انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست ونهم اسفند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
چیز باارزشی برای مشارکت کردن 29 اسفند

« پیام ساده و صادقانه بهبودی از

اعتیاد تاثیرگذار به نظر میآید.»

کتاب پایه

v

شما در جلسهای هستید. مدتی از سخنرانی گذشته است. یک یا دو عضو تجربیات روحانی خود را به روش پرمعنی خاصی توصیف کردهاند. عضو دیگری ما را با داستانهای سرگرمکننده از خنده رودهبر کرده است. سپس رهبر شما را فرا میخواند. شما خود را با احساس خجالت معرفی میکنید، با عرض معذرت چند جملهای را به سختی به زبان میآورید، از همه برای گوش دادن تشکر میکنید و بقیه جلسه را در سکوت و خجالتزده منتظر مینشینید. آیا این ماجرا برای شما آشناست؟ بسیار خوب، شما تنها نیستید.

همه ما در مواقعی احساس میکردیم حرفهایی که باید میزدیم، به قدر کافی روحانی نبوده، به قدر کافی سرگرمکننده نبوده و به قدر کافی آن چیزی که باید باشد نبوده است. اما سخنرانی ورزشی رقابتی نیست. جان کلام جلسات ما همدردی و تجربه است، چیزی که همه ما به میزان فراوان در اختیار داریم. وقتی از اعماق دل حقیقت تجربه خود را در میان میگذاریم، سایر معتادان احساس میکنند میتوانند به ما اعتماد کنند، زیرا میدانند که ما نیز درست مثل خودشان هستیم. وقتی صرفاً آنچه را که در زندگی ما مؤثر بوده در میان میگذاریم، میتوانیم مطمئن باشیم که پیام ما برای دیگران مفید خواهد بود.

صحبتهای ما نباید شگفت انگیز یا خندهدار باشد تا درست به نظر آید. هر معتادی که برنامه صادقانهای را انجام میدهد که بهبودی هدفمندی را موجب میشود، چیز بسیار پرارزشی برای مشارکت کردن در اختیار دارد. چیزی که هیچ فرد دیگری نمیتواند ارائه دهد: تجربه خود او.

v

فقط برای امروز: چیز باارزشی را برای مشارکت کردن در اختیار دارم. امروز در جلسهای شرکت میکنم و تجربه بهبودی خود از اعتیاد را در میان میگذارم.
29 اسفند
امروز كلمات عشق را در دعا و رازو نیازهاي سحر خواهم خواند. در قلبم و در فكرم كلمات محبت‌آميز را به صورت دعا جاري خواهم كرد، زيرا من با دعا كردن خودم را با خداوند و انرژی معنویش هماهنگ مي‌كنم و آمادگي پيدا مي‌كنم تا خواست و اراده‌اش را در زندگيم جاري كند. امروز دعا كردن فاصله‌ی بين من و خداوند را از بين مي‌برد. با دعا كردن اجازه مي‌دهم که قدرت و لطف خداوند در تمام محدوديت‌ها و خلأهایم نفوذ کرده و آنها را از بين ببرد. امروز دعاي من به دعاي سحر محدود نمي‌شود. بلكه در هر لحظه آن را به زبان مي‌سرايم و با فكر كردن به خودم خداوند و عشق و لطف بلاعوض او را در مورد خودم و تمام كمبودها را جبران كنم. امروز مراقبه و دعاهايم قادر هستند كه وسعت پيدا كرده و فاصله‌هاي بين من و خداوند را از ميان برده و به من امنيت مادي و اجتماعي و عاطفي بدهند. امروز قدرت خداوند بالاترين قدرت‌هاست و نياز مرا برآورده مي‌كند و با بيداري روحاني و معنوي برگرفته از او، مسير پُرترس آينده برايم ايمن خواهد بود.
با خدا بودن نقطه‌ی امن است!
29 اسفند
چیز های نا خوشایندی که دیگران میگویند یا انجام می دهند ،قدرت خراب کردن آرامش فکری یا یک روز مرا ندارند ،مگر اینکه اجازه این کار را من به آنها بدهم .آیا من به خودم اجازه میدهم که به گفته های یک فرد بیمار ،هر چند که درست باشند . پاسخ دهم ؟آیا میتوانستم احتمالا بعضی منفعت ها را از پذیرش توهین آمیزی بدست آورم ؟گاهی اوقات تعجب می کنم .من برای مدت طولانی نقش یک شهید (قربانی را بازی می کردم .رنج کشیدن من توجه و ترحم زیادی برایم ببار آورد . من عادت خود را به سرزنش کردن دیگران در هر مشکلی که داشتم زیاد میکردم و از پذیرفتن مسئولیت های زندگی فردی ام اجتناب میکردم .به عبارت دیگر ،من گمان میکردم که ممکن است از دردم منفعت برده باشم .اما ان منافع مدتها است که ارزشی ندارند .امروز من با کمک نیروی برترم و برنامه الانان در یافته ام که واقعا چه کسی هستم . فرد زیبایی با من وجود دارد که هیچ نیازی به توضیح دادن پیرامون رنج کشیدن ندارد .یاد میگیرم که اجازه دهم آن شخص بجای مخفی کردن پشت رنج کشیدنهایش ،شکوفا شود ..
نمیخواهم هیچ فرصت جالب قابل دسترسی را که باعث زندگی ،رشد و لذت من میشود را از دست بدهم .


