انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-هفدهم اسفند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اولویتها 17اسفند

«اوقات خوب میتواند یک دام نیز باشد؛ این خطر وجود دارد که اولین اولویت خود یعنی پاک ماندن را فراموش کنیم.»

کتاب پایه

v

اوضاع میتواند در بهبودی واقعاً بهتر شود. احتمالاً "یار صمیمی" خود را پیدا کردهایم، شغل پررونقی را دست و پا کردهایم و خانوادهای را تشکیل دادهایم. شاید روابط ما با اعضای خانواده خود بهبود یافته است. اوضاع بسیار خوب پیش میرود و ما به ندرت وقت شرکت در جلسات را داریم. احتمالاً دوباره چنان با موفقیت با جامعه درمیآمیزیم که فراموش میکنیم ما همیشه مانند دیگران نسبت به شرایط واکنش نشان نمیدهیم.

شاید و فقط شاید اولویتهایی را در جای خودشان قرار دادهایم. آیا شرکت در جلسات هنوز برای ما اولویت دارد؟ آیا هنوز راهنمای کسی میشویم؟ آیا با راهنمای خود تماس میگیریم؟ چه قدمی را کار میکنیم؟ آیا هنوز به برخاستن از رختخواب برای جواب دادن به تماس تلفنی بدهنگام قدم دوازدهم تمایل داریم؟ آیا به یاد داریم که اصول را در همه امور خود رعایت کنیم؟ اگر سایرافراد در NA به ما مراجعه کنند، آیا در دسترس هستیم؟ آیا به یاد داریم از کجا آمدهایم یا "اوقات خوب" باعث فراموشی ما شده است؟

برای پاک ماندن باید به یاد داشته باشیم که فقط به اندازه یک بار مصرف مواد مخدر با گذشته خود فاصله داریم. قدردان اوقات خوب خود هستیم، ولی اجازه نمیدهیم که ما را از ادامه مسیر بهبودی در معتادان گمنام منحرف کند.

v

فقط برای امروز: قدردان اوقات خوب هستم، اما فراموش نکردهام از کجا آمدهام. امروز اولین اولویت من پاک ماندن و پیشرفت در بهبودی است.
17 اسفند
امروز با دعا و نيايش در حضور خداوند به رابطه‌ی خودم در كمك در سطح بزرگتري از زندگيم مثل رفع مشكلات و حل مسائل غيرقابل حل، بيماري لاعلاجم، شرايط اقتصادي و اجتماعي، تا ساده‌ترين امور مثل تعيين رنگ لباس و يا نوع غذا خواست او را خواهان هستم. امروز از حضور مقدس خداوند تمنا دارم، تا يك يك نواقصم را كه سد راه ارتباط با او مي‌باشد را برطرف كند. تا در خدمت خود و او و خلق او باشم. امروز نمي‌خواهم با تهيه‌ی ليستي بي سر و ته و يا راه‌حل‌هاي بي مورد به خداوند دستور اجرا دهم. امروز قدرت من از دعا كردن و حركت و عملكرد با كمك خداوند در مسائل و امور عادي و مشكلات خود را رفع و حل كنم. امروز اراده و خواست خداوند به اراده و خواست من كمك مي‌كند تا در مسير صحيحي حركت كنم. امروز باور دارم كه مشكلات پيام و دستوري از جانب خداوند است و من هم به ديده‌ی احترام به آنها نگاه مي‌كنم و تا مي‌توانم در رفع آنها تلاش مي‌كنم و اگر موفق نشدم با قبول اين واقعيت كه من تلاش خود را كرده‌ام و اگر موفق نشده‌ام، خواست خداوند است و از او براي حل آن كمك مي‌خواهم.
آيا امروز دعاي خود را خوانده‌ام؟

17 اسفند
در جاهاییکه مردم برای حمل و نقل خود به شتر وابسته هستند .انها یک عبارت برای گفتن دارند به خداوند اعتماد کن و شترت را به یک درخت ببند .من به این گفته به عنوان یک توصیف واضح از انچه که ما در الانان " انجام دادن کارهای عملی " می نامیم .فکر میکنم در درجه اول ما به نیروی برترمان اعتماد میکنیم .اعتماد کردن اثبات و تصدیق مسیری است که می خواهیم . پذیرنده ء انچه را که خداوند برای ما انتخاب میکند باشیم . ما خود را از سرنوشت مان جدا نمی کنیم و روز خود را با انتظار مطمئنی ملاقات می کنیم ما در انتظار یک معجزه هستیم درست همانطور که انها گفتند .........اما ما نمی توانیم از نیروی برترمان برای انجام کار هایی که به وضوح خودمان می توانیم انجام دهیم
انتظار داشته باشیم ما باید سهم خود را انجام دهیم .قدم های دوازده گانه به ما کمک میکند تا بین مسئولیت هایمان و انچه را که به
خداوند واگذار میکنیم تمایز قائل شویم

یادآوری امروز


امروز من به خاطر راهنمایی نیروی برترم و بخاطر حس مشترکی که برای بکار بردن این راهنمایی در بقیه امور زندگی روز مره ام لازم بوده .سپاسگزارم
"هیچ شخص دیگری نمی تواند نقش ما را در رفاقت و مشارکت بی نظیرمان که با نیروی برترمان توسعه داده ایم توصیف کند.......
17 اسفند اندیشه امروز
a day at a time

به آهستگی و مرور زمان می آموزم رمانیکه دست از پیکار برای اعمال راه خود و نظر جهت پیشبرد زندگی خود ، بر می دارم صلح همیشگی و آرامش عمیقی را بدست می آورم . برای بسیاری از ما این روند بسیار کند و دردناک است .
سرانجام ما درک می کنیم که تنها دو خواست در جهان وجود دارد خواست من و خواست خداوند . اراده من در کنترل من می باشد و اراده خداوند خارج از کنترل من . بنابراین تلاش می کنم که اراده خداوند را برای خود انتخاب کنم و آنرا بپذيرم .
آیا من درک کرده ام که هنگامیکه تسلیم اراده خداوند می شوم برای اولین بار بدون اضطراب و نگرانی زندگی می کنم ؟
آیا من می توانم امیدوار باشم که خواست من مشمول خواست خداوند گردد ؟
آیا هنگامیکه خواستن من در مقابل خواست خداوند قرار می گیرد قادر به تشخیص و تصحیح جهت خود می باشم ؟
آیا من قادرم که با اعتماد کامل به خداوند از او راهنمایی جویم تا خواست خود را مطابق با طرح و وظیفه خلقت من بر من آشکار سازد ؟

"موفقیت هنگامی حاصل می شود که خواست من باخواست خداوند هماهنگ عمل کند . "
کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت www.forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .
............
.........................................................................19اسفندماه
"درگذشته مسایل ساده را به مشکل تبدیل کردیم .از کاه کوه ساختیم" کتاب پایه
از کاه کوه ساختن ظاهرا تخصص ماست تا به حال شنیده اید که می گویند برای یک معتاد پنچر شدن لاستیک حادثه دردناک است؟در باره افرادی که هنگام برخورد با راننده ای بد رعایت اصول را به کلی فراموش می کنیم چطور؟و در باره در باز کنی که خراب شده است..همانی که از پنجره طبقه دوم بیرون پرت کردید. چطور؟ وقتی از دیگران می شنویم که می گوینده "خدایا همین حالا به من صبر عطا کن"می توانیم آنرا درک کنیم


""فقط برای امروز""صبر وتحمل را تمرین می کنم .سعی می کنم مسایل را بزرگ نکنم و با ایمان به نیرو برتر روز خود را سپری می کنم