انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-شانزدهم مهر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

16 مهر الگوی جدید زندگی

«اگر از چیزی که داریم استفاده نکنیم، آن را ازدست خواهیم داد.»

کتاب پایه

v

اعتیاد به زندگی ما الگو و به همراه آن معنایی بیشک بیمارگونه و تاریک داد. ولی به هر حال یک معنا داد. برنامه بهبودی معتادان گمنام به ما الگوی جدیدی برای زندگی ارائه میکند تا آن را با برنامههای قدیمی خود جایگزین کنیم. با این الگوی جدید، معنای جدیدی حاکی از روشنی و امید وارد زندگی ما میشود.

این الگوی جدید زندگی چیست؟ به جای انزوا، مصاحبت به دست میآوریم. به جای زندگی کورکورانه و تکرار مداوم اشتباهات گذشته، مرتب خود را بررسی میکنیم و برای حفظ رشد چیزهایی که به ما کمک میکند و کنار گذاشتن چیزهایی که به ما کمک نمیکند، از آزادی برخورداریم. به جای تلاش مداوم برای گذران زندگی با تکیه بر نیروی محدود خود، رابطهای آگاهانه را با نیرویی مهربان و برتر از خود برقرار میکنیم.

زندگی ما باید الگویی داشته باشد. برای حفظ بهبودی باید الگوهای جدیدی را که برنامه به ما آموخته، حفظ کنیم. از طریق توجه منظم به این الگوها، رهایی خود از بیماری کشنده اعتیاد را تداوم میبخشیم و معنایی را که بهبودی در زندگی ما به وجود آورده، حفظ میکنیم.

v

فقط برای امروز: الگوی جدیدی را در زندگی خود شروع میکنم: مراقبت منظم از بهبودی خود.
برای چه متولد شده ام؟
برای آنکه بیاموزم خواست وکار خدا را در آرامش و خاموشی به انجام رسانم.
امروز سعي مي‌كنم كه از زاويه‌ی بهتري به زندگي و جهان پيرامونم نگاه كنم. با نگرش بهتر از زاویه‌ی اصولی اطمينان دارم، كه اگر اين روش را ادامه دهم دلايل فراواني براي رضايت خاطر و سپاسگزاري خواهم داشت. خدا را شکر که برای روشن بینی دوستان قدیمی را در برنامه می‌بینم که با این روش موفق هستند. آيا هنگام فكر كردن به نقاط منفي و توجه به قسمت خالي ليوان قادر هستم به راه خودم با اصول برنامه ادامه دهم؟ آيا متوجه هستم كه با رهايي از دام افكار و رفتارهای ناسالم منفي و كمبودها، انرژي مثبت بيشتري كسب مي‌كنم؟ امروز مي‌دانم كه خودم به تنهايي نمي‌توانم بار تمام مشكلات و ناراحتي‌ها را به دوش بكشم و موفق شوم. امروز مي‌خواهم با كمك يك نفر دیگر در برنامه كه مورد اعتماد من مي‌باشد، به تمام داشته‌هايم هر چند كوچك نگاه كنم و با قرار دادن هر آن‌چه كه دارم دركنار همديگر كه می‌گذارم، مي‌دانم از الطاف و رحمت خداوند مي‌باشد شكرگزاري مي‌كنم. آيا احساس خوب، قدرت تفكر كردن، داشتن راهنما و دوستان خوب جلسه‌ای هديه‌ی خداوند برای من است؟ قدرت حق انتخاب داشتن هديه‌ی خداوند است!
16مهر از کتاب اندیشه امروز  a dat at a time
يكي‌ از بزرگان‌ در جايي‌ گفته‌ است‌: «آدم‌ خردمند بيشتر گوش‌ مي‌كند». من‌ اگر به‌معناي‌ واقعي‌ تلاش‌ كنم‌ كه‌ بدون‌ آنكه‌ در صدد قضاوت‌ و داوري‌ باشم‌ بيشتر گوش‌كنم‌ بدون‌ شك‌ بهبودي‌ من‌ روند سريعتري‌ خواهد داشت‌. اگر در اين‌ گوش‌ كردنها من‌توجه‌ خود را بيشتر بر روي‌ عقايد و احساسات‌ پشت‌ كلمات‌ متمركز كنم‌ تا شخصي‌كه‌ صحبت‌ مي‌كند مطمئناً از اين‌ مسأله‌ بيشتر بهره‌مند خواهم‌ گشت‌. گوش‌ كردن‌ بايد توأم‌ با تواضع‌ و فروتني‌ باشد و هميشه‌ بايد چنين‌ انگاشت‌ كه‌خداوند از طريق‌ يكي‌ از مخلوقات‌ خود با ما سخن‌ مي‌گويد. آيا هنوز نگرش‌ معتادگونه‌ مانع‌ از شنيدن‌ پيشنهاداتي‌ مي‌شود كه‌ ديگران‌ به‌ من‌مي‌كنند؟ پروردگارا، به‌ من‌ كمك‌ كن‌ تا با دقت‌ و تواضع‌ به‌ سخنان‌ دوستانم‌ در گروه‌ گوش‌ فرادهم‌. آيا من‌ افراد را بخاطر گفته‌ هايشان‌ و سطح‌ علمي‌ گفته‌ هايشان‌ مورد ارزيابي‌ وقضاوت‌ قرار داده‌ و آنها را طبقه‌ بندي‌ مي‌كنم‌؟ آيا من‌ قادر خواهم‌ بود كه‌ سخنان‌ خداوند را در خلال‌ گفتار دوستانم‌ در گروه‌بشنوم‌؟
«به‌ سخنراني‌ گوش‌ كن‌ نه‌ به‌ سخنران‌»
16مهر از کتاب اندیشه امروز  a dat at a time