انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وچهارم اسفند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
24اسفند روابط

«ترازنامههای ما نیز دارای مطالبی درباره

روابط هستند.»

کتاب پایه

v

البته این کمترین چیزی است که میتوان گفت! به خصوص سالها پس از شروع بهبودی ، کل ترازنامههای ما ممکن است بر روابط ما با دیگران تمرکز یابد. زندگی ما از روابط مابا عزیزان، دوستان، همکاران، بچهها و سایر افرادی که با آنها در تماس هستیم، پر شده است. نگاهی به این روابط میتواند چیزهای زیادی درباره شخصیت اصلیمان به ما بگوید.

اغلب در ترازنامههای ما رنجشهایی فهرست میشود که از برخوردهای روزمره ما با دیگران نشأت میگیرد. جهت بررسی نقش خود در این برخوردها تلاش میکنیم. آیا از سایر افراد انتظارات غیر واقعبینانهای داریم؟ آیا معیارهای خود را بر دیگران تحمیل میکنیم؟ آیا گاهیاوقات ناگهان تحمل خود را از دست میدهیم؟

اغلب فقط با نوشتن ترازنامه مقداری از فشاری که رابطهای آشفته میتواند ایجاد کند، رفع میشود. اما این ترازنامه را باید با انسان دیگری نیز در میان بگذاریم. از این طریق میتوانیم بخشی از بینش مورد نیاز نسبت به مسئله مورد نظر و نحوه دستیابی به راه حل آن را به دست آوریم.

ترازنامه به عنوان یک ابزار این امکان را به ما میدهد تا به تدریج روابط خود را بهبود بخشیم. امروز یاد میگیریم که با کمک ترازنامه میتوانیم از روابط خود با دیگران لذت ببریم.

v

فقط برای امروز: از نقشی که در روابط خود دارم ترازنامه تهیه میکنم. تلاش میکنم نقش مقتدرتر و مسئولانهتری در این روابط داشته باشم.
24 اسفند
امروز در اوقاتي كه بدون ترس در آن به سمت رُشد در حركت هستم. عدم ترس در وجود من دليل دارد و چه دليلي بهتر از اين كه من در دنيايي زندگي مي‌كنم كه خداوند در آن حاكم است و دست توانايش روي سرم قرار دارد؟ آيا كسي مي‌تواند اين زندگي جديد را از من بگيرد و يا مرا از سعادت در حضور خداوند محروم كند؟ امروز دعاهاي من از روي نااميدي و يا نياز مادي نيست. بلكه يك تسليم ارادي از روي عقل و منطق برای کسی است که سال‌ها با او و وجودش جنگ و درگیری داشتم مي‌باشد. امروز قدرت من از تسليم باشكوهی مي‌باشد كه از روي تمام ارزش‌هاي بشري است، در مقابل او زانو مي‌زنم و خود را تسليم اراده‌ی او مي‌كنم. من دعا مي‌كنم آنهايي را كه دوستشان دارم به باور برسند و در كمال آرامش در صلح و رهايي و آزادي و تسلیم زندگي كنند. من تجلي عشق و عظمت و رحمت خداوند مهربان هستم. من مرده بودم اراده خداوند مرا زنده كرد. از اين كه قسمتي از امروز و لحظه هستم لذت مي‌برم. مي‌دانم خداوند مرا بدون هدف خلق نكرده و در پس زندگي من فلسفه‌ی خلقت وجود دارد.
امروز روز تشكر و سپاسگزاري است!
شهامت عوض شدن الانان
24 اسفند
من در الانان یاد میگیرم قبل از اینکه با طغیان های خشم آلود و اتهام زدن واکنش نشان دهیم. فکر کنیم . یاد میگیریم تا در مواقعی که وسوسه می شویم در اموری که به هیچ وجه به ما مربوط نمیشود دخالت نکنیم . زبان خود را نگه داریم .ما ارزش سکوت را فرا میگیریم اما هنگامیکه سکوت برای تنبیه و آزردن بکار می رود میتواند برنده تر از کلمات درد آور باشد . نادیده گرفتن عمدی تلاش های فردی برای ارتباط ذاشتن . بهتر از مداخله کلامی نمیباشد . خشونتی که بصورت غیر کلامی و با نگاههای سرد و محکم بستن درب بیان میشود هنوز هم خشونت محسوب می شود . وقتی من در پی این باشم که با سکوت کردن یا دیگر حربه های در دسترسم به دیگران صدمه بزنم . همیشه به خودم ضربه میزنم اگر چیزی دارم که لازم به گفتن می باشد و هنوز قادر به گفتن آن نیستم . شاید بتوانم به جلسات الانان بروم یا به راهنمایم تلفن کنم و بعضی از احساسات قابل انفجار م را رها سازم . بخاطر خواهم داشت که هدف من بهبودی خودم و ارتباطاتم می باشد سعی خواهم کرد انتخاب هایی داشته باشم تا این هدف را حمایت کند

یاد آوری امروز

سکوت من چه پیامی را ابلاغ می کند ؟ امروز سعی خواهم کرد سکوت زبانم را با سکوت روحم هماهنگ کنم ......اگر در سکوت حتی ذره ای از خشم یا خصومت باشد . تمام قدرت اش را از دست می دهد . یک سکوت درست ویژگی آرامش . پذیرش . و صلح را دارد ...............
24 اسفند
ترازنامه های مانیز مطالبی در باره روابط هستند "کتاب پایه "
اغلب در ترازنامه های ما رنجش هایی فهرست می شود که از برخوردهای روزمره ما با دیگران نشات می گیرد .جهت بررسی نقش خود در این برخورد ها تلاش می کنم آیا از سایر افراد انتظارات غیر واقع بینانه ای داریم؟آیا معیار های خود را بر دیگران تحمیل می کنیم .گاهی اوقات نا گهان تحمل خود را از دست می دهیم ؟
اغلب فقط با نوشتن تراز نامه از فشاری که رابطه ای آشفته می تواند ایجاد کند رفع می شود .اما این ترازنامه را باید با انسان دیگری نیز در میان بگذاریم از این طریق می توانیم بخشی از بینش مورد نیاز نسبت به مسئله مورد نظر و نحوه دستیابی به راه حل آن را به دست آوریم.

فقط برای امروز:از نقشی که در روابط خودم دارم تراز نامه تهیه می کنم.تلاش میکنم نقش مقتدرتر ومسئولانه تری در این روابط داشته باشم