یاد اوری امروز


در زندگی چیزهای زیادی برای قدر دانی کردن از آنها وجود دارد .هیچ لحظه ای را با تاسف خوردن هدر نخواهم داد.. "بخش بیشتری از خوشی و بدبختی ما به وضعیتمان (حالتمان) بستگی دارد نه به مقتضیاتمان "
.....................................................29اسفند

"پیام ساده وصادقانه بهبودی از اعتیاد تاثیر گذار به نظر می آید" کتاب پایه
شما در جلسه ای هستید .مدتی از سخنرانی گذشته است .یک یا دو عضو تجربیات روحانی خود را به روش پر معنی خاصی توصیف کردهاند .عضو دیگری مارا با داستان های سر گرم کننده از خنده روده بر کردهاست سپس رهبر شما را فرا می خواند .شما خود را با احساس خجالت معرفی می کنید با عرض معذرت چند جمله ای را به سختی به زبان می آورید .از همه برای گوش دادن تشکر می کنید وبقیه جلسه را در سکوت و خجالت زده منتظر می نشینید آیا این ماجر برای شما آشناست؟بسیار خوب شما تنها نیستید.
همه ما در مواقعی احساس می کردیم حرفهایی که باید می زدیم به قدر کافی روحانی نبوده بهقدر کافی سرگرم کننده نبوده وبه قدر کافی آن چیزی که باید باشد نبوده است اما سخنرانی ورزشی رقابتی نیست جان کلام جلسات ما همدردی تجربه است


فقط برای امروز"" چیز با ارزشی را برای مشارکت کردن در اختیار دارم .امروز در جلسه ای شرکت می کنم وتجربه بهبودی حود از اعتیاد را در میان می گذارم .
اندیشه امروز بیست و نهم اسفند ماه
a day at a time

زندگی من قبل از آمدن به گروه شبیه بسیاری از اشخاص بود که بطور بی رحمانه ای از قدرت ویرانگر اعتیاذ رنج برده اند . برای سالها من بیمار و خسته بودم . زمانی که سرانجام از بیماری خود خسته شدم به برنامه آمده و تسلیم شدم . امروز درک می کنم که توسط قدرت برتری به برنامه هدایت شده ام . او بود که در تمام دوران مرا کمک کرد تازنده بمانم تا سرانجام راه جدید زندگی را پیدا کنم .
از زمانی که مصرف مواد مخدر را رها کرده ام آرامشی را که قبلا برای من ناشناخته بود تجربه کرده ام . آیا من فکر می کنم که خداوند بر حسب تصادف در زندگی من وارد شده است ؟
در تمام طول بیماری خداوند با من بود و مرا محافظت کرد تا به حیات خود ادامه دهم و سرانجام با هدایت من به برنامه به من آموخت که چگونه می توانم بدون مواد مخدر درکمال شادی زندگی کنم . اطمینان دارم که تمام افرادی که در برنامه و در گروه هستند به نوعی نظر کرده می باشند .
آیا هدفی در پشت نجات من از دنیای اعتیاد بوده است ؟
آیا کمک به دیگران جهت یافتن بهبودی می تواند هدف من باشد ؟
" من به خاطر زنده بودن و بهبودی سپاسگزارم "
کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت www.forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد.