انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-یازدهم اسفند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
حمله اضطراب! 11 اسفند

«نیرویی که ما را به این برنامه آورد هنوز هم با ماست و اگر به او اجازه دهیم به راهنمایی ما ادامه خواهد داد.»

کتاب پایه

v

آیا تا به حال ترس و نگرانی بر شما غلبه کرده است؟ به هر جا رجوع میکنیم، فشارهای زندگی ما را از پای در میآورد. ناتوان شدهایم و نمیدانیم باید چه کار کنیم. چگونه بر حمله اضطراب غلبه میکنیم؟

ابتدا صبر میکنیم. نمیتوانیم یکدفعه به همه چیز رسیدگی کنیم، بنابراین لحظهای صبر میکنیم تا مسائل سر و سامان پیدا کند. سپس از مسائلی که ما را آزار میدهد، "ترازنامهای فوری" تهیه میکنیم. در حالی که این سؤال را از خود میپرسیم هر یک از مسائل را بررسی میکنیم: «این مسئله واقعاً چه اهمیتی دارد؟» در اکثر موارد متوجه میشویم بیشتر ترسها و دغدغههای ما به توجه فوری ما نیاز ندارد. میتوانیم این موارد را کنار بگذاریم و بر مسائلی تمرکز کنیم که واقعاً باید فوراً حل و فصل شود.

سپس دوباره صبر میکنیم و از خود میپرسیم: «در هر حال، چه کسی در اینجا کنترل را در دست دارد؟» این امر به ما یادآور میشود که نیروی برتر ما، کنترل را در دست دارد. اراده نیروی برتر خود را برای این اوضاع، هر آنچه هست، میجوییم. این کار را میتوانیم به چند روش انجام دهیم: از طریق دعا، صحبت با راهنما یا دوستان NA یا شرکت در جلسه و درخواست از دیگران برای مشارکت کردن تجربیاتشان. وقتی اراده نیروی برتر برای ما روشن میشود، برای توانایی اجرای آن دعا میکنیم. سرانجام اقدام میکنیم.

حملات اضطراب نباید ما را از توان بیندازد. میتوانیم برای رسیدگی به هر مسئلهای که بر سر راه ما ظاهر میشود، از منابع برنامه NA استفاده کنیم.

v

فقط برای امروز: نیروی برتر، من را به سوی مسیر بهبودی هدایت نکرده است که به حال خود رها کند! وقتی اضطراب حمله میکند، قدمهای معینی را برای جستجوی مراقبت و راهنمایی مداوم خداوند طی میکنم.
11 اسفند
امروز خواست و اراده‌ی خداوند در قالب كمك فكري در تصميمات و عملكرد من، به صورت اعتمادبه نفس جهت حل مسائل و جفت و جور کردن امور و رفع مشكلات، به اجرا گذاشته مي‌شود. بيشتر ما در اثر شكست در كنترل و تغيير شرايط و افراد، اعتمادبه نفس خود را از دست داده‌ايم و قدرت تصميم‌گيري را نداريم و از تصيم‌گيريهم مي‌ترسيم. امروز با تكيه بر باور نیروی‌برتر و مشورت با راهنما و دوستان هم‌گروه و سپردن نتايج مثبت و منفي امور به خداوند مهربان، به حركت خود به سمت رُشد و تغييرات خودمان حركت مي‌كنيم. آيا بلاتكليفي و بي‌خيالي و تنبلي باز هم در زنگي من جايي براي نقش بازي كردن دارد؟ امروز سپردن امور زندگي و اراده‌ی خود به خداوند مهربان معنايي وسيع‌تر از پشت به مشكلات كردن است و يا از آنها گذشتن و حل شدن خود به خودي مسائل برايم دارد. امروز خواست خداوند از من، جديت و نترسی در كارهاي روزمره و اجراي اصول برنامه‌ی خودیاری در زندگيم مي‌باشد. نياز امروز من باورهاي اصولي من در برنامه‌ی خودیاری و برگرفته از این اصول معنوی است!
در رفع مشكلات خداوند با من است!

11 اسفند
هر گاه ما اعضای الاتین با الانان ملاقات میکردیم . احساس شک و تردید داشتم . فکر نمیکردم یک فرد جوان بتواند به شیوه دیگری به من کمک کند . چون انها مطمئنا رفتاری بیمار گونه همانند والدین الکلی ام داشتند . با خودم فکر میکردم "اینجا هم دوباره همان وضع است " اما من تلقی بیمار گونه ای داشتیم ذهن من نه تنها نسبت به والدینم بلکه به تمام جوانان نیز بسته شده بود من با این طرز رفتار به جلسات امدم . بطوری که هیچ چیز یاد نمی گرفتم من قبل از اینکه موهبت های پیشنهادی الانان را بتوانم تشخیص دهم مجبور بودم با ناراحتی های قدیمی ام سر کنم . در اینجا مردمی بودند که میتوانستند بمن کمک کنند تا رنجشهای بر جا مانده از نوشیدن والدینم را بهبود بخشم و بمن کمک میکنند تا بدانم که این بخشی از دنیای من میباشد این شهامت و انظباطی بمن داد تا مانع کنار زدن هر فرد جوانی شوم چون شروع به تلاش کردم . توانستم ببینم که جوانان نیز انسان هستند . من حتی به این باور رسیدم که والدین ام بهترین کار هایی که میتوانند انجام میدهند و من می توانم عاشق انها باشم بدون اینکه انها را یا خودم را تغییر دهم


یادآوری امروز


الانان بمن کمک میکند تا همه چیز را انطور که هست ببینم . مردم در زندگی من به ان شیوه ای که من فکر میکنم باید باشند نیستند . با کمک الانان من می توانم انها را همانطور که هستند دوست داشته باشم نه انطور که فکر میکنم باید باشند دوست داشته باشم " زندگی حقیقتا یک داد و ستد همراه با ریسک است و اگر فردی حصار های زیادی در مقابل خطر (ریسک) قرار دهد . با محروم کردن زندگی خودش . به ان خاتمه می بخشد .
11اسفند
"نیرویی که ما را به این برنامه آورد هنوز هم با ماست و اگر به او اجازه دهیم به راهنمایی ما ادامه خواهد داد" کتاب پایه "
فقط برای امروز"نیروی برتر من را به سوی مسیر بهبودی هدایت نکرده است که به حال خود رها کند وقتی اضطراب حمله می کند قدمهای معینی را برای جستجوی ومراقبت وراهنمایی مداوم خداوند طی می کنم
اندیشه امروز a day at a time

این روزها اگر با تجربه جدیدی که نیاز به تلاش و صبر زیادی دارد مواجه شوم با اعتماد به نفس بیشتری با آن روبرو خواهم شد و بخاطر این امر از برنامه و رهنمودهای آن متشکرم . من ایمان آورده ام که خداوند در همه احوال با من است و در من و تمام افراد پیرامون من حضور دارد در نتیجه من حتی در میان غریبه ها احساس آرامش می کنم .
آیا من به همراهی ورشد خود با برنامه ادامه خواهم داد و به عشق و قدرت خداوند اطمینان خواهم داشت که در زندگی من حضور دارد ؟
آیا حضور خداوند و آرامش ناشی از این حضور را درتمام شرایط آشنا و جدید احساس می کنم؟
آیا اتکا به قدرت و حمایت خداوند اعتماد به نفس مرا تقویت خواهد کرد ؟
آیا من قادرم با اعتماد به حضور و توجه خداوندی بیاموزم که صادقانه با دیگران که چون من ، در روی این زمین سبز وجود خداوند را تجربه می کنند ارتباط برقرار نمایم ؟
آیا من یه دیگران اعتماد دارم ؟

" خداوند به من می آموزد که چگونه اعتماد کنم . "

کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت www.forum.banianbehboodi.irمجاز می باشد.