انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیستم مهر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
20 مهر حق به جانب بودن

«وقتی به غیر قابل اداره بودن زندگی خود اقرار میکنیم ، مجبور به بحث درباره دیدگاه خود نیستیم.... دیگر مجبور نیستیم که همواره حق به جانب باشیم.»

کتاب پایه

v

هیچ چیز سریعتر از اجبار به "حق" به جانب بودن، ما را از صمیمیت و مودتی که میان اعضای انجمن NA وجود دارد، جدا نمیسازد. سست و متزلزل تظاهر میکنیم که فردی صاحب قدرت هستیم. در حالی که از احترام به نفس پایین رنج میبریم، با تحقیر دیگران برای بالا بردن شأن خود تلاش میکنیم. این روشها در بهترین حالت، ما را از دیگران دور میکنند؛ در بدترین حالت، موجب حمله از جانب دیگران میشوند. هر چه بیشتر سعی در تحت فشار قرار دادن دیگران برای اثبات حق خود میکنیم، بیشتر مرتکب اشتباه میشویم.

برای حفظ امنیت، مجبور نیستیم حق به جانب باشیم؛ مجبور نیستیم تظاهر کنیم پاسخ همه پرسشها را در اختیار داریم تا دیگران ما را دوست داشته باشند یا به ما احترام بگذارند. هیچ یک از ما پاسخ همه پرسشها را در اختیار نداریم. برای پر کردن خلأیی که در فهم ما از مسائل وجود دارد، به کمک نیرویی برتر از خود نیاز داریم تا عجز شخصی ما را جبران نماید. وقتی چیزهایی را که میدانیم به دیگران ارائه میدهیم، به چیزهایی که نمیدانیم اقرار میکنیم و به دنبال یاد گرفتن از همقطاران خود هستیم، با دیگران به آسانی زندگی میکنیم. وقتی از تکیه بر نیروی خود دست میکشیم و به خداوندی که در بهبودی از او شناخت پیدا کردهایم، تکیه میکنیم، با امنیت درونی زندگی میکنیم.

مجبور نیستیم همواره "حق" به جانب باشیم، صرفاً بهبود پیدا میکنیم.

v

فقط برای امروز: خداوندا، به عجز و غیر قابل اداره بودن زندگی خود اقرار میکنم. به من کمک کن در زندگی خود با دیگران منصفانه رفتار کنم و برای راهنمایی و قدرت به تو وابسته باشم.
"در همه سفرهای دور و نـزدیـک ، موطـن خـود را از یـاد مـبـر !

مـو طن تو در درونـت اسـت ."
امروز اعتقاد دارم كه زندگي امروزم بر پايه‌اي از اعمال كوچك ولي هدف‌دار و ريسك‌هاي كوچك و جزئي که برگرفته از تلاش‌های روزانه‌ی من براي بهتر زندگي كردن مي‌باشد. امروز كارهاي كوچك و قابل اجرا مثل قدم‌هاي كوتاه ولی موفق برداشتن در طي امروز مي‌توانند، خيلي بهتر از ريسك‌ها و تلاش‌هاي بدون هدف و یا اهداف بزرگ و غیرقابل اجرا، مانند زندگي گذشته‌ام می‌توانند خیلی مؤثر باشند. آگاهي امروزه من ازاصول برنامه‌ی خودیاری مرا آرامتر از قبل مي‌كند. با اين اصول اگر به يك مشكل تازه برخورد مي‌كنم، سعي مي‌نمایم كه مشورت با راهنما و دوستان بهبودي سرنخ را در هر كجا كه قرار دارد، را پيدا كنم و براي حل آن كوشش نمایم. آيا امروز سعي مي‌كنم از تجربه‌ی ساير دوستان در برنامه استفاده كنم؟ امروز مي‌دانم كه مشكلات براي رفع کردن و مسائل برای حل شدن درست شده‌اند. ولي بعضي از مشکلات و رفع آن‌ها، تنها به دست خداوند قابل درست شدن هستند. امروز در زندگيم يك سري وقايع دردناك اتفاق مي‌افتد كه در وقت خودش براي بقاي خودم آن را رفع و مسائل را حل خواهم كرد. طولاني‌ترين سفر با قدم اوّل شروع مي‌شود!
20مهر از کتاب اندیشه امروز  a day at a time
شخص‌ چگونه‌ قادراست‌ كه‌ اراده‌ و زندگي‌ خود را به‌ پروردگاري‌ كه‌ خود درك‌ كرده‌است‌ بسپارد؟ براي‌ رسيدن‌ به‌ اين‌ مرحله‌ و تسليم‌ به‌ خواست‌ خداوند تنها يك‌ شروع‌ لازم‌ است‌. هرچند كوچك‌ از لحظه‌اي‌ كه‌ ما اراده‌ مي‌كنيم‌ كه‌ زندگي‌ خود رابه‌ خواست‌ خداوندواگذار نمائيم‌ درحقيقت‌ خود رابيمه‌ كرده‌ايم‌. ما درگذشته‌ زدگي‌ و اراده‌ خود رابه‌دست‌ مواد مخدر سپرده‌ بوديم‌ و ديديم‌ كه‌ حاصل‌ جز ويراني‌، رنج‌ و اندوه‌ نداشت‌.گاهي‌ به‌ نظر مي‌رسدكه‌ اراده‌ مانعي‌ در راه‌ اين‌ تسليم‌ و واگذاري‌ ايجاد نمايد ولي‌تمرينات‌ ارادي‌ مكرر ما را گام‌ به‌ گاه‌ به‌ سمت‌ انجام‌ اين‌ اصل‌ هدايت‌ مي‌نمايد. آيا خداوند مرا راهنمايي‌ خواهد كرد كه‌ چگونه‌ سلامتي‌ خود را از طريق‌ برنامه‌بازپروري‌ بازيابم‌؟ آيا من‌ هر روز صبح‌ كه‌ از خواب‌ بر مي‌خيزم‌ از داوند مي‌خواهم‌ كه‌ در طول‌ روزراهنما و حامي‌ من‌ باشد؟ آيا در ايمان‌ به‌ خواست‌ خداوند آنقدر اعتماد دارم‌ كه‌ تنها براي‌ آگاهي‌ از اين‌خواست‌ دست‌ به‌ دعا بردارم‌ و درخواست‌ نمايم‌ تا به‌ من‌ قدرت‌ اجراي‌ آنرا تفويض‌نمايد.
«خواست‌ خداوند بر رستگاري‌ انسان‌ است‌»
20مهر از کتاب اندیشه امروز  a day at a time