انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-چهاردهم مهر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
14 مهر جبران خسارت بدون توقع

«پیشبینی درباره جبران خسارت میتواند مانع بزرگی هم در تهیه فهرست و هم در پیدا کردن تمایل باشد.»

کتاب پایه

v

قدم هشتم از ما میخواهد برای جبران خسارت از همه افرادی که به آنها صدمه زدهایم، تمایل پیدا کنیم. وقتی به این قدم میرسیم، شاید از اینکه نتیجه جبران خسارتهای ما چه خواهد بود، متحیر شویم. آیا مورد بخشش واقع میشویم؟ آیا از هر گونه احساس گناه مداوم رهایی مییابیم؟ یا آیا از سوی افرادی که به آنها صدمه زدهایم، تنبیه و شکنجه میشویم؟

اگر انتظار دریافت پاداشهای روحانی قدم هشتم و نهم را داریم، باید از تمایل خود به طلب بخشش صرف نظر کنیم. اگر از کارکرد این قدمها انتظار نتیجه خاصی را داشته باشیم، احتمالاً از نتیجه بسیار دلسرد خواهیم شد. باید از خود بپرسیم آیا همه امید ما به بخشش از سوی طرف مقابل که از او جبران خسارت میکنیم، بسته شد. یا شاید امیدواریم بدهی ما از سوی طلبکار مهربانی که از شنیدن ماجرای بداقبالی ما اشک در چشمانش جمع میشود، بخشیده شود.

برای جبران خسارت صرف نظر از نتیجه آن باید تمایل داشته باشیم. جبران خسارت را میتوانیم پیشبینی کنیم، اما نتایج آن را نمیتوانیم پیشبینی کنیم. اگرچه ممکن است از سوی فردی که به او جبران خسارت مدیون هستیم، کاملاً بخشیده نشویم، اما یاد میگیریم که خود را ببخشیم. در این فرآیند، متوجه میشویم دیگر مجبور به تحمل بار سنگین گذشته نیستیم.

v

فقط برای امروز: از هر گونه پیشبینی درباره افرادی که به آنها جبران خسارت مدیون هستم، صرف نظر میکنم.
آیا به جستجوی آرامش هستید؟
مقاومت نکنید.راه پذیرش را دنبال کنید.
وقتی اندوهی را بپذیرید مانند گُلی که زیر پا له شده است،عطر خودرا ساطع خواهید کرد.
فقط براي امروز براي كسب موفقيت دركارهايم از اصول برنامه‌ی خودیاری سود خواهم برد. سعي مي‌كنم از تمام توانايي‌هايم که در اثر کارکرد قدمها و اجرای این اصول به خوبي استفاده كنم. امروز از خداوند به خاطر قدرت تشخيص تمام چيزهايي كه دارم سپاسگزارم. امروز تا وقتي كه از خداوند درخواست كمك مي‌كنم، قدرت من نامحدود است و اين قدرت مي‌تواند موجبات رهايي و نجات من از مشكلات و حل مسائل شود. امروز به مسائل و مشكلات حساسيت كمتري نشان مي‌دهم و انرژي مثبتی كه حاصل ارتباط با خداوند و پیشبرد خدمتگزاري در من مي‌باشد، را صرف وجود خود و ديگران مي‌كنم. امروز امكانات شگفت‌انگيزي كه در برنامه به من داده شده است، باعث شده تا خود و پيرامون خود را بهتر از قبل شناسايي كنم. آيا هنوز هم فكر مي‌كنم همه چيز در دنيا عليه من است؟ قدرت امروز ما از قدرت بی‌کران و بي‌اندازه و خارج از حد و تصور خداوند گرفته شده است. آیا می‌دانم انسان هستم و به خاطر خلقت معنویم باید دستم در دستان خداوند باشد تا بتوانم زندگی کنم؟ من سال‌ها عمله‌ی ابلیس بودم، مگه چه به دست آوردم؟ قدرت خداوند، قدرت زندگي ما است!
فقط برای امروز انجمن کدا  14 مهر

 
14مهر از کتاب اندیشه امروز
تعداد اندكي‌ از ما آگاهي‌ داريم‌ كه‌ واقعاً چه‌ مي‌خواهيم‌ و تقريباً هيچكس‌ ازمانمي‌داند كه‌ بهترين‌ چيز براي‌ ما چيست‌. فقط‌ خداوند است‌ كه‌ خير و صلاح‌ ما رامي‌داند و اين‌ حقيقتي‌ است‌ كه‌ ما بايد عليرغم‌ تمام‌ ياغيگري‌ و خود محوري‌ آنرابپذيريم‌. از امروز من‌ فقط‌ براي‌ درخواست‌ راهنمايي‌ دعا خواهم‌ كرد و فكر روشني‌كه‌ بتواند آنرا تشخيص‌ دهد. من‌ از درگاه‌ خداوند درخواست‌ مي‌كنم‌ تا به‌ من‌ قدرتي‌ارزاني‌ كند تا بتوانم‌ كه‌ به‌ خواست‌ او جامه‌ عمل‌ بپوشانم‌.من‌ با تمام‌ نيرو تلاش‌خواهم‌ كردن‌ كه‌ تمام‌ تصميمات‌ زندگيم‌ را كه‌ در جهت‌ اراده‌ و خواست‌ خداوندي‌است‌ عملي‌ سازم‌. آيا من‌ با فرض‌ اينكه‌ چه‌ چيزهايي‌ براي‌ من‌ مفيد است‌ با خداوند چانه‌ مي‌زنم‌؟ من‌ بخاطرخواهم‌ داشت‌ كه‌ تصميمات‌ خداوند براي‌ من‌ هميشه‌ مفيدتر از روشهاي‌خودم‌ بوده‌ است‌ و درزماني‌ كه‌ مقرر شده‌ و به‌ آن‌ احتياج‌ دارم‌ اتفاق‌ خواهد افتاد. آيامن‌ قادر خواهم‌ بود كه‌ به‌ خواست‌ خداوند گوش‌ فرا دهم‌ و بخاطرداشته‌ باشم‌ كه‌زندگي‌ امروز من‌ و وضعيت‌ كنوني‌ تماماً نيجه‌ انتخاب‌ من‌ بوده‌ است‌؟ آيا من‌ مي‌توانم‌ كه‌ فقط‌ جهت‌ آگاهي‌ از خواست‌ خداوند دعا كنم‌ و گرفتن‌ تصميم‌ رابه‌او واگذار نمايم‌؟
«من‌ با خداوند چانه‌ نخواهم‌ زد»