انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-هفدهم مهر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نظم 17 مهر

«بر نظم دادن به کار خود تأکید میکنیم، زیرا این کار موجب آسایش ما میشود.»

کتاب پایه

v

تمرکز بر آنچه دیگران انجام میدهند، میتواند ما را برای مدت کوتاهی از اجبار به بررسی خودمان رها سازد. اما یکی از جنبههای موفقیت ما در معتادان گمنام حصول اطمینان از منظم بودن کار خودمان است. پس با این وجود، "نظم دادن به کار خود" به چه معناست؟

بدین معناست که قدمهایی را کار کنیم که به ما امکان بررسی نقش خود را در روابط خود با دیگران میدهد. وقتی با فردی مشکل داریم، میتوانیم برای پیدا کردن نقش خود در آن مشکل ترازنامه خود را تهیه کنیم. با کمک راهنما سعی در حل آن مشکل میکنیم. سپس، هر روز به تهیه ترازنامه خود ادامه میدهیم تا از تکرار همین اشتباهات در آینده اجتناب کنیم.

این کار نسبتاً ساده است. طوری با دیگران رفتار میکنیم که دوست داریم دیگران نیز این طور با ما رفتار کنند. وقتی به آنها جبران خسارت مدیون هستیم، فوراً دین خود را ادا میکنیم. وقتی هر روز زندگی خود را به مراقبت نیروی برتر خود میسپاریم، میتوانیم از عمل کردن بر اساس اراده شخصی که مختص اعتیاد فعال است، دوری کنیم. تحت هدایت نیرویی که بهترین را برای همه میخواهد، روابط ما با دیگران مطمئناً بهتر خواهد شد.

v

فقط برای امروز: به کار خود نظم میدهم. امروز، نقش خود را در مشکلات زندگی خود بررسی میکنم. اگر مدیون به جبران خسارت هستم، دین خود را ادا میکنم.
دادگاه وجدان،برتر از هر دادگاهی ست.
مراقب باشید که به نفع شما رای دهد.
امروز ممكن است قادر به انجام آنچه از من مي‌خواهند نباشم و یا انتظاری که از من دارند برآورد نشود. به من گفتند در چنین حالت سخت نگیر، اين يك امر طبيعي است، زيرا هيچ كس قادر نيست همه آنچه را كه اصول برنامه می‌گوید و مي‌خواهد به ما داده شود. اگر ما دست از اصرار و پافشاري در برآوردن نيازهاي‌مان برداريم، به مرور آن اتفاق قشنگ واقع خواهد شد. در خواهيم يافت كه بهبودي و صلح و آشتي و آرامش در دستان‌مان قرار دارد. امروز اصول برنامه‌ی خودیاری و نيروي برتر قدرت مرا در حالت‌هاي بیماری و بحراني و وضعيت‌هاي نااميد كننده ياري مي‌كند. بمرور ياد مي‌گيرم كه بايد از اين قدرت براي تغيير دادن روش و رفتار نا متعادل خود سود ببرم. امروز اكثر ما در برنامه منبعي غير قابل تصور از عشق و انرژي را يافته‌ايم، كه تمام نشدني است و هر چقدر ما جنبه داشته باشيم و برای ایجاد تمايل برای رُشد پیدا کردن و تغيير دادن خودمان نشان دهيم، مطمئناً ما را ياري مي‌دهد. نيازهاي‌مان را مهم و خودمان را در خور و لايق عشق خداوند بدانيم و به احساسات خودمان احترام بگذاریم! توقع زياد از خودت نداشته باش!
 17مهر  a day at a time  از کتاب اندیشه امروز 
زمانيكه‌ با شرايط‌ و موقعيت‌هايي‌ روبرو مي‌شويم‌ كه‌ برخلاف‌ ميل‌ ماست‌ چگونه‌مي‌توانيم‌ باور داشته‌ باشيم‌ كه‌ همه‌ چيز با هم‌ در جهت‌ خوبي‌ كار مي‌كند؟ در اين‌حالت‌ شايد ما نيازمند آن‌ باشيم‌ كه‌ مجدداً از خود سوال‌ كنيم‌: كه‌ «ايمان‌ چيست‌؟»حقيقت‌ و عشق‌ ستونهايي‌ هستند كه‌ ايمان‌ برآن‌ استواراست‌.اگر انتخاب‌ كنيم‌ ايمان‌ داشته‌ باشيم‌ و اگر انتخابم‌ ا داشتن‌ ايمان‌ باشد پذيرفتن‌ اينكه‌در پس‌ هر اتفاقي‌ خواست‌ خداوند كه‌ بر خوبي‌ و چيزهاي‌ خوب‌ استوار است‌ بسيارساده‌ مي‌باشد آيا من‌ انتخاب‌ خود را كرده‌ام‌؟ آيا من‌ بخاطر حق‌ انتخابي‌ كه‌ خداوند به‌ من‌ داده‌ است‌ سپاسگزار هستم‌؟ آيا ايمان‌ من‌ كه‌ زاييده‌ تمام‌ اعتقادات‌ و باورهاي‌ من‌ درباره‌ قدرتي‌ برتر مي‌باشدموجبات‌ نزديكي‌ من‌ با خداوند را فراهم‌ آورده‌ است‌؟ آيا من‌ بخاطر قدرتي‌ كه‌ ازطريق‌ ايمان‌ مرا به‌ پيش‌ مي‌راند سپاسگزار خداوند هستم‌؟ آيا من‌ خود رابا اعتماد كامل‌ به‌ خواست‌ خداوند واگذار كرده‌ام‌ و اطمينان‌ دارم‌ كه‌ درپس‌ رنجهاي‌ امروز شادماني‌ و نشا فردا وجود دارد و همه‌ چيز در جهت‌ تحقق‌ اراده‌خداوند انجام‌ وظيفه‌ مي‌نمايد؟ آيا من‌ از انتخاب‌ خود راضي‌ هستم‌؟
«با ايمان‌ هيچ‌ چيز غير ممكن‌ نيست‌»
17مهر  a day at a time  از کتاب اندیشه امروز