انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-هجدهم مهر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
18 مهر عواقب

«قبل از اینکه پاک شویم، اکثر اعمال ما از روی اجبار بود. امروز، اسیر

این نوع طرز فکر نیستیم.»

کتاب پایه

v

آیا تا به حال به انجام کاری وسوسه شدهاید که از عواقب خطرناک آن مطلع باشید. آیا تا به حال فکر کردهاید کاری که شما به انجام آن وسوسه شدهاید، چقدر به شما صدمه خواهد زد و با این وجود به کار خود ادامه دهید؟

گفته شده که برای هر عملی عواقبی وجود دارد. قبل از اینکه پاک شویم، بسیاری از ما صرفاً به این مسئله اعتقاد نداشتیم. اما اکنون دقیقاً میدانیم این مسئله به چه معناست. وقتی عملی را انجام میدهیم میدانیم که باید تاوان عواقب آن را بپردازیم. وقتی به خوبی میدانیم مایل به پرداخت تاوان کاری نیستیم، دیگر نمیتوانیم ندانسته تصمیم به انجام آن بگیریم.

برای هر عملی پاداش و تاوانی وجود دارد. اگر مایل به پرداخت تاوان کاری هستیم، انجام این کار علیرغم عواقب آن درست است، اما همیشه تاوانی برای پرداخت وجود دارد.

v

فقط برای امروز: قبل از اینکه به انجام عملی اقدام کنم، درباره عواقب آن فکر میکنم.
علت خشم چیست؟
عدم تعادل در درون.
اگر با خود در آرامش هستی،
هیچ چیز نمی تواند تر آشفته کند.
هیچ چیز نمی تواند ترا آزرده سازد.
هیچ چیز نمی تواند ترا به خشم آورد.
جویای آرامش درونی باش.
هرگاه ذهنت از خداوند دور می شود،آن را به دامان نیلوفرینش باز گردان.
درخواست عشق و دوست داشتن و دوست داشته شدن از يك فرد هم‌وابسته مثل درخواست صحبت از يك فرد لال و بی‌احساس است. يك فرد هم‌وابسته اسير تمايلات بيمارگونه‌ی خود برای اسارت کردن و اسارت شدن مي‌باشد. از اين رو قادر نيست عشق و دوست داشتن را به كسي هديه دهد. امّا نوعی از روابط را نشان می‌دهد که همه او را عاشق و دوستدار می‌دانند. ما گاهي نياز داريم در مواقع بحراني و خطرناك مورد حمايت واقع شويم و يا در حالت بيماري و استرس و مشكلات ما را دلداري دهند و حمايت كنند. يك فرد هم‌وابسته ممكن است اين كمك‌ها را به نوعي سليقه‌اي انجام دهد. مثلاً: با انتقال ترس و بدبيني و منفي‌نگري و توقعات بيماري خودش. عشق و دوست داشتن از راه‌هاي مختلفي ابراز مي‌شود. كساني كه هم‌وابستگي دارند قادر نيستند اين احساسات را به شكلي كه ما دوست داريم بيان كنند. اكثر ما به دليل كمبود عشق و دوست داشتن به طرف وابستگي‌ و هم‌وابستگی‌ها كشيده شده‌ايم. اكنون با حمايت و تشويق يكديگر ياد مي‌گيريم كه قدرت عشق و دوست داشتن را به هم هديه كنيم. ما امروز به جاي درك شدن درك مي‌كنيم و به جاي فهميده شدن مي‌فهميم. جمله‌ی دوستت دارم را فراموش نكن!
18مهر از کتاب اندیشه امروز  a day at a time
برنامه‌ به‌ من‌ آموخته‌ است‌ كه‌ فلسفه‌ وجودي‌ تمام‌ تغييرات‌ درمن‌ ميل‌ به‌ رشد كردن‌در جهت‌ بهتر و حرت‌ از «بودن‌» به‌ «شدن‌» است‌. براي‌ رسيدن‌ به‌ جايگاه‌ رفعي‌انساني‌ خود من‌ بايد آمادگي‌ آنرا داشته‌ باشم‌ كه‌ تمام‌ اقداماتي‌ را كه‌ لازمه‌ اين‌ سفراست‌ انجام‌ دهم‌ و مسئوليت‌ هايش‌ را پذيرا باشم‌. اراده‌ و خواست‌ من‌ قادر است‌ كه‌مرا در اين‌ تحول‌ و دگرگوني‌ ياري‌ دهد. درطول‌ دوران‌ اعتياد بسياري‌ از ما بدون‌توجه‌ به‌ جوهر انساني‌ خود چهره‌اي‌ از خود را به‌ نمايش‌ گذارده‌ايم‌ كه‌ هيچ‌ شباهتي‌با چهره‌ انساني‌ ندارد. آيا اراده‌ و خواست‌ من‌ بر استفاده‌ از توانائيهايم‌ در جهت‌ رسيدن‌ به‌ يك‌ زندگي‌ آرام‌ وبي‌ دغدغه‌ مي‌باشد؟ آيا من‌ قادر خواهم‌ بود كه‌ تجربيات‌ خود را از گذتشه‌ به‌ گونه‌اي‌ مثبت‌ در زندگي‌جديد خود مورد استفاده‌ قرار دهم‌؟ خداوندا، مرا ياري‌ كن‌ و بمن‌ نيروي‌ آنرا ارزاني‌ كن‌ تا بتوانم‌ كه‌ با رشد كردن‌ و تغييركردن‌ و بكاربستن‌ اصول‌ و رهنمودهاي‌ برنامه‌ در كليه‌ مراحل‌ زندگي‌ در جهت‌خواست‌ و اراده‌ تو گام‌ بردارم‌.
«من‌ مي‌دانم‌ كه‌ مي‌خواهم‌ و مي‌دانم‌ كه‌ مي‌توانم‌»
18مهر از کتاب اندیشه امروز  a day at a time