم امروز برایم می آورد خوشامد خواهم گفت: نی ها به تنهایی ضعیف و شکننده هستند، اما وقتی با هم پیچیده می شوند انقدر قوی و محکم می شوند که جدا نمی شوند.
اندیشه امروز a day at a time
بیست و نهم بهمن ماه

شما اگر یک آدم منفی باف هستید و از پذیرش آن استنکاف می ورزید چند توصیه هست که می تواند شما را در حالت بینوایی نگاهدارد و تا زمانی که خود علاقه مند هستید در این حالت بمانید .
اول از همه از رفتن به جلسات بحث گروهی خودداری کنید . اگر بر خلاف خواست خود به جلسه رفتید سعی کنید که حرف نزنید و دستهای خود را در جیب بگذارید و به حرف هیچ کس گوش ندهید . سعی در حل هیچ یک از مشکلات خود ننمائید . لبخند بزنید و به دوستان خود در گروه اعتماد نکنید که در زمان حال زندگی کنید .
آیا من از عواقب منفی بافی آگاهی دارم و جدیت آنرا درک کرده ام ؟
آیا هنگاميکه احساس ناخوشایندی دارم با دقیق شدن در چهره ام در آينه قادر به تشخيص آن هستم ؟
آرواره های بهم فشرده و لبان متشنج با چهره در هم رفته ..... نگاه مستقيم .
خداوندا ، به من قدرت لبخند زدن بده چرا که می دانم با خنديدن قادرم که با بسیاری از مشکلات کنار آيم .

" لبخند چيز با شکوهی است . "

کپي از این مطلب فقط با ذکر نام سايت www.forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .