انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-پانزدهم مهر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
وابستگی به نیروی برتر خود 15 مهر

«به عنوان معتادان در حال بهبودی، متوجه میشویم که هنوز وابسته هستیم، اما این وابستگی از چیزهای اطراف ما به خداوندی مهربان و قدرت درونی حاصل از برقراری رابطه با او تغییر یافته است.»

کتاب پایه

v

بسیاری از معتادان به نافرمانی عادت کردهاند. نمیخواهیم به کسی یا چیزی و خصوصاً به خداوند وابسته باشیم. تصور میکردیم حسن مصرف به این است که به ما قدرت میدهد هر کسی که میخواهیم باشیم و هر طوری که میخواهیم احساس کنیم. اما بهایی که به خاطر این آزادی واهی پرداختیم، نوعی وابستگی، فراتر از بدترین کابوسهای ما بود. مصرف به جای اینکه به ما آزادی دهد، ما را اسیر خود کرد.

وقتی به معتادان گمنام آمدیم، فهمیدیم که وابستگی به خداوند نباید به معنایی که تصور میکردیم باشد. بله، اگر میخواستیم آرامش خود را دوباره به دست آوریم، باید از "نیرویی برتر از خود" طلب کمک میکردیم. اما میتوانستیم درک خود از این نیرو را انتخاب کنیم—حتی میتوانستیم این درک را خود به وجود آوریم. فهمیدیم که وابستگی به نیرویی برتر، ما را محدود نمیکند؛ بلکه ما را آزاد میسازد.

قدرتی که در بهبودی پیدا میکنیم، قدرتی است که خود بدان نیاز داشتیم. عشقی است که میترسیدیم به خاطر آن به دیگران وابسته شویم. احساس هدفمندی است که هرگز نداشتیم، هدایتی است که نمیتوانستیم برای درخواست آن به اندازه کافی فروتن باشیم یا به دیگران برای بخشیدن آن اعتماد کنیم. این قدرت همه این چیزهاست و به خود ما تعلق دارد. امروز، از اینکه به نیرویی برتر وابستهایم، سپاسگزاریم.

v

فقط برای امروز: به عشق و قدرت درونی وابسته هستم که آن را از خداوندی که درک میکنم، دریافت مینمایم.
آیا به جستجوی آرامش هستید؟
مقاومت نکنید.راه پذیرش را دنبال کنید.
وقتی اندوهی را بپذیرید مانند گُلی که زیر پا له شده است،عطر خودرا ساطع خواهید کرد.
به من گفته‌اند که بهبودي يك روند روزانه است، كه هر روز كسب مي‌شود. به دست آوردن دوباره و مرمت و بازسازي گذشته‌ام و جبران آن‌چه تاکنون خسارت زده‌ام، دريك روز و حتي يك سال امكان ندارد. اعتمادبه نفس و بهبودی پيدا كردن زمان مي‌خواهد. تغيير كردن و رَشد پیدا كردن و التيام زخم‌هاي كهنه نياز به زمان دارد و برای این‌کارها باید صبر داشت! براي رسيدن به بهبودي هیچ راه حل فوري مانند: قهوه و چايي فوري وجود ندارد. همه‌ی ما در گذشته روزهاي سياه و دردناك داشته‌ايم. آن‌چه كه ما را در بهبودي كمك مي‌كند و روند مرحله‌اي و آرام ما به سمت روزهاي بهتر است! امروز من دقيقاً همان جايي هستم كه بايد باشم. نه کمتر و نه بیشتر، عجله و شتاب و بي‌تفاوتي به اصول برنامه باعث درجا زدن و هلاكت ما در وابستگی‌های جدیدتر هم مي‌شود. فقط برای امروز به هر ترتيبی که شده است و با هر مشكلي که دارم به سمت بهبودي حركت مي‌كنم. با اعتماد كردن به خداوند، وقت و زمان لازم را به خودم مي‌دهم. فقط براي امروز به آن چه توانايي دارم فكر مي‌كنم! هرکسی به اندازه‌حجم تحملش در برنامه رُشد می‌کند، من هم روئین‌تن نیستم. ما در انتظار تسكين فوري نيستيم!
15مهر از کتاب اندیشه امروز
بسياري‌ از ما هنگاميكه‌ برنامه‌ را آغاز كرديم‌ اعلام‌ داشتيم‌ كه‌ به‌ مذهب‌ و خداونداعتقادي‌ نداريم‌. اراده‌ ما كه‌ برعدم‌ اعتقاد ما شكل‌ گرفته‌ بود چنان‌ قدرتمند بود كه‌ به‌ما اجازه‌ اينكه‌ با فكري‌ باز وجود خداوند را تجربه‌ كنيم‌ را، نمي‌داد. خوشبخاتانه‌تمام‌ نيروهي‌ سازنده‌اي‌ كه‌ براساس‌ ايمان‌ و اراده‌ خداوند استواراست‌ در طول‌ برنامه‌به‌ ما كمك‌ كرد تا آرام‌، آرام‌ دنياي‌ شگفت‌انگيز ايمان‌ را كشف‌ كنيم‌. اين‌ دنيا از روزاول‌ وجود داشت‌ اما شعور بيمار گونه‌ ما كه‌ بر اساس‌ باورهاي‌ نادرست‌ عمل‌ مي‌كردمانعي‌ بود در جهت‌ ديدن‌ و پذيرش‌ آن‌.آيا لجاجت‌ و سرسختي‌ هنوز گاهي‌ مانع‌ ازآنست‌ كه‌ من‌ قدرت‌ خوبيها را كه‌ درايمااست‌ درك‌ كنم‌؟ من‌ از خداوند بخاطر اينكه‌ شانس‌ دوباره‌اي‌ بمن‌ داد و مرا در موقعيتي‌ قرار داد كه‌ايمان‌ و اعتقاد را تجربه‌ كنم‌ سپاسگزارم‌. آيا من‌ درك‌ كرده‌ام‌ كه‌ از دست‌ دادن‌ ايمانم‌ نتيجه‌ عملكرد خود من‌ بوده‌ است‌ وتأثيري‌ در ميزان‌ عشق‌ وعلاقه‌ خداوند به‌ من‌ نداشته‌ است‌؟ آيا بخاطر شانس‌ ديگري‌ ك‌ بمن‌ داده‌ شده‌ و بخاطر فرصتي‌ كه‌ بتوانم‌ دوست‌ بدارم‌ ودوستم‌ بدارند شاكر هستم‌؟
«خواست‌ را جايگزين‌ بي‌ اعتقادي‌ كن‌»