انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-دهم اسفند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
همه چیز! 10 اسفند

«بیماری ما متوقف شده است و اکنون همه چیز ممکن است. بیشتر و بیشتر روشنبین میشویم و آمادگی مواجهه با عقاید جدید در همه زمینههای زندگی خود را پیدا میکنیم.»

کتاب پایه

v

برای بسیاری از ما چند ماه یا چند سال اول در NA دوران شگفتانگیزی است. نسبت به آزمایش هر کاری تمایل پیدا میکنیم و دیدگان ما رو به شادیها و افقهای جدید باز میشود. سرانجام رها از اعتیاد فعال، در حالی که بهبودی ما تازه و شاداب است، همه چیز ممکن به نظر میرسد.

اما با تجربه کوتاه مدت پاکی، شاید پافشاری کمتری نسبت به اجرای برنامه داشته باشیم. شاید مانند زمانی که برای استفاده از تجربه دیگران تمایل داشتیم، اکنون به طور کامل چنین تمایلی را نداشته باشیم. ممکن است با چند نقص به ظاهر غیر قابل کنترل در شخصیت خود مواجه شده باشیم که خوشبینی بیحد و حصر اوایل دوران بهبودی ما را کاهش میدهد. کاملاً باور داریم همه چیز ممکن است.

چگونه میتوانیم اشتیاق خود نسبت به بهبودی را احیاء کنیم؟ برای آن دعا میکنیم؛ درباره آن مشارکت میکنیم؛ و برای دستیابی به اشتیاق مورد نیاز خود تلاش میکنیم. اعضایی با مدت زمان پاکی بیشتر یا کمتر از ما وجود دارند که از اشتیاقی که ما به دنبال آن هستیم، برخوردارند و اگر از آنها بخواهیم آن را با ما در میان گذارند، خوشحال خواهند شد. اما برای استفاده از تجربه آنها باید روشنبینی را تمرین کنیم و دوباره آموزشپذیر شویم. وقتی برای رویارویی با عقاید جدید آماده میشویم و برای امتحان آنها تمایل پیدا میکنیم، می‌بینیم برای باردیگر همه چیز ممکن به نظر میرسد.

v

فقط برای امروز: در بهبودی من، همواره چیزهای بیشتری برای آموختن و فردی برای آموختن از او وجود دارد. امروز برای رویارویی با عقاید جدید آماده میشوم و برای امتحان آنها تمایل پیدا میکنم. تا زمانی که هستم، میدانم همه چیز ممکن است.
10 اسفند
برخورد منطقي با خودم باعث رُشد و تغييراتم در برنامه مي‌باشند. امروز به ياد مي‌آورم كه بيشترين قسمت زندگي گذشته‌ام را در حال خودفريبي بودم. مي‌دانم كه اين كارم از روي غرور بي‌مورد و کاذبم بود. امروز به عنوان يك فرد وابسته سعي مي‌كنم، با تراز گرفتن از خود بدانم كه غرورم چقدر مانع در راه بهبودي و پیشرفت من قرار داده است. غرور ابزاري است جهت فرار از زير بار مسؤليت‌ها و مانعي است براي رُشد و بهبودي و دستيابي به اهداف برنامه‌ام. غرور باعث مي‌‌شود تا ضعف‌ها و نواقصم را پشت ماسك‌هاي مختلفي پنهان كنم. همين غرور دوستان بهبوديم را از من دور مي‌كند و مانعي جهت كمك به ديگران و كمك ديگران به من مي‌شود. آيا امروز فكر مي‌كنم كه در گروه رُشد كرده و ديگر نيازي به شركت در جلسات و مشاركت‌ها ندارم؟ آيا هنوز فكر مي‌‌كنم اگر به دوستي جهت دریافت كمك تلفن بزنم مزاحم او خواهم بود؟ غرور مي‌تواند به من اينطور القا كند كه من ديگر هیچ نيازي به جلسات و تماس با ديگران و راهنمای خودم و کارکرد قدمها ندارم. خداوندا: مرا از دست من نجات بده. آمین
غرور كاذب بزرگ‌ترين دشمن من است!

10 اسفند
اگر بلیط بخت ازمایی برنده میشدم همیشه در درجه اول . مشکلاتم را ترسیم میکردم هر کاری با ان همه پول ممکن بود !اما ایا اثرات الکلیسم را از زندگیم دور میکرد ؟ ایا باعث هشیاری الکلی میشد ؟ ایا خوشی ما را ضمانت میکرد ؟ ایا پول واقعا ان چیزی بود که من میخواستم ؟ نه...البته . که . نه . انچه که واقعا میخواستم داشتن یک احساس بهتر بود هیچ چیز نمی توانست همه مشکلات را از زندگی ام محو کند چون مشکلاتی وجود دارند که باید با انها زندگی کنم . تنها پاسخ واقعی جستجو ارامشی برای پذیرفتن چیزهایی است که نمیتوانم تغییر دهم . امروز میدانم وقتی به جلسات الانان میروم رها از هر تعهدی . ارامش من در دسترس است و سپس اصولی را که در انجا یاد میگیرم . در زندگی بکار میبرم . پول برای من ارامش نمیخرد . اگر همواره ثروتی بسوی من سرازیر باشد یکسری مشکلات و تصمیمات جدیدی دارم اما به عنوان یک عضو الانان که میتواند به اتکائ نیروی برتر با هر مشکلی که فرا رسد مواجه شود امروز احساس پرنده بودن میکنم .

یادآوری امروز

آرامش همواره برای من در دسترس است . اما این وظیفه من است که انها را در جایی که یافت میشود جستجو کنم "من اکنون سعی میکنم تا مشکلاتم را به نیروی برتر م واگذار کنم اما من راه حل ها را عملی میکنم و زمان وقوع ان را به او می سپارم .....
10 اسفند::بیماری ما متوقف شده است واکنون همه چیز ممکن است .بیشتر وبیشتر روشن بین می شویم وآمادگی مواجهه با عقاید جدید در همه زمینه های زندگی خود را پیدا می کنیم: کتابه پایه
چگونه می توانیم اشتیاق خود نسبت به بهبودی را احیا کنیم . برای آن دعا می کنیم در باره آن مشارکت میکنیم وبرای دستیابی به اشتیاق مرد نیاز خود تلاش می کنیم اعضایی با مدت زمان پاکی بیشتر یا کمتر از ما وجود دارند که از اشتیاقی که ما به دنبال آن هستیم بر خوردارند واگر از آنها بخواهیم آن را با ما در میان گذارند خوشحال خواهند شد برای استفاده از تجربه آنها باید روشن بینی را تمرین ودوباره آموزش پذیر شویم.
فقط برای امروز: دربهبودی من همواره چیز های بیشتری برای آموختن و فردی برای آموختن از او وجود دارد امروز برای رویارویی با عقاید جدید آماده می شوم وبرای آنها تمایل پیدا می کنم تا زمانی که هستم می دانم همه چیز ممکن است
اندیشه امروز a day at a time
قبل از آمدن به گروه و در حقیقت پیش از آشنا شدن با برنامه من از بحرانی به بحران دیگر رانده می شدم و مانند یک کشتی بدون ناخدا ناگزیر از غرق شدن بر روی صخره ها ی نومیدی و درماندگی خود بودم . امروز بر خلاف گذشته من از طرف خداوند راهنمایی می شوم . گاهی تنها پاسخ آرامش است و اطمینان به اینکه همه چیز به خوبی پیش می رود. اگر چه ایامی هست که من باید منتظر بمانم تا نتایج مشهود گردند .
آیا من باور دارم که سرانجام تمام کارها به صلاح افراد است ؟
آیا من انتظار دارم که خداوند بلافاصله پاسخ درخواستهای مرا بدهد ؟
آیا من می توانم که با صبر و متانت حضور خداوند را احساس کنم ؟
آیا من قادر به احساس گرما و آرامشی هستم که خداوند به نشانه اينکه من سر انجام انتخابهای درستی را انجام داده ام جهت اطمینان من ایجادکرده است ؟

" صبور باش پیام خداوند خواهد رسید"

کپی از این مطلب فقط باذکر نام سایت www.forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .