انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وهفتم بهمن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
27بهمن احساسات راستین

«وقتی از قبول واقعیت امروز امتناع میکنیم، ایمان به نیروی برتر خود را انکار میکنیم. این کار، تنها میتواند رنج بیشتری را به همراه داشته باشد.»

جزوه فقط برای امروز

v

برخی روزها صرفاً باب میل ما نیستند. مشکلات ما میتواند به سادگی باز شدن بند کفش یا ایستادن در صف سوپرمارکت باشد. یا شاید اتفاقی جدیتر مانند از دست دادن شغل، خانه یا معشوق را تجربه کنیم. در هر صورت، اغلب به جای اینکه فقط به دردناک بودن این احساسات اذعان کنیم، به دنبال راهی برای رهایی از آنها میگردیم.

هیچ کس به ما قول نمیدهد که با قطع مصرف همه چیز به میل ما پیش خواهد رفت. در واقع، میتوانیم مطمئن باشیم که زندگی با قطع مصرف یا عدم آن، ادامه پیدا خواهد کرد. با روزهای خوب و بد، احساسات آرامشبخش و احساسات دردناک روبرو میشویم. اما دیگر مجبور به فرار از هیچ یک از آنها نیستیم.

میتوانیم درد، اندوه، ناراحتی، خشم، افسردگی و احساسات دیگر را تجربه کنیم که زمانی با مصرف مواد از آنها دوری کردیم. درمییابیم که میتوانیم در حالی که پاکی خود را حفظ میکنیم، این احساسات را پشت سر بگذاریم. صرفاً به این خاطر که احساسات ناراحتکنندهای داریم، نخواهیم مرد و دنیا نیز به آخر نمیرسد. یاد میگیریم که میتوانیم اتفاقاتی را که هر یک از روزها به همراه میآورد، تحمل کنیم.

v

فقط برای امروز: اعتماد خود به خداوند را از طریق تجربه امروز آن طور که هست، نشان میدهم.
27 بهمن
مي‌دانم بيشترين رُشد و تغييرات من بايد در طرز رفتار و اعمالم ايجاد شوند و اين اعمال هم به يك باره اتفاق نمي‌افتد، مگر اين كه يك شخصيت جديد به جاي شخصيت قبلي جايگزين گردد. امروز داشتن صبر و آرامش در همه‌ی امور مختلف و مسائل گوناگون و اجراي كارهاي عادي و ارتباط با اجتماع يك امر ضروري است. آيا امروز قدرت به اجرا گذاشتن اصول برنامه را در تداوم ايمان و اعتماد و سپردن امور زندگي به خواست خداوند را دارم؟ آيا امروز امور و اراده محدود خود را به كسي كه بالاتر از اراده‌اش و قدرت برتر مي‌باشد، سپرده و افكار خود را از قيد و بندها رها كرده‌ام؟ امروز باور به حضور خداوند در امور زندگي افراد موفق يك حالت مسري دارد. اگر دريچه‌هاي قلبم را به روي واقعيت‌ها باز كنم، معجزات را احساس خواهم كرد و من هم مثل دوستان متحول خواهم شد. امروزتنها قدرتي كه مرا از يك فرد بي‌اراده و تنها و وابسته به انواع مخدرات و ماديات به يك انسان خدمتگزار و تأثيرگذار در اجتماع تبديل كرده است، به غير از خداوند كس ديگری قدرت انجامش را ندارد!
در صبوري هم صبر بايد كرد!
27 بهمن
همانطور که مسیر خود را در قدم چهارم کار می کردم، به ویژگی های شخصیتی ام با همان صداقت و بی باکی که می توانستم گوش میدادم. من با یک طعنه ( استهزاء) شکسته و تسلیم می شدم.
روزی به بسیاری چیزهایی که بعنوان پرهیزگاری داشتم، فکر می کردم _ مراقبت کردن از همه اطراف پیرامونم، نگران بودن در مورد زندگی دیگران، قربانی کردن خوشی و سعادت خودم که بعنوان عامل بدبختی من نتیجه می شد، ویژگی هایی که همیشه نادیده می گرفتم مثل خوش بینی، انضباط در کار خودم حقیقتاً به عنوان ویژگی های مثبتم ناشی می شدند. اگرچه با قدرت این قدم، مسیری را برای تبدیل کردن ویژگی های وارونه ام به سمت صحیح خود پیدا کردم.من هنوز برای حفظ این موقعیت از واگذاری مجدد ان تلاش می کنم. اما وقتی که خودم را به وضوح می بینم، یک حس تمامیت، غرور و ارامش را دارا هستم، من می توانم از اینکه اکنون خودم هستم خوشحال باشم.

یادآوری امروز


زندگی من امروز در مسیرذ تغییرات است. آگاهی داشتن به من اجازه می دهد تا آرامش خود را با آن تغییر حفظ کنم. امروز بگذار به عبارت خودم گوش فرا داده و اعمال خودم را ببینم. تنها با شناختن فردی که در حال حاضر هستم، می توانم فردی را که می خواهم باشم خلق کنم.
" هر فردی باید به خودش نگاه کند تا معنای زندگی را از خودش فرا گیرید این چیزی نیست که کشف شود، چیزی است که شکل می گیرد."
اندیشه امروز بیست و هفتم بهمن ماه a day at a time

ایمان ما به خداوند در پیشبرد زندگی مانع از مسئولیت پذیری ما نمی باشد . در مقابل باعث تقویت و جدیت در فعالیت ما و اعتماد به نفس بیشتر ما می گردد . و ما را مطمئن و قادر می سازد که با قاطعیت تمام تصمیم بگیریم . با تکیه بر ایمان ما از اتخاذ تصمیم وحشت نخواهیم داشت و از اینکه اقدامات مناسب را در مقابله با شرایط و مسائل انجام دهیم نگران نخواهیم بود .
آیا من باور دارم که خداوند در پس تلاشهای انسانی من مراقب من است و ایمان واعتقاد من به او برای من نتایج غیر قابل پیش بینی را حاصل خواهد کرد ؟
آیا تداوم اعتماد و ایمان من به خداوند موجب رشد و گسترش خوش بینی من نسبت به اتفاقات خواهد شد ؟
آیا من با ایمان به خداوند قادر خواهم بود که در پیچ و خمهای زندگی با اعتماد بیشتری نسبت به انتخاب راه حلهای مناسب جهت مشکلات خود اقدام نمایم ؟
آیا چشم حقیقت بین من شگفتی اعجاب انگیز خواست خداوند را که در ورای تصمیمات و اقدامات من نهفته است خواهد دید ؟

" تجربیات گذشته ما کمک رسان سالها ی آینده خواهد بود . "

کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت www.forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .