انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وپنجم اسفند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
احساس "تعلق" 25 اسفند

«با هم بودن پس از جلسات، فرصتهای خوبی برای مشارکت کردن مسائلی است که در طی جلسه فرصت بحث درباره آنها را پیدا نمیکنیم.»

کتاب پایه

v

اعتیاد فعال، ما را از جامعه جدا کرد و ما را منزوی کرد. ترس در محور این انزوا قرار داشت. معتقد بودیم اگر به دیگران اجازه شناخت خود را بدهیم، آنها فقط درمییابند که ما چه معایب بیشماری داریم. در آن صورت، تنها یک قدم با طرد شدن فاصله خواهیم داشت .

وقتی به اولین جلسه NA میآییم، معمولاً از رابطه آشناییت و دوستی سایر معتادان در حال بهبودی با یکدیگر تحت تأثیر قرار میگیریم. ما نیز اگر به خود اجازه دهیم، میتوانیم به سرعت بخشی از این انجمن شویم. یک راه برای شروع این است که بعد از جلسات به اتفاق اعضای انجمن به کافیشاپ محل برویم.

در این محافل میتوانیم دیواری که ما را از دیگران جدا میکند، از میان برداریم و به مسائلی درباره خود یا سایر اعضای NA پی ببریم. گاهی اوقات دو به دو میتوانیم مسائلی را با یکدیگر در میان بگذاریم که ممکن است مایل به افشای آن در جمع گروه نباشیم. یاد میگیریم در بسیاری از این محافل آخر شب صحبتهای کوتاهی کنیم و روابط دوستی عمیق و پایداری را نیز برقرار نماییم.

با وجود دوستان جدید خود در NA دیگر مجبور به زندگی در انزوا نیستیم. میتوانیم بخشی از مجموعه بزرگتر یعنی انجمن معتادان گمنام شویم.

v

فقط برای امروز: از انزوا رهایی پیدا میکنم. سعی میکنم نسبت به انجمن NA احساس تعلق کنم.
25 اسفند
امروز با شناخت ظرفيت و دانستن تكليف خود از خلقتم با ابزار اصول برنامه جهت خودشناسي به مقدار ظرفيت خودم از خداوند را درك مي‌كنم. امروز اين را مي‌دانم كه قدرتي فراتر از قدرت من وجود دارد و توانايي زيادي جهت خلق وقايع و امور شگفت‌آور و معجزه را دارد، كه من حتي قدرت درك آن را ندارم. ايمان دارم كه او در همه چيز تسلط كامل دارد و همه چيز و اتفاقي خارج از فرمان او واقع نمي‌شود. من مي‌توانم در دو صورت خودم را با آن وفق دهم، اوّل اين كه از روي ترس و سرگرداني همه چيز را با درد و اجبار تحمل كنم و يا اين كه از روي باورهای خودم و بدون ترس و با عشق خودم را به اين نيروي برتر از خودم تسليم كنم و در آرامش نقش حقيقي خودم را ايفا كنم. امروز ايمان دارم كه خداوند عاشق من است و در همه‌ی مراحل مرا حفظ مي‌كند و من هم سعي مي‌كنم با آبياري جوانه‌ی باورهایم دريچه‌ي قلبم و افکارم را به روي او باز كنم و او را هميشه در وجودم مهمان كنم و داشته باشم. آيا خانه را براي مهمان عزيزی مانند خداوند مهربان آماده‌ كرده‌اي؟ من به خداوند نیاز دارم، که سمت شیطان نروم.
ترس «چه خواهد شد» را به دور بينداز!
شهامت عوض شدن الانان
25 اسفند
یکی از مفید ترین درسهایی که در الانان یاد گرفته ام این است که : اگر من نمی خواهم یک پا دری (زیر دست و کم ارزش) باشم باید از کف زمین برخیزم . به عبارت دیگر . اگر چه من نمیتوانم آنچه را که دیگران می گویند .انجام می دهند و یا فکر میکنند را کنترل کنم اما مسئول انتخاب های خودم هستم . با نگاهی به گذشته . من می توانم بپذیرم که بخش زیادی از رفتار های ناپسند در من هدایت شده است . اما من فردی بودم که ان رفتار و اعمال را ادامه میداد و اغلب اوقات به قبل بر می گشت من شرکت کننده مشتاق در رقص بودم که به دو همراه نیاز داشت احساسی شبیه قربانی بودن می کردم . در بیشتر موارد من یک داوطلب بودم .امروز در نتیجه بهبودی در الانان . می دانم که درمانده نیستم . من انتخاب هایی دارم وقتی آن احساس قدیمی را که می گفت من یک قربانی هستم . به من روی می آورد . می توانم آن را بصورت یک پرچم قرمز . یک اخطار تلقی کنم که ممکن است (در افکار یا اعمال من )چیز هایی که به نفع من نمی باشد . سهیم شود می توانم از سرزنش کردن دیگران خود داری کنم و در عوض فقط به گرفتاری های خودم نگاه کنم و بیندیشم . در این صورت است که تغییر خواهم کرد

یاد آوری امروز

بر عهده گرفتن مسئولیت انتخاب های فردی ام . می تواند صلاحیت بزرگی باشد . امروز . مطابق علایق خودم عمل خواهم کرد
قبل از اینکه در زندگی به آرزوی قلبی ام که تغییر الکلی بود بپردازم . به خوبی بحران ها را می پذیرم تا بهبودی فردی ام را ببینم .....
. . . .25.اسفند.
"با هم بودن پس از جلسات.فرصتهای خوبی برای مشارکت کردن مسائلی است که در طی جلسه فرصت بحث در باره آنها پیدا نمی کنیم"
"کتابه پایه"
اعتیاد فعال مارا از جامعه جدا کرد و ما را منزوی کرد .ترس در محور این انزوا قرار داشت .معتقد بودیم اگر به دیگران اجازه شناخت خود را بدهیم .آنها فقط در می یابند که ما چه معایب بی شماری داریم در آن صورت.تنها یک قدم با طرد شدن فاصله خواهیم داشت.
در این محافل می توانیم دیواری که ما را از دیگران جدا می کند .از میان برداریم وبه مسائلی در باره خود یا سایر اعضایNAپی ببریم . گاهی اوقات دو به دو می توانیم مسائلی را با یکدگر در میان بگذاریم .واین روابط دوستی عمیق و پایداری را نیز برقرار می نماییم.

فقط برای امروز:از انزوا رهایی پیدا می کنم سعی می کنم نسبت به انجمن NAاحساس تعلق کنم.