انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وچهارم مهر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
24 مهر سادهترین دعا

«...دعا فقط برای آگاهی از اراده خداوند و قدرت اجرای آن.»

قدم یازدهم

v

چگونه دعا کنیم؟ به خاطر تجربه محدود خود، بسیاری از ما حتی نمیدانیم چگونه شروع کنیم. اما این فرآیند نه دشوار است و نه پیچیده.

به خاطر اعتیاد به مواد، به معتادان گمنام آمدیم. اما پیش از آن، بسیاری از ما در زندگی شدیداً احساس سردرگمی میکردیم. ظاهراً گم شده بودیم و بدون داشتن راهنما در بیابانی بیراه پرسه میزدیم. دعا راهی برای کسب جهت در زندگی و قدرت دنبال کردن آن جهت است.

از آنجا که دعا نقش مهمی در بهبودی دارد، بسیاری از ما هر روز وقت معینی را به دعا اختصاص میدهیم و الگویی را برای این کار تعیین میکنیم. در این لحظات آرامشبخش، یا با صدای بلند و یا در سکوت با نیروی برتر خود صحبت میکنیم. افکار، احساسات و امور روزمره خود را در میان میگذاریم. از او میپرسیم: «از من میخواهی چه کاری انجام دهم؟» در همین حین تقاضا میکنیم، «لطفاً قدرت اجرای اراده خود را به من عطا کن.»

یادگیری دعا ساده است. "آگاهی از اراده او و قدرت اجرای آن" را درخواست میکنیم. با این کار، جهت و قدرت مورد نیاز خود برای انجام اراده خداوند را به دست میآوریم.

v

فقط برای امروز: لحظات آرامشبخشی را به "صحبت" با نیروی برتر خود اختصاص میدهم. جهت و توانایی مورد نیاز برای اجرای اراده او را درخواست میکنم.
تـو را نــیازمـندم

چــون معبـدی بـی نـاقـوسـم ، چـون کشـتیِ بـی بـادبان ، چـون قفـلـی بـدون کلیـدم ، وقـتـی کـه بـی « تـو » ام ، خــدایــا « تــو » را نیـازمنـــدم .
مي‌گويند سعادتمندترين افراد كساني هستند، كه پس از كاوش و جستجو دريافته‌اند، كه چگونه زندگي كنند و برای خود و دیگران سودمند باشند. در تجربيات گروهي ما توجه به نيرو و اميد همان چيزهايي هستند، كه به آن نياز داشتيم. اكنون با انتقال پيام به ديگران آن را تقويت مي‌كنیم. آيا هنوز هم مشغول تلف كردن انرژي زيادي به كساني هستم كه نمي‌خواهند تغيير و رُشد پيدا كنند؟ امروز مشاركت با ديگران برايم ارزشمند است، امروز به خاطر تجربياتي كه در مورد بيماريم پيدا كرده‌ام. بسيار با آرامش و شاد هستم. امروز ديگران را به خاطر شناختن بيماريم درك كرده و با آنها همدلي و همدردي مي‌كنم. امروز از سخت‌ترين ساعات زندگي گذشته‌ام تجربياتي به موفق و شیرینی دست آورده‌ام، كه باعث شده است. تا به خودم توجه بیشتری كنم و از خودم مراقبت بیشتری نمايم. من زاده‌ی ترس و برده‌ی عادتها هستم و در هر غفلتی که پیش می‌آید، در ابتدا می‌ترسم و سپس برای آرام کردن خودم به سمت وابستگی و هم‌وابستگی‌ها می‌روم. با این درست شود که در همان ابتدا از خداوند تقاضای کمک کنم. بزرگ‌ترين هديه به خود، توجه به خود است!
24مهرا از کتاب اندیشه امروز  a day at a time
در برنامه‌ به‌ اهميت‌ دعا و نيايش‌ پي‌ برده‌ايم‌ و بر طبق‌ رهنمودها سعي‌ كرده‌ايم‌ كه‌ ازطريق‌ دعا و نيايش‌ به‌ خداوند نزديكتر شويم‌. يكي‌ از مهمترين‌ دستاوردهاي‌ دعاروشن‌ شدن‌ فكر و آرامش‌ ذهن‌ است‌. بديهي‌ است‌ كه‌ يك‌ مغز آزاد و روشن‌ براي‌درك‌ حقيقت‌ آمادگي‌ بيشتري‌ دارد. با ذهني‌ روشن‌ و آرام‌ ما بهتر قادر خواهيم‌ بود كه‌نواقص‌ اخلاقي‌ خود را تشخيص‌ داده‌ و در رفع‌ آن‌ بكوشيم‌.آيا دعا و نيايش‌ را به‌ عنوان‌ يك‌ اصل‌ پذيرفته‌ام‌؟ آيا در زندگي‌ روزمره‌ جايگاه‌ويژه‌اي‌ را براي‌ انجام‌ مداوم‌ اين‌ امر در نظر گرفته‌ام‌؟ پروردگارا، مرا ياري‌ كن‌ تا ذهن‌ خود را از افكار زيانبار و منفي‌ پاك‌ گردانم‌. آيا دعا ونيايش‌ روزانه‌ مرا در دستيابي‌ به‌ حقيقت‌، اراده‌ و خواست‌ خداوند ياري‌ خواهد داد؟آيا من‌ درك‌ كرده‌ام‌ كه‌ تنها يك‌ ذهن‌ پاك‌ شده‌ از افكار واهي‌ قادر به‌ برقراري‌ ارتباط‌ باخداوند مي‌باشد؟آيا من‌ توصيه‌هاي‌ برنامه‌ را براي‌ انجام‌ دعا و نيايش‌ در زمانيكه‌ ذهن‌ آشفته‌ من‌ قادر به‌تفكر نيست‌ بكار مي‌بندم‌؟
«دعا پاك‌ كننده‌ ذهن‌ است‌»