انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیستم اسفند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
20اسفند بهبودی ما

« قدمها راه حل ما هستند. آنها وسیله نجات ما هستند. آنها وسیله دفاع ما در برابر بیماری کشنده اعتیاد هستند. قدمهای ما اصولی هستند که بهبودی ما را ممکن میسازند.»

کتاب پایه

v

در معتادان گمنام چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. جلسات برای یک فرد فوقالعاده است. ما دوستان خود را میبینیم، داستانهای روحافزایی میشنویم، برخی از تجربیات عملی را در میان میگذاریم. شاید با راهنمای خود ارتباط برقرار کنیم. گشت و گذارها، همایشها، رقصها همگی تفریحات پاکی در جمع سایر معتادان در حال بهبودی است. اما قلب برنامه بهبودی ما قدمهای دوازدهگانه است—در واقع این قدمها خود برنامه هستند!

شنیدهایم که میگویند ما نمیتوانیم از طریق تأثیرپذیری پاک بمانیم—به عبارت دیگر، نمیتوانیم فقط در جلسات شرکت کنیم و انتظار داشته باشیم بهبودی با گوشت و پوست ما آمیخته شود. بهبودی به تعبیری دیگر فعالیتی درونی است و ابزاری که در انجام این "فعالیت درونی" استفاده میکنیم، قدمهای دوازدهگانه است. شنیدن بسیار درباره پذیرش، مسئلهای جداگانه است؛ انجام قدم اول برای خود مسئلهای بسیار متفاوت است. داستانهای راجع به جبران خسارت ممکن است روحافزا باشد، ولی هیچ چیز به اندازه انجام شخصی قدم نهم باعث رهایی ما از پشیمانی نمیشود. همین موضوع در مورد قدمهای دوازدهگانه نیز صادق است.

در NA چیزهای تحسین برانگیز زیادی وجود دارد، اما برای کسب بیشترین بهره از بهبودی، باید قدمهای دوازدهگانه را شخصاَ کار کنیم.

v

فقط برای امروز: خواهان تمام چیزهایی هستم که برنامه شخصی من باید ارائه دهد. قدمها را برای خود کار میکنم.
20 اسفند
وقتي به در و ديوار و كمد خانه‌ام نگاه مي‌كنم، آثار مشت و لگد و ضربات اجسامی را که بسویشان پرت کردم و صدمات وارده را در آنها مي‌بينم. به ياد مي‌آورم كه هر موقع ناراحت مي‌شدم با مشت به ديوار و كمد مي‌كوبيدم. هنوز آثار مشت و لگدم هنوز روي آنها باقي است. امروز سعي مي‌كنم كه با كمك خداوند و همسر مهربانم و دوستان خانه‌ام را مرتب كنم و با بتونه و رنگ زدن به ديوارها از آنها جبران خسارت مي‌كنم. امروز آماده هستم تا در خانه‌تكاني به اعضاي خانواده‌ام کمک کنم تا در مسير بهبودي باشم. امروز با آراستن خانه‌ام به استقبال بهار خواهم رفت. سعي مي‌كنم به گلدان‌هاي خانه رسيدگي كنم به آنها آب می‌دهم و از طراوت و شادابي آنها لذت می‌برم. امسال سال خوبي را تجربه خواهم كرد. پانزده سال بهبودي و پانزده سال كمك به خود و همدردان، پانزده سال رُشد و تغيير پیدا کردن و پانزده سال رها شدن از بعضي از نواقص و عادتها و وابستگی‌ها و هم‌وابستگی‌های دیوانه کنند. خداوندا: به من كمك كن، من نياز به ياري تو دارم. خداوندا از تو متشکرم که مرا از تار خودخواهیم رها کردی.
به ديگران كمك كن و از شادي آنها شاد باش!
20 اسفند
در یکی از جلسات از فردی شنیدم که در مورد قدمهای هشت و نه . صحبت میکرد من لیستی از افرادی که به انها زیان رسانده ام تهیه میکنم و خودم را در اول لیست قرار میدهم این اتفاق برای من رخ نداده بود . بعضی مواقع در گذشته پیامی دریافت کرده ام . فکر خودم در درجه اول اشتباه بود و اینکه این وظیفه من بود که از هر کس دیگری مراقبت کنم .در نتیجه هرگز اماده نبودم تا از خودم مراقبت کنم و انقدر متحمل آنها شدم که مرا احاطه کردند . آیا به خودم صدمه زده ام ؟ البته صدمه زدم در نهایت این آن چیزی است که سعی میکنم از آن بهبود یابم . در حقیقت بهبود بخشیدن خودم تنها عملکرد واقعی قابل دسترس برای من می باشد اکنون می دانم که پذیرفتن مسئولیت های خودم اولین چیزی است که من باید برای ایجاد دنیا بعنوان یک مکان بهتر انجام دهم

یاد آوری امروز

صادق بودن با خودم یکی از بزرگترین مواهبی است که می توانم به اطرافیانم ببخشم . شاید به آنها الهام کنم که همین را انجام دهند . و شاید . نه . اگر من نتوانم مراقب امور فردی باشم چرا باید دیگران بمن اعتراض کنند ؟ نیت توصیه کردن به دیگران تحمیل است و توصیه کردن به خودم برای رشد یافتن است . بیشتر سایه های این زندگی بوسیله ایستادن جلوی روشنایی نور فرد بوجود می اید .
اندیشه امروز بیستم اسفند
a day at a time

هر يک از ما در برنامه قادر است که به شیوه خود به آگاهی روحانی همانگونه که در رهنمودها اشاره شده است دست یابیم .
آگاهی روحانی یک دانش عمیق درونی است که حکایت از آن دارد که ما دیگر تنها و بدون یاور نیستسم . همچنین یک بیداری درونی عمیق می باشد که حقایق بخصوصی را که آموخته ایم به دیگران انتقال داده و آنها را یاری نمائیم .
آیا من آمادگی همیشگی جهت بیداری روحانی را دارم و می دانم که اگر رهنمودهای برنامه را به کار بندم در من ایجاد می شود ؟
آیا ممکن است که من با استواری لازم بدون آنکه انتظار داشته باشم که بیدای روحانی در من بطور ناگهانی بوجود آید در این راه گام بردارم ؟
آیا این بیداری ممکن است چنان آرام و آهسته ایجاد شود که من بطور دقیق از زمان و چگونگی آن اطلاعی نداشته باشم ؟
هنگام راهنمایی دیگران آیا وسوسه می شوم که تابلوی تراژدی از بیداری روحانی خود به نمایش بگذارم ؟

"بیداری روحانی من اولین لححظه خصوصی من با خداوند است . "

کپي از این مطلب فقط با ذکر نام سایت www.forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